Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Strategia komunikacji 10-lecia Instytutu Adama Mickiewicza

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Strategia komunikacji 10-lecia Instytutu Adama Mickiewicza"— Zapis prezentacji:

1 Strategia komunikacji 10-lecia Instytutu Adama Mickiewicza
Team nr 9 3 marca 2010 r. 10-lecie Instytutu Adama Mickiewicza

2 Sytuacja wyjściowa: gdzie promocja Polski?
Polska nie ma spójnej strategii budowy swego wizerunku zagranicą Liderem na tym polu jest IAM, który w 2010 r. obchodzi 10-lecie istnienia Działania na rzecz promocji Polski w świecie realizuje wiele instytucji: MSZ, POT, PAIIZ, Instytut Marki Polskiej, Krajowa Izba Gospodarcza. Instytut Adama Mickiewicza poprzez promocję polskiej kultury jako jedyny od 10 lat realizuje wizję spójnych i skutecznych działań. 10-lecie Instytutu Adama Mickiewicza

3 Sytuacja wyjściowa: zasięg projektów IAM
3000 wydarzeń, które obejrzało widzów Informacje o nich ukazały się w europejskich tytułach Rok Polski w Izraelu Rok Polski w Wielkiej Brytanii Ogromny zasięg projektów realizowanych przez IAM zapewnia polskiej kulturze bardzo szerokie dotarcie z jej ofertą do odbiorców na całym świecie. 10-lecie Instytutu Adama Mickiewicza

4 Sytuacja wyjściowa: obchody 10-lecia IAM
Doskonała okazja do: zwrócenia uwagi decydentów, że publiczne pieniądze przekazane IAM to inwestycja, która przynosi wymierne korzyści zwrócenia uwagi na dorobek współczesnej kultury polskiej 10-lecie Instytutu Adama Mickiewicza

5 10-lecie Instytutu Adama Mickiewicza
Cele pozyskanie przychylności klasy politycznej, a przez to pozyskanie większych środków finansowych na działalność IAM zwiększenie rozpoznawalności IAM, zrealizowanych projektów oraz podkreślenie znaczenia działalności IAM dla promocji polskiej kultury 10-lecie Instytutu Adama Mickiewicza

6 10-lecie Instytutu Adama Mickiewicza
Grupy docelowe Bezpośrednie: Klasa polityczna (Rada Ministrów, Sejm, Senat) Ogół społeczeństwa Pośrednie: Media Autorytety świata kultury 10-lecie Instytutu Adama Mickiewicza

7 Grupy docelowe: schemat dotarcia
Kampania ogólnopolska Miękki nacisk Działania PR Szum medialny 10-lecie Instytutu Adama Mickiewicza

8 10-lecie Instytutu Adama Mickiewicza
Czym jest kultura? ponad 6 definicji terminu „kultura” 10-lecie Instytutu Adama Mickiewicza

9 10-lecie Instytutu Adama Mickiewicza
A to Polska właśnie… CZY TO TEŻ JEST KULTURA? 10-lecie Instytutu Adama Mickiewicza

10 Przekaz 1/2: IAM – oni mają know how!
IAM to szaleni marzyciele… …wyciągają najlepsze pierwiastki z kreatywnego zagłębia – czyli Polski wyciągają na zewnątrz to, co polska kultura ma w sobie najlepszego 10-lecie Instytutu Adama Mickiewicza

11 10 pierwiastków polskiej kultury na 10-lecie
Film Teatr Muzyka Malarstwo Literatura Grafika Poezja Fotografia Rzeźba Rysunek IAM 10-lecie Instytutu Adama Mickiewicza

12 Przekaz 2/2: Warto powiedzieć TAK! polskiej kulturze
Inwestycja w kulturę to inwestycja w gospodarkę – efekt Bilbao 354 tys. – 623 tys. Kultura jako efektywna gałąź gospodarki Kultura motorem wewnętrznego dynamizmu W Bilbao warta ponad 130 mln euro inwestycja zwróciła się w rok. Samo muzeum zatrudnia prawie cztery tysiące osób, a podatki z tytułu wzrostu wartości sąsiednich nieruchomości pokryły koszty inwestycji publicznych na pięć lat 10-lecie Instytutu Adama Mickiewicza

13 Zakładany odbiór: reakcja grup docelowych
Klasa polityczna – mówię tak polskiej kulturze! Ogół społeczeństwa – chcę się zaangażować! 10-lecie Instytutu Adama Mickiewicza

14 Narzędzia: Akcja Powiedz TAK! dla polskiej kultury 1/5
Ogólnopolska Inicjatywa Społeczna… bo … Vox populi to vox Dei Cel: aktywizacja ogółu polskiego społeczeństwa w kwestiach związanych z kulturą i dotarcie do decydentów 10-lecie Instytutu Adama Mickiewicza

15 Narzędzia: Akcja Powiedz TAK! dla polskiej kultury 2/5
Akcja przeprowadzona zostanie na terenie całej Polski Formularze do głosowania zostaną udostępnione w instytucjach kulturalnych (kina, teatry, domy kultury, świetlice itp.) – platforma internetowa wspierająca inicjatywę 10-lecie Instytutu Adama Mickiewicza

