Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Centrum Informacyjne „FEM” Fundusze Europejskie w Małopolsce

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Centrum Informacyjne „FEM” Fundusze Europejskie w Małopolsce"— Zapis prezentacji:

1 Centrum Informacyjne „FEM” Fundusze Europejskie w Małopolsce
Departament Funduszy Europejskich Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego Kraków, ul. Wielicka 72, p. 400 tel. (012) , (012) , (012)

2 Centrum Informacyjne Funduszy Europejskich w Małopolsce „FEM”
Koncepcja rzeczywistości równoległych w postrzeganiu potrzeb informacyjnych Rzeczywistość nr 1 – uczestnicy: urząd, procedura, potencjalny i rzeczywisty beneficjent, urzędnik regionalny punkt informacji, przypadkowy dobór kadr Rzeczywistość nr 2 – uczestnicy: klient, potrzeba szybkiej i wiarygodnej informacji, komunikatywny przekaz, profesjonalny pakiet szkoleniowy, asysta konsultanta na każdym etapie realizacji projektu Rzeczywistość nr 3 – świat mediów i działań PR : kreowanie potrzeb informacyjnych, wiarygodny i atrakcyjny przekaz informacyjny, kształtowanie pożądanego wizerunku, skuteczna komunikacja

3 Centrum Informacyjne Funduszy Europejskich w Małopolsce „FEM”
SKUTEK! niekorzystna klasyfikacja regionu w wykorzystaniu środków unijnych mniejsza aktywność w pozyskiwaniu dotacji słabsze zainteresowanie Funduszami Europejskimi brak czytelnej polityki informacyjnej i zarządzania informacją

4 Centrum Informacyjne Funduszy Europejskich w Małopolsce „FEM”
SKUTEK !!! Budowanie negatywnego wizerunku Funduszy Europejskich. Kształtowanie wrogiej postawy wobec funduszy i obsługujących je instytucji.

5 Budowa wizerunku Funduszy Europejskich
Centrum Informacyjne Funduszy Europejskich w Małopolsce „FEM” Budowa wizerunku Funduszy Europejskich Wspólna rzeczywistość, marketing miejsca Koncentrowanie się na polityce strategii komunikacji jednostki administracji terytorialnej ze swoim otoczeniem i przyciągnięcie klienta (Beneficjenta) Media relations i działania PR Systematyczne komunikowanie się z otoczeniem, otwartość, rzetelna informacja, partnerski kontakt z klientem – Beneficjent najlepszym klientem

6 Centrum Informacyjne Funduszy Europejskich w Małopolsce „FEM”
Jako pierwszy w kraju, Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego oddaje nowoczesne centrum informacji o Funduszach Europejskich dostępnych w regionie.

7 Centrum Informacyjne Funduszy Europejskich w Małopolsce „FEM”
Strategia FEM - Klient CEL: Optymalizacja skuteczności przekazu od nadawcy (urzędnik), poprzez formę komunikatu (hermetyczność języka), do odbiorcy (beneficjent).

8 Centrum Informacyjne Funduszy Europejskich w Małopolsce „FEM”
Strategia FEM - Rynek Kreowanie potrzeb = Kreowanie usług – codzienne 10-godzinne konsultacje i spotkania z beneficjentami w Centrum Informacyjnym – stałe dyżury ekspertów – stały monitoring potrzeb beneficjenta

9 Centrum Informacyjne Funduszy Europejskich w Małopolsce „FEM”
Strategia FEM - Rynek Kreowanie potrzeb = Kreowanie usług – profesjonalny pakiet szkoleniowo-warsztatowy – sieć konsultantów regionalnych – Małopolska Sieć Koordynatorów – usługa „press-servis” – media tradycyjne i tzw. nowe media Novum: katalog otwarty oferty Centrum, komunikowanie marki, media- marketing

10 Centrum Informacyjne Funduszy Europejskich w Małopolsce „FEM”
Jak działamy - Internet

11 Dlaczego mówimy o Internecie?
Centrum Informacyjne Funduszy Europejskich w Małopolsce „FEM” Dlaczego mówimy o Internecie? Mamy w Polsce około 13 mln internautów Ponad 38% Polaków powyżej 15 roku życia ma dostęp do sieci W miastach powyżej mieszkańców dostęp do Internetu posiada już prawie 50% mieszkańców Młodzież w wieku jest „uinternetowiona” w ponad 93% Wg danych GUS w 2006 roku dostęp do sieci miało 36 proc. gospodarstw domowych oraz 89 proc. przedsiębiorstw.

