Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Kawasaki VN2000
2
SPECYFIKACJA VN 2000 Typ silnika - czterosuwowy, chłodzony cieczą, dwucylindrowy w układzie V Pojemność silnika [cm3] Średnica x skok tłoka [mm] x 123,2 Stopień kompresji - 9,5:1 Układ rozrządu, zawory - OHV, 8 zaworów, 4 zawory na cylinder Moc maksymalna [kW (KM) / obr. min] - 76 (103) / 4800 Maksymalny moment obrotowy [Nm] / 3200 System zasilania w paliwo - wtrysk paliwa Skrzynia biegów - manualna, 5 biegów Wyprzedzenie i kąt pochylenia główki ramy [o/mm] - 32 / 182 Opony: przód / tył - 150/80-R16 / 200/60-R16 Hamulce: przód - Podwójne tarcze, 300 mm, zaciski czterotłoczkowe Hamulce: tył - Pojedyncza tarcza, 320 mm, zacisk dwutłoczkowy Długość x Szerokość x Wysokość [mm] x 1025 x 1155 Rozstaw osi [mm] Wysokość siedzenia [mm] Pojemność zbiornika paliwa [l] - 21 Masa "na sucho" [kg] - 340
3
Koncepcja modelu W kategorii krążowników więcej znaczy zdecydowanie lepiej i tak nowy super boss VN2000 jest motocyklem V-Twin o największej pojemności na świecie. Ten mocarny okręt flagowy nie ma żadnego odpowiednika w kategorii krążowników. Poza tym na nowo definiuje DNA marki Kawasaki w tym ważnym rynku. Dopełnieniem masywnego silnika i imponującej mocy jest atrakcyjna stylizacja. Stylizacja będąca kombinacją elementów o nowoczesnym i tradycyjnym wyglądzie w olśniewającym i wysoce zintegrowanym wydaniu. Centralnym elementem niesamowitej stylizacji VN2000 jest opływowa lampa przednia, której kadłub kryje soczewkowe projektory. Pojemność silnika to niesamowite 2053cm3, czyniące VN2000 seryjnym V-Twin'em o największej pojemności w historii. Ta potężna jednostka napędowa nie dość, że produkuje wielkie ilości momentu obrotowego i mocy, to jest na dodatek jednym z najpiękniejszych silników V-Twin na świecie. Silnikiem z gigantycznymi, bogato ożebrowanymi cylindrami, których rozmiary są podkreślane przez długie osłony popychaczy i
4
z pięknie wymodelowanymi pokrywami
z pięknie wymodelowanymi pokrywami. Wyciągnięte, długie i niskie podwozie jest równie imponujące. Jako topowy model w programie produkcyjnym krążowników Kawasaki, każdy detal jest wyrazem najwyższej jakości, absolutnego komfort i pewności, której klienci oczekują od maszyny będącej okrętem flagowym. Kluczowe punkty sprzedaży VN2000 można streścić w następujących punktach:
5
Silnik · Chłodzony cieczą, z rozrządem OHV, 8 zaworowy silnik V-Twin o pojemności 2053cm3 będącej efektem skoku tłoka równego123,2mm, a jego średnicy równej 103mm. · Ogromne, 46mm gardziele dolotowe są wyposażone w podwójne przepustnice zapewniające potężny moment obrotowy w dolnym i średnim zakresie obrotów, a ponadto gwarantują jedwabiście gładką charakterystykę mocy. · Użycie podwójnych przepustnic - pierwsza z nich sterowana jest bezpośrednio przez kierowcę, a druga przez silnik elektryczny - łagodzi gwałtowny wzrost momentu obrotowego i wygładza sposób oddawania mocy. · Wysoce atomizujące wtryskiwacze typu samochodowego poprawiają osiągi, obniżają zużycie paliwa i emisję spalin. Konwencjonalny wtryskiwacz tworzy mgłę paliwową z cząsteczkami o średnicy 120 mikronów. Wysoce atomizujący wtryskiwacz daje cząsteczki o średnicy około 70 mikronów. · Duża efektywność zapłonu to zasługa 4 zaworowych głowic z centralnie umiejscowionymi irydowymi świecami zapłonowymi, uruchamianymi przez wysoko napięciowe cewki. · Łańcuch napędza dwa wałki rozrządu, które współpracują z popychaczami biegnącymi po zewnętrznej stronie cylindrów, po prawej stronie silnika. · Ukryte przewody olejowe, biegnące do głowicy, poprawiają prezencję lewej strony silnika. · Lekkie, kute tłoki mają obniżony współczynnik tarcia o ścianki cylindrów, tak jak w wyczynowych silnikach, i krótki płaszcz, który pomaga zredukować wibracje. Stopień sprężania wynosi 9,5:1. · Pierwotne wibracje są niwelowane przez dwie przeciwwagi. Wibracje wtórne minimalizują lekkie tłoki i korbowody, a dobre wibracje pozostawiono dla radości kierowców. · Solidna, 5 biegowa skrzynia dostarcza niezawodności wymaganej dla potężnego momentu obrotowego generowanego przez silnik VN2000. Sensor w skrzyni biegów informuje ECU (Elektroniczna jednostka kontrolna) o wybranym przełożeniu. ECU dobiera czasy zapłonu i ilości paliwa w sposób idealny dla danego biegu i zakresu prędkości. · Napęd tylnego koła pasem jest cichy i efektywny. Szeroki pas jest bardzo trwały.
