Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

co to jest GETBOL? CECHY CHARAKTERYSTYCZNE:

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "co to jest GETBOL? CECHY CHARAKTERYSTYCZNE:"— Zapis prezentacji:

1

2 co to jest GETBOL? CECHY CHARAKTERYSTYCZNE:
Getbol to nazwa gry i zarazem dyscypliny sportowej, w pewnym sensie podobnej do futbolu. Futbol ma jednak długą historię, natomiast Getbol powstał w 2002 roku i tym samym zaliczany jest do grona najmłodszych na świecie dyscyplin sportowych. Getbol, podobnie jak futbol, polega na grze piłką, którą przemieszcza się po boisku za pomocą nóg. W przeciwieństwie jednak do futbolu, Getbol nie jest grą zespołową. CECHY CHARAKTERYSTYCZNE: ● pojedynek „jeden na jednego” ● małe boisko ● 2 pola karne ● dwie mini bramki ● bardzo proste zasady gry ● krótki czas spotkania ● częste zwroty akcji ● mały format – wielkie widowisko!

3 miejsce do gry w GETBOL? GETBOL W CM: ● linia boczna boiska – 19 m
Do zorganizowania meczu Getbola wystarczy niewielki obszar, wymiarami przypominający kort do tenisa ziemnego. Boisko wyznacza się dosłownie w kilka minut, w dowolnie wybranym miejscu, np. na sali gimnastycznej. Warto jednak dodać, że najprzyjemniej gra się w Getbol na trawie. GETBOL W CM: ● linia boczna boiska – 19 m ● linia końcowa – 12,65 m ● grubość linii - od 5 do 10 cm ● pole karne - 1,50 x 1,85 m ● środek boiska – punkt (koło) o średnicy 15 cm

4 bramki do gry w GETBOL? PRODUCENT:
Światło bramki do Getbola stanowi prostokąt o wymiarach 40 x 65 cm W wyniku częstych i zarazem silnych uderzeń piłką, ta mała konstrukcja przyjmuje na siebie bardzo duże obciążenia. Dlatego też stworzenie niezwykle wytrzymałej, a przy tym lekkiej, łatwej w transporcie i do tego estetycznej bramki, było nie lada wyzwaniem. PRODUCENT: Licencjonowany projektant, producent i dystrybutor bramek do Getbola: Energoexport-Silesia Sp. z o.o. Ul. Zamkowa 26a Sosnowiec

5 stroje do gry w GETBOL? ELEMENTY SKŁADOWE:
Jeżeli chodzi o strój getbolisty, czyli zawodnika grającego w Getbol, sędzia przed meczem zwraca uwagę przede wszystkim na to, żeby: ● strój nie zagrażał zdrowiu zarówno samego zawodnika, jak również zdrowiu zawodnika występującego przeciwko niemu, ● na stroju nie zostały umieszczone napisy bądź symbole, ogólnie uznawane jako obelżywe, niestosowne lub nieeleganckie. ELEMENTY SKŁADOWE: ● obuwie sportowe ● spodenki ● koszulka

6 ogólne zasady gry oraz regulamin GETBOLA
W meczu Getbola udział biorą dwie osoby, gdzie jedna występuje przeciwko drugiej. W trakcie spotkania należy bronić dostępu do swojej bramki, a przy nadarzającej się okazji trzeba próbować trafić piłką do bramki rywala. Wygrywa ta osoba, która po zakończeniu meczu ma na swoim koncie więcej zdobytych goli. ● Obrońca nie może wbiegać na swoje pole karne! ● Atakujący może wbiegać na pole karne rywala. ● Gol – sytuacja, w której piłka całym obwodem przekroczy linię bramki. REGULAMIN GETBOLA ● Autorem Regulaminu Gry Sportowej Getbol jest Przemysław Mielech. Regulamin został napisany w 2002 roku i stanowi własność International Getbol Organization. Regulamin jest chroniony przez międzynarodowe przepisy prawa autorskiego.

7 niedozwolone zagrania w Getbolu
Getbol jest grą bezkontaktową. Podobnie więc, jak w futbolu, rywala nie wolno kopać, odpychać, ani łapać rękami. To jednak nie wszystko W trakcie pojedynku zawodnicy nie mogą atakować siebie nawzajem poprzez tzw. wejście barkiem oraz nie mogą wykonywać ataku na piłkę przez zastosowanie techniki zwanej w futbolu „wślizgiem”. RZUT KARNY ZA: ● wejście „wślizgiem” ● wejście barkiem ● wejście ciałem ● kopnięcie przeciwnika ● odpychanie ● trzymanie ● łapanie Oprócz wyżej wymienionych zagrań niedopuszczalny jest również jakikolwiek inny kontakt, powodujący u drugiego zawodnika utratę równowagi.

