Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałDawid Cieślik Został zmieniony 11 lat temu
1
„PRACA Z DZIECKIEM Z ADHD W JEGO NATURALNYM ŚRODOWISKU„
mgr Stanisław Bobula psycholog Niepubliczny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli „Sophia” dr Jakuba Kołodziejczyka
2
Model uzyskiwania pomocy i diagnozy ADHD.
Źródło: CBT w Warszawie NODN "Sophia"
3
System wsparcia dzieci z ADHD w szkole.
Źródło: CBT w Warszawie NODN "Sophia"
4
Praca z dzieckiem z ADHD odbywa się „tu i teraz”, czyli w jego naturalnym środowisku, tzn. tam, gdzie dziecko się znajduje w danym momencie. W domu W szkole Na wycieczce Podczas wyjścia do znajomych itp.. NODN "Sophia"
5
Praca w klasie z dzieckiem z ADHD
Układ sali lekcyjnej i miejsce, jakie uczeń powinien zajmować. Ograniczanie bodźców. Dzielenie pracy na etapy. Planowanie. Metody dydaktyczne ułatwiające dzieciom z ADHD przyswajanie materiału. NODN "Sophia"
6
Behawioralne metody kierowania zachowaniem dziecka z ADHD.
Tworzenie systemu zasad i procedur. Skuteczne wydawanie poleceń. Stosowanie konsekwencji pozytywnych i negatywnych. NODN "Sophia"
7
Metody pracy z konkretnym zachowaniem.
Analizujemy zachowanie, które chcemy zmienić. Wyznaczamy sobie cele, które mamy osiągnąć w pracy nad danym zachowaniem. Zawiązujemy z dzieckiem kontrakt behawioralny. Pracujemy nad jednym zachowaniem na raz!!! NODN "Sophia"
8
Współpraca z rodzicami.
Pedagogizacja rodziców. Pomoc szkoły w rozwiązywaniu problemów wychowawczych. Ścisła współpraca wspierająca przyswajanie wiedzy przez dzieci z ADHD. NODN "Sophia"
9
ADRES MOJEJ STRONY INTERNETOWEJ:
NODN "Sophia"
10
DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ! mgr Stanisław Bobula
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.