Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Janusz Cobala – IZAT Tarnowskie Góry
Szacunkowe koszty optymalizacji i rewitalizacji urządzeń i systemów automatyki sterowania rozrządzaniem na stacjach rozrządowych Tarnowskie Góry i Rybnik Towarowy Janusz Cobala – IZAT Tarnowskie Góry
2
Tarnowskie Góry stacja rozrządowa układu podstawowego Rybnik Towarowy stacja rozrządowa uzupełniająca układ podstawowy IZ Tarnowskie Góry eksploatuje na swoim terenie dwie stacje rozrządowe:
3
Stacja rozrządowa Tarnowskie Góry
Układ rozrządowy A – B – OB nieparzysty, tzw. „kierunek ładowny” o podłużnym układzie trzech grup torowych obsługiwany z nastawni rozrządowej TGC23 grupa przyjazdowa A – 9 torów grupa kierunkowa B – 32 tory grupa odjazdowa OB – 12 torów Układ rozrządowy C – D parzysty, tzw. „kierunek próżny” o podłużnym układzie dwóch grup torowych obsługiwany z nastawni rozrządowej TGD31 grupa przyjazdowa C – 12 torów grupa kierunkowo-odjazdowa D – 32 tory
4
4
5
Stacja rozrządowa Rybnik Towarowy
Układ rozrządowy o podłużnym układzie dwóch grup torowych obsługiwany z nastawni rozrządowej RTr grupa przyjazdowo-górnicza PG grupa kierunkowo-odjazdowa KO
6
Średniodobowa liczba rozrządzanych wagonów na stacjach rozrządowych Tarnowskie Góry i Rybnik Towarowy
7
Koncepcja wyposażenia górek rozrządowych w Tarnowskich Górach i Rybniku Towarowym w systemy i urządzenia asr
8
Stacja rozrządowa Tarnowskie Góry
Wielkość infrastruktury rozrządowej A – B – OB: 24 tory kierunkowe + 8 torów odstawczych C – D: 24 tory kierunkowe + 8 torów odstawczych (tory odstawcze, rezerwowe z możliwością doposażenia w system regulacji prędkości wg potrzeb w przyszłości) Zabudowa zintegrowanego systemu sterowania i kontroli Remont systemu regulacji prędkości w strefie podziałowej Zabudowa systemu regulacji prędkości w torach kierunkowych metodą „prowadzenie do celu” Remont systemu sterowania zwrotnic
9
Szacunkowe koszty: RAZEM: ok. 52 – 58 mln/górka
Zintegrowany system sterowania i kontroli ok. 2 – 3 mln/górka System sterowania zwrotnic ok. 1 mln/górka System regulacji prędkości w strefie podziałowej ok. 6 – 8 mln/górka System regulacji prędkości w torach kierunkowych ok. 14 – 15 mln/8 torów Prace projektowe RAZEM: ok. 52 – 58 mln/górka
10
Ponadto zapewni możliwość:
Wyposażenie 24 torów kierunkowych obu układów rozrządowych w zintegrowany system sterowania i kontroli oraz w system regulacji prędkości metodą „prowadzenie do celu” pozwoli na: w pełni zautomatyzowane sprowadzenie odprzęgu na wybrane miejsce w torze kierunkowym dopasowanie infrastruktury technicznej górki rozrządowej do aktualnych i prognozowanych potrzeb wydajnościowych podniesienie jakości procesu rozrządzania poprzez: minimalizowanie kosztów powstałych na skutek uszkodzeń taboru i ładunku maksymalne wykorzystanie długości torów kierunkowych wymianę zużytych technologii podniesienie niezawodności urządzeń Ponadto zapewni możliwość: stopniowej modernizacji tj. selektywnej wymiany elementów i systemów stosownie do potrzeb i możliwości modernizacji bez potrzeby długotrwałego zamykania obiektu na czas robót rejestracji pracy eksploatacyjnej oraz diagnostykę techniczną urządzeń
11
Stacja rozrządowa Rybnik Towarowy
Wielkość infrastruktury rozrządowej 16 torów kierunkowych (pozostałe tory rezerwowe z możliwością doposażenia w system regulacji prędkości wg potrzeb w przyszłości) Zabudowa zintegrowanego systemu sterowania i kontroli Zastąpienie hamulców THS w strefie podziałowej hamulcami ETH Zabudowa hamulców torowych w torach kierunkowych Zabudowa systemu regulacji prędkości w torach kierunkowych metodą „strzał do celu” Zabudować system sterowania zwrotnic 11
12
Rewitalizacja i optymalizacja urządzeń i systemów asr bez wykonania napraw infrastruktury torowo-rozjazdowej, dostosowania budynków, oświetlenia i urządzeń energetyki nie spełni wymaganych efektów eksploatacyjnych.
13
Dziękuję za uwagę
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.