16 Narzędzia: Akcja Powiedz TAK! dla polskiej kultury 3/5
Ambasadorowie – akcję wspierać będą wybrani przedstawiciele współczesnej polskiej kultury np. Tomasz Bagiński, Dorota Masłowska, Borys Lankosz List otwarty – Ambasadorowie inicjatywy zadeklarują swoje poparcie dla inicjatywy poprzez podpisanie się pod listem Powiedz Tak! dla polskiej kultury skierowanym do Premiera RP 10-lecie Instytutu Adama Mickiewicza

17 Narzędzia: Akcja Powiedz TAK! dla polskiej kultury 4/5
Jednoręcy bandyci w sejmowej restauracji - wrzucenie monety będzie równoznaczne z poparciem inicjatywy Powiedz TAK! dla polskiej kultury Cool-turalne nagrody – bilety do kina, teatru, filharmonii Cel: dotarcie do bezpośredniej grupy docelowej - polskich rządzących 10-lecie Instytutu Adama Mickiewicza

18 Narzędzia: Akcja Powiedz TAK! dla polskiej kultury 5/5
Off-album Powiedz TAK! Specjalne wydawnictwo z okazji 10-lecia Instytutu Adama Mickiewicza Niekonwencjonalna off-koncepcja: szary papier, proste kreski, nowoczesne grafiki 10-lecie Instytutu Adama Mickiewicza

19 10-lecie Instytutu Adama Mickiewicza
Narzędzia: 10 cool-turalnych weekendów na 10-lecie Instytutu Adama Mickiewicza 1/2 Kulturalne happeningi zorganizowane w 10 największych polskich miastach Miejsce: związane z Adamem Mickiewiczem (skwery, pomniki, wyjątkowo: tymczasowo ustawiona makieta ;)) Możliwość oddania swojego głosu w ramach inicjatywy Powiedz TAK! dla polskiej kultury 10-lecie Instytutu Adama Mickiewicza

20 10-lecie Instytutu Adama Mickiewicza
Narzędzia: 10 cool-turalnych weekendów na 10-lecie Instytutu Adama Mickiewicza 2/2 Baza happeningów:10 pierwiastków kultury zaprezentowanych w niekonwencjonalny sposób Konkurs i prezentacja najlepszych filmów nakręconych telefonem komórkowym Sztuka malowania obrazów paintballem Rzeźba w modelinie Koncert na nietypowe przedmioty (sztućce, gwizdki) 10-lecie Instytutu Adama Mickiewicza

21 Kanały komunikacji: Akcja współrealizowana z Grupą Agora
Gwarancja stałej obecności podstawowych przekazów kampanii w takich mediach, m.in.: Gazeta Wyborcza Metro Radio Tok FM 10-lecie Instytutu Adama Mickiewicza

22 Kanały komunikacji: Biuro prasowe
Relacje z mediami Przygotowywanie materiałów prasowych Topic-creation - Generowanie i inspirowanie w mediach ogólnopolskich i lokalnych tematów związanych z Instytutem Adama Mickiewicza i polską cool-turą 10-lecie Instytutu Adama Mickiewicza

23 Kanały komunikacji: Komunikacja w Internecie 1/2
Fan page Cool-turalny Adam na portalu społecznościowym Facebook.com Imię: Adam Pseudonim artystyczny: Cool-turalny Hobby: teatr, harmonijka, graffiti Platforma niekonwencjonalnych dyskusji dotyczących kultury: Czym jest? W czym się przejawia? Jakie ma cele? Cel: dotarcie z przekazem kampanii do szerokiego grona użytkowników portalu Facebook.com 10-lecie Instytutu Adama Mickiewicza

24 Kanały komunikacji: Komunikacja w Internecie 2/2
Kanał Powiedz TAK! dla polskiej kultury na portalu Youtube.com Relacje z działań odbywających się w ramach kampanii Konkurs na najciekawszy 1-minutowy film o tym, jak pojmowana jest kultura w wybranym polskim mieście 10-lecie Instytutu Adama Mickiewicza

25 10-lecie Instytutu Adama Mickiewicza
Efekty kampanii: Money, money, money…czyli pozyskanie większych środków finansowych na działalność IAM Rozpoznawalność IAM i jego znaczenia dla polskiej kultury Otwarcie się społeczeństwa na kulturę współczesną 10-lecie Instytutu Adama Mickiewicza

26 10-lecie Instytutu Adama Mickiewicza
Harmonogram działań 2010 Kw Maj Cze Lip Sie Wrz Paz Lis Gru TAK! dla polskiej kultury List otwarty do Premiera RP Jednoręcy bandyci w Sejmie Publikacja albumu z okazji 10-lecia IAM 10 cool-turalnych weekendów Współpraca z Grupą Agora Biuro prasowe kampanii Komunikacja w Internecie 10-lecie Instytutu Adama Mickiewicza

27 10-lecie Instytutu Adama Mickiewicza
Budżet: to jest realne! Nie proponujemy lotu w kosmos. Wszystkie przedstawione pomysły są na wyciągnięcie ręki Maksymalny koszt ich realizacji szacujemy na: nie więcej niż 10 proc. rocznego budżetu promocji kultury polskiej za granicą na rok 2010 10-lecie Instytutu Adama Mickiewicza


Pobierz ppt "Strategia komunikacji 10-lecia Instytutu Adama Mickiewicza"

Podobne prezentacje


Reklamy Google