8 GETBOL - gra dla każdego
Zalecany wiek na rozpoczęcie przygody z grą Getbol, to ukończone 7 lat. I choć górna granica wieku nie istnieje, w chwili obecnej Getbol największą popularnością cieszy się wśród dzieci i młodzieży. Szczególną sympatię gra ta budzi wśród osób, które nad pracę zespołową przedkładają indywidualizm. Podział zawodników na 6 GRUP WIEKOWYCH 1. uczniowie I i II klasy szkoły podstawowej - grupa trampkarzy młodszych 2. uczniowie III i IV klasy szkoły podstawowej - grupa trampkarzy 3. uczniowie V i VI klasy szkoły podstawowej - grupa trampkarzy starszych 4. uczniowie I i II klasy gimnazjum - grupa juniorów młodszych 5. uczniowie III kl. gimnazjum i I kl. szkoły średniej – gr. juniorów starszych 6. osoby w wieku od 18-ego roku życia - grupa seniorów REGULAMIN GETBOLA A UROK PAŃ ● Obecnie dość często podczas turniejów Getbola nie stosuje się podziału na rozgrywki męskie i rozgrywki żeńskie. Oznacza to, że przeciwko zawodnikowi niejednokrotnie występuje zawodniczka, co dodatkowo wpływa na atmosferę widowiska.

9 piknik z GETBOLEM KRYTERIUM ZDOBYWANIA POZIOMÓW
Proste zasady gry stanowią znakomitą zachętę do czynnego włączenia się w różnego rodzaju rozgrywki Getbola. A udział w takich rozgrywkach to doskonały sposób na zdrowe, a zarazem emocjonujące spędzenie czasu. Przy okazji można również zdobywać coraz wyższe poziomy rozwoju. emblemat ZIELONY - dla osób, które zdobyły I poziom emblemat POMARAŃCZOWY - dla osób, które zdobyły II poziom emblemat CZERWONY - dla osób, które zdobyły III poziom emblemat NIEBIESKI - za IV poziom emblemat CZARNY – za V poziom KRYTERIUM ZDOBYWANIA POZIOMÓW ● Warunki, jakie należy spełnić, aby otrzymać poszczególne emblematy, zawarte są w Regulaminie, który dostępny jest na stronie internetowej

10 TURNIEJ lokalny Pierwszy na świecie turniej Getbola rozpoczął się
16 czerwca 2003 r. i trwał 6 tygodni. Uczestnicy turnieju mieli do dyspozycji 11 boisk – dwa w Opolu i po jednym boisku w każdym mieście powiatowym na terenie woj. opolskiego. Największą frekwencję zanotowano w Brzegu – 178. zawodników; najmniejszą w Kędzierzynie-Koźlu, tylko 35. zawodników. Ogólnie jednak czynny udział w turnieju wzięło 946 osób!

11 MISTRZOSTWA POLSKI W październiku 2004 roku
w Opolu odbyła się impreza pod nazwą „GETBOL - I Mistrzostwa Polski". Wystąpili w niej zawodnicy z grupy seniorów, czyli w wieku powyżej 18 lat. W finale zwyciężył Sebastian Rzymski z woj. zachodniopomorskiego, który pokonał Jakuba Mrowińskiego z woj. łódzkiego wynikiem 7:3. W czerwcu 2006 roku w Krośniewicach koło Łodzi odbyła się impreza pod nazwą „GETBOL – I Mistrzostwa Polski Juniorów”. W październiku 2006 roku w Opolu odbyła się impreza pod nazwą „GETBOL – I Mistrzostwa Europy”. W ten sposób został zapoczątkowany cykl imprez skierowanych do amatorów. W 2012 roku International Getbol Organization będzie obchodziła dziesięciolecie swojej działalności. Pracujemy nad tym, aby to święto zapoczątkowało nowy, bardziej dynamiczny etap popularyzacji Getbola.