6
Lampa przednia i tylna. Centralnym elementem niesamowitej stylizacji VN2000 jest spektakularna, opływowa lampa przednia, której kadłub kryje soczewkowe projektory. Konwencjonalna żarówka, znajdująca się pod trzema projektorami, pełni rolę światła długiego. · W porównaniu do standardowej lampy typu reflektorowego, trójprojektorowa lampa oferuje bardziej równomierne oświetlenie przedpola, co poprawia komfort jazdy w nocy. · Przy włączonym świetle drogowym - długim świecą wszystkie 4 punkty świetlne. · Duża, jedno żarówkowa lampa tylna wykorzystuje jasny, reflektor typu "Fiflex", który jest świetnie widoczny. Mocowanie bez użycia śrub dodatkowo podnosi jakość pięknie wymodelowanego klosza.
8
Zbiornik paliwa i Rama · Duży, wydłużony i pozbawiony łączeń, ekskluzywny zbiornik paliwa zastał zaprojektowany i wykonany na takim poziomie, jakiego klienci oczekują od flagowej maszyny. · Długie, pozbawione zmartwień wycieczki to zasługa 21 litrów pojemności zbiornika. · Zestaw wskaźników jest napędzany silnikiem krokowym. Całość zamknięto w smukłej, cienkiej i lekkiej konsoli, która pasuje do eleganckich linii motocykla. · Na dużej, dobrze widocznej tarczy prędkościomierza umieszczono czytelny wyświetlacz ciekłokrystaliczny, na którym pokazywany jest wskaźnik poziomu paliwa i lampki ostrzegawcze. · Tył motocykla wygląda tak, jak sztywny w maszynach typu "custom". To zasługa trójkątnego wahacz z ukrytym, pojedynczym amortyzatorem. · Super niskie umiejscowienie siedzenia przekłada się na opływowe kształty VN2000. · Cienka poduszka siedzenia pasażera dodaje kształtom motocykla łagodności.
10
Koła i opony i Ergonomia
· Nowo opracowane, odlewane z aluminium koła mają dynamiczny, opływowy kształt. Te atrakcyjne, wysokiej jakości koła dopełniają luksusowy wygląd i wykonanie VN2000. · Super szeroka, tylna opona podkreśla potęgę motocykla. Jest namacalnym dowodem imponującej mocy tkwiącej w silniku. · Ultra nisko położone siedzenie - na wysokości 690mm, sprawia, że kierowca z łatwością może postawić stopy na ziemi. · Kombinacja szerokiej kierownicy i idealnej relacji odległości pomiędzy siedzeniem, kierownicą i podestami na nogi daje niesamowicie komfortową pozycję za kierownicą. · Ergonomicznie zaprojektowane przednie siedzenie ma wgłębiony profil i jest bardzo wygodne.
12
Hamulce i Inne · Mocne hamowanie to zasługa podwójnych, przednich tarcz hamulcowych o średnicy 300mm zatrzymywanych przez czterotłoczkowe zaciski. · Do zwalniania tylnego koła służy duża tarcza hamulcowa o średnicy 320mm, współpracująca z dwutłoczkowym zaciskiem. · Stacyjka zapłonowa pozwala na wyjęcie kluczyka po włączeniu zapłonu. W ten sposób, w trakcie jazdy breloczek przy kluczyku nie będzie mógł zniszczyć lustrzanego chromu na szczycie kadłuba lampy. Obrócenie obramowania stacyjki w pozycję "OFF" lub "PARK" (włączenie tylnej lampy) wyłączy silnik i wymusi ponowne włożenie kluczyka do stacyjki w celu uruchomienia silnika. · Automatycznie wyłączające się kierunkowskazy. · VN2000 został tak sprytnie zaprojektowany, że poziom oleju w silniku można sprawdzić siedząc na motocyklu za pomocą bagnetu umocowanego do korka wlewowego oleju. · Wygodny zaczep na kask znajduje się po lewej stronie motocykla. · Szeroki wybór dodatkowych akcesoriów pozwoli dopasować VN2000 do własnej osobowości i własnego stylu jazdy. Szyby przednie ( w różnych rozmiarach ), oparcie pasażera z bagażnikiem, grubsze siedzenie pasażera, podesty na nogi pasażera, sakwy, gmole i light bar to tylko niektóre z planowanych opcji.
13
Wykonał : Kamil Szostakiewicz
[1]
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.