Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Wykonała: Justyna Kurkowska
2
Przedsiębiorstwo zajmuje się transportem (w tym transportem wielkogabarytowym) i spedycją.
4
Siedziba mieści się w Kruszynie koło Bydgoszczy.
5
OL-TRANS działa na rynku już od ponad 15 lat.
6
3 spedytorów, ok. 20 kierowców, księgową i mechaników.
Zatrudnia: 3 spedytorów, ok. 20 kierowców, księgową i mechaników.
7
Współpracuje z wieloma przedsiębiorstwami transportowymi i spedycyjnymi na terenie Europy i poza nią.
8
Jest członkiem Międzynarodowej Unii Transportu Drogowego w Genewie.
9
Właściciel przedsiębiorstwa działa w stowarzyszeniu „Ponadnormatywni”, które zajmuje się m.in. pisaniem ustawy o transporcie wielkogabarytowym.
10
OL-TRANS posiada własny, bardzo zróżnicowany tabor, który zapewnia idealny dobór pojazdu do gabarytu, objętości i tonażu każdego przewożonego ładunku.
11
„Przewieziemy wszystko!”
Nie dziwi więc fakt, że misja przedsiębiorstwa brzmi: „Przewieziemy wszystko!”
12
Posiada również halę umożliwiającą magazynowanie przewożonych ładunków i towarów.
13
Dzięki rampie przeładowczej możliwy jest szybki rozładunek, załadunek i przeładunek towarów, co wpływa na skrócenie czasu dostaw.
14
Warsztat o powierzchni 220 m2 pozwala na bieżąco wykonywać wszelkie naprawy taboru.
15
Przedsiębiorstwo dysponuje pojazdami:
do 3,5 t – auta dostawcze, pickup’y do 10 t – naczepy do 12 m do 24 t – naczepy do 13,60 m powyżej 24 t – naczepy specjalistyczne do 120 t naczepy rozciągane do 44 m naczepy z burtą-plandeką – 13,60 x 2,48 x 2,80 MEGA – 13,60 x 2,48 x 3, 20 naczepy specjalistyczne – VARIOMAX, TELESATTEL, JUMBO, SEMI, TIEFBETT
16
Ładowność 100 ton z rozciągiem.
Naczepa typu VARIOMAX Ładowność 100 ton z rozciągiem.
17
Naczepa typu TELESATTEL
Ładowność 30 ton z rozciągiem.
18
Ładowność 30 ton z rozciągiem.
Naczepa typu JUMBO Ładowność 30 ton z rozciągiem.
19
Ładowność 60 ton z rozciągiem.
Naczepa typu SEMI Ładowność 60 ton z rozciągiem.
20
Ładowność 50 ton z rozciągiem.
Naczepa typu SEMI Ładowność 50 ton z rozciągiem.
21
Ładowność 45 ton z rozciągiem.
Naczepa typu TIEFBETT Ładowność 45 ton z rozciągiem.
22
Ładowność 45 ton z rozciągiem.
Naczepa typu TIEFBETT Ładowność 45 ton z rozciągiem.
23
Ładowność 40 ton z rozciągiem.
Naczepa typu TIEFBETT Ładowność 40 ton z rozciągiem.
24
Ładowność 30 ton z rozciągiem.
Naczepa typu TIEFBETT Ładowność 30 ton z rozciągiem.
25
Przedsiębiorstwo zajmuje się również wszelkimi formalnościami związanymi z transportem ponadgabarytowym: zezwolenia pilotaż załadunek i rozładunek zabezpieczenie ładunku protokoły objazdu trasy dźwigi o ładowności do 100 t
26
OL-TRANS znany jest również z działalności poza zawodowej
OL-TRANS znany jest również z działalności poza zawodowej. Pomaga okolicznym szkołom podstawowym, sponsoruje drużynę piłkarską i klub motocyklowy.
28
Z ciekawostek:
29
Na każdy transport wielkogabarytowy potrzebne jest pozwolenie inspekcji ruchu drogowego. Dla polskich przedsiębiorstw instytucja ta musi wydać decyzję w ciągu 30 dni od daty złożenia wniosku, zaś dla przedsiębiorstw zagranicznych – 7 dni !!! W większości krajów europejskich istnieje odwrotna zależność.
30
Niemieccy kierowcy nie lubią absurdalnych polskich przepisów transportowych. Przez co niejednokrotnie na granicy następuje przejęcie transportu od niemieckich przedsiębiorstw przez polskie.
31
Małe, piękne ronda z zielenią w środku to zmora dla przedsiębiorstw zajmujących się transportem. Zwykłe ciężarówki mają problem z ich pokonaniem, nie mówiąc o transporcie wielkogabarytowym.
32
W dodatku nie raz trzeba komórkę ładować codziennie.
W OL-TRANSie telefony komórkowe są wymieniane średnio co roku, ponieważ dłużej nie wytrzymują. W dodatku nie raz trzeba komórkę ładować codziennie. Rachunek miesięczny oscyluje w granicy zł.
33
Najciekawszym zadaniem, z jakim przedsiębiorstwo się zmierzyło było wykonywanie rund honorowych po największych miastach w Polsce wielkimi naczepami, na których stały piękne i młode kobiety promujące mistrzostwa świata siatkówki w Polsce. Podobno wszyscy kierowcy byli chętni do wykonywania tych przejazdów !!!
35
Innym razem zdarzyło się, że po wielu trudach załadowano ładunek na naczepę i po upływie dosłownie paru minut okazało się, że transport utknął w bramie wyjazdowej. Zleceniodawca podał błędne wymiary ładunku !!!
36
Piloci wielokrotnie przejeżdżają trasę, którą ma pokonać transport
Piloci wielokrotnie przejeżdżają trasę, którą ma pokonać transport. Upewniają się, czy wszędzie się zmieści. Niestety czasem zdarza się, że w przeddzień wyjazdu transportu w którymś miejscu rozpoczęto remont drogi i trzeba opracować nowy plan.
37
Czasem zdarza się tak, iż na remontowanych odcinkach dróg pilot prowadzący ściąga słupki ostrzegawcze, by ciężarówka z ładunkiem ponadgabarytowym mogła przejechać, a pilot jadący na końcu z powrotem te słupki ustawia.
38
Kiedy jedziesz samochodem i widzisz pościnane znaki drogowe to niekoniecznie „komuś się w nocy nudziło”. Mógł tamtędy przejeżdżać transport wielkogabarytowy.
39
Łatwiej jest przewieźć coś długiego i szerokiego niż wysokiego m. in
Łatwiej jest przewieźć coś długiego i szerokiego niż wysokiego m.in. ze względu na wiadukty i sygnalizację świetlną.
40
Najniższa naczepa od ziemi ma 30 cm.
Niektóre naczepy mają wyciągane dno, dzięki temu ładunek może być przewożony na „wysokości” 5 cm od ziemi !!!
41
…ale to tylko synteza tego, czego dowiedzieliśmy się w OL-TRANSie.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.