12 struktura ORGANIZACYJNA
Do tej pory powstało 27 Getbol Klubów i 5 Getbol Związków Regionalnych. Przedstawiciele zarejestrowanych klubów i związków wspólnie zabiegają o to, aby jak najszybciej powołać do życia Getbol Związek Polski. ZWIĄZKI REGIONALNE Getbola : 3 1. Getbol Związek Południowo-Wschodni 2. Getbol Związek Mazowiecko-Podlaski 3. Getbol Związek Północny 4. Getbol Związek Zachodni 5. Getbol Związek Wielkopolski 6. Getbol Związek Śląski 7. Getbol Związek Dolnośląski 8. Getbol Związek Małopolski 9. Getbol Związek Łódzki 10. Getbol Związek Opolski * na czerwono – związek zarejestrowany TEN SAM CZAS, RÓŻNE MIEJSCA ● Od 3 kwietnia do 27 czerwca 2006 roku, równolegle w kilku województwach, zostały przeprowadzone programy pilotażowe z udziałem nauczycieli wychowania fizycznego W wyniku wspólnych wysiłków powstał program popularyzacji Getbola w szkołach podstawowych i gimnazjach.

13 POPULARYZACJA GETBOLA
International Getbol Organization (IGO) w pierwszej kolejności czynnie wspiera proces popularyzacji Getbola na terenie Polski. W tej kwestii najistotniejszym celem IGO jest doprowadzenie do powstania Getbol Związku Polskiego. Równolegle IGO podejmuje działania krzewienia poprzez Getbol kultury fizycznej i sportu, przede wszystkim w szkołach podstawowych i gimnazjach. W kooperacji z klubami i związkami regionalnymi IGO pracuje również nad projektem uruchomienia Polskiej Ligi Getbola. Ponadto IGO stara się wspierać różnego rodzaju turnieje Getbola, zarówno te lokalne, jak i ogólnopolskie. Najbliższe plany IGO to rozpoczęcie od 2012 roku działań, które spowodują bardziej dynamiczny rozwój Getbola, zarówno w Polsce, jak i poza jej granicami. CEL POPULARYZACJI ● Najważniejszym celem, jaki stawia przed sobą International Getbol Organization, jest wprowadzenie gry Getbol do grona dyscyplin olimpijskich.

14 GETBOL w mediach ZAPRASZAMY DO WSPÓŁPRACY ● www.getbol.com
Pierwsze, bardzo pozytywne, artykuły na temat Getbola pojawiły się w lokalnej prasie w lipcu 2003 roku. Zaraz po ich publikacji Getbolem zainteresowały się kolejne media, tym razem ogólnopolskie. O narodzinach nowej gry poinformowało Radio Zet, Radio RMF FM oraz TV PULS. Na tym jednak nie koniec. W październiku 2004 r. TVP3 zdecydowała się objąć patronat medialny nad imprezą "GETBOL - I Mistrzostwa Polski". Impreza okazała się tak atrakcyjna, że TVP kilka miesięcy później po raz kolejny relacjonowała zmagania zawodników. Było to w czerwcu 2005 roku podczas imprezy pod nazwą "GETBOL - II Mistrzostwa Polski”. Od tamtego czasu informacje o Getbolu wielokrotnie pojawiały się w mediach, zarówno tych lokalnych, jak i ogólnopolskich. Twórca Gry Sportowej Getbol, Przemysław Mielech, urodził się w 1972 r w Suwałkach. Od najmłodszych lat związany jednak z Opolem. Pierwsze poważne doświadczenia zawodowe zdobył jako przedstawiciel handlowy w firmach: E.Wedel S.A oraz Cafe Prima S.A. Następnie jako Dyrektor pracował w branży ubezpieczeniowej, kolejno w: PTE Skarbiec-Emerytura S.A., TUnŻ Royal PBK S.A., KU Filar-Życie S.A. oraz TU Signal Iduna Polska S.A. W 2002 roku zrezygnował z posady pracownika najemnego i całkowicie zaangażował się w propagowanie Getbola. Informacje dodatkowe: żonaty, dwóch synów. Absolwent Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Wrocławskiego, kierunek: filozofia. Weteran wojny w Jugosławii, gdzie przez rok służył jako saper w siłach pokojowych ONZ. ZAPRASZAMY DO WSPÓŁPRACY

15


Pobierz ppt "co to jest GETBOL? CECHY CHARAKTERYSTYCZNE:"

Podobne prezentacje


Reklamy Google