12 Dlaczego mówimy o Internecie?
Centrum Informacyjne Funduszy Europejskich w Małopolsce „FEM” Dlaczego mówimy o Internecie? Coraz więcej czasu spędzamy w Internecie i wykonujemy w nim coraz „ważniejsze”, bardziej absorbujące czynności. Internauci spędzają coraz więcej czasu online: 12 godzin dziennie w 2003 28 godzin miesięcznie w 2006 31 godzin miesięcznie początkiem 2007* * Dane aktualne na początek 2007r, raport IAB

13 Centrum Informacyjne Funduszy Europejskich w Małopolsce „FEM”
Jak działamy - Media Usługa „press-serwis” Media tradycyjne i tzw. nowe media: chat z ekspertem on-line wykorzystanie telefonii komórkowej interaktywna strona internetowa, pliki MP3 cykliczne audycje radiowe i telewizyjne z udziałem słuchaczy Kampanie reklamowe

14 Centrum Informacyjne Funduszy Europejskich w Małopolsce „FEM”
Jak działamy - Publikacje Vademecum beneficjenta Raporty Broszury Ulotki

15 Centrum Informacyjne Funduszy Europejskich w Małopolsce „FEM”
Jak działamy - Szkolenia Warsztaty i szkolenia subregionalne Codzienne szkolenia tematyczne (analogicznie do trwających naborów) Szkolenia wewnętrzne i sieć MSK

16 Centrum Informacyjne Funduszy Europejskich w Małopolsce „FEM”
BENEFICJENT DEPARTAMENT FUNDUSZY EUROPEJSKICH Wydział Kontraktowania Projektów Wydział Wdrażania Projektów Zespół ds. Informacji I Szkoleń FEI ds. Wspierania Wdrażania Funduszy Europejskich FE II ds. Wyboru Projektów FE III ds. Realizacji FE IV ds. Kontroli FE V ds. Weryfikacji I Potwierdzeń Płatności FE VI Udzielanie informacji Szkolenia beneficjentów Ogłaszanie naborów Ewidencja wniosków aplikacyjnych Weryfikacja Tworzenie list rankingowych Monitorowanie realizacji projektów raportów Kontrola wydatkowania środków Zalecenia pokontrolne Współpraca w procesie przekazywania płatności U

17 Centrum Informacyjne Funduszy Europejskich w Małopolsce „FEM”
KANAŁY PRZEPŁYWU INFORMACJI W DEPARTAMENCIE FE Zespół ds. Wyboru Projektów FE III Zespół ds. Wspierania Wdrażania Funduszy Europejskich FE II Zespół ds. Informacji i Szkoleń FE I Zespół ds. Realizacji Projektów FE IV BENEFICJENT Zespół ds. Weryfikacji i Potwierdzeń Płatności FE VI Zespół ds. Kontroli Projektów FE V

18 Centrum Informacyjne Funduszy Europejskich w Małopolsce „FEM”
Podsumowanie 1) W Małopolsce funkcjonuje 5225 organizacji (dane z r.), największa aktywność w obszarach: sport, edukacja, kultura i pomoc społeczna 2) Składane wnioski o dofinansowanie – działania z zakresu kultury, turystyki, edukacji 3) Liczba złożonych wniosków – 28 (2,67%) ogółu wniosków w programie): - fundacje i stowarzyszenia: 20 (1,91%) - osoby prawne nie działające dla zysku: 8 (0,76%) 4) Powody słabej aktywności: - brak doświadczenia w pozyskiwaniu dotacji - skomplikowane zasady przygotowania projektu - zbiurokratyzowanie systemu

19 Centrum Informacyjne Funduszy Europejskich w Małopolsce „FEM”
Dziękujemy za uwagę Centrum Informacyjne Funduszy Europejskich w Małopolsce „FEM”


Pobierz ppt "Centrum Informacyjne „FEM” Fundusze Europejskie w Małopolsce"

Podobne prezentacje


Reklamy Google