Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Przedszkolak bezpieczny w środowisku
Czerwiec w naszym przedszkolu upłynął między innymi, na zastanawianiu się nad bezpieczeństwem. Przedszkolaki analizowały co to jest i jak je osiągnąć ...
2
Co to jest bezpieczeństwo ?
3
W zrozumieniu pojęcia bezpieczeństwa pomogły Ociupinka, Wieprzuś i Raptuś z przedszkola Zdrowy Zakątek Ostatecznie dzieci podsumowały, że bezpieczeństwo to taka sytuacja, w której człowiek czuje się bardzo dobrze, może zrobić wszystko co zaplanuje. Warunkiem osiągnięcia stanu bezpieczeństwa jest przestrzeganie różnych zasad, słuchanie dorosłych znanych dzieciom... Zasady bezpieczeństwa zostały omówione na kolejnych zajęciach.
4
Zasady bezpieczeństwa w domu
W trakcie zabawy „Poszukiwanie niebezpiecznych skarbów” dzieci nazbierały różne, wg nich, niebezpieczne przedmioty. Po ich analizie, określeniu potrzeby stosowania stwierdziły, że posługiwanie się nimi uwarunkowane jest umiejętnością bezpiecznego korzystania z nich, zgodnie z instrukcją i przeznaczeniem.
5
Niebezpieczne przedmioty ?
6
Sprawdzianem, czy dzieci znają przedmioty w domu, w stosowaniu których należy posiadać konkretne umiejętności, lub zachować dużą ostrożność, było ćwiczenie w odnajdywaniu tych przedmiotów w kuchni, łazience i pokojach. Wyniki ćwiczenia zostały szczegółowo omówione.
7
Dzieci przyjęły zgodnie zaproponowany „Dekalog Postępowania”
8
Uzupełnieniem zajęcia była nauka wiersza „Bezpieczny Przedszkolak”
9
Bezpieczeństwo „na podwórku”
Dzieci zainspirowane ilustracjami opisywały różne niebezpieczne sytuacje w trakcie ich zabaw „na podwórku”. Zgodnie doszły do wniosku, że same mogą bawić się poza domem tylko i włącznie za zgodą rodziców, w miejscu przez nich wskazanym. Nie wolno im absolutnie oddalać się z tego miejsca ani na inne podwórko, ani w inne miejsce, ani w odwiedziny np. do kolegi
10
Uwaga obcy !!! Szeroko został omówiony temat zachowania wobec osób nieznanych dzieciom, próbującym nawiązać z nimi kontakt. Dzieci stwierdziły,że absolutnie nie wolno im nawiązywać z obcymi kontaktów: rozmawiać, oddalać z nimi,ponadto nie przyjmować słodyczy, nie podchodzić, wsiadać do samochodów, podawać adresu zamieszkania ...
11
Nigdy nie zaczepiaj obcego psa !!!
...a także nie drażnij, nie karm, nie przeszkadzaj gdy je, nie spuszczaj ze smyczy w czasie spaceru, nie wchodź na obcą posesję gdzie jest pies - zgodnie orzekły dzieci
12
Jeśli pies jest agresywny nie uciekaj przed nim
Jeśli pies jest agresywny nie uciekaj przed nim !!! Dzieci poznały pozycję, jaką należy przyjąć w przypadku gdy pies atakuje. Przećwiczyły ja w zabawie „Groźny i bardzo groźny pies”
13
Zwierzątka ze Zdrowego Zakątka – bezpieczeństwo w czasie zabaw
Dzieci w oparciu o bajkę oraz ilustracje przedstawiające nieprawidłowe zachowania na placu zabaw omówiły zasady bezpieczeństwa: zabawy w wyznaczonych miejscach, absolutny zakaz zabaw przy ulicy, bezpieczne korzystanie z urządzeń na placu zabaw, odpowiedni ubiór w czasie np. jazdy na rowerze, rolkach itp...
14
Bezpieczeństwo w ruchu drogowym
Na podstawie filmu edukacyjnego „Bezpieczna droga do szkoły” dzieci utrwaliły zasady bezpieczeństwa w trakcie poruszania się po ulicach.
15
Uzupełnieniem były zabawy ruchowe „ Pojazdy” oraz „Wycieczka rowerowa”
16
Podstawowe znaki drogowe - konkurs
17
Konkurs...
18
Służby ratunkowe Dzieci omówiły jak należy zachować się jeśli, mimo zachowywania zasad bezpieczeństwa dojdzie do wypadku. Jakie służby i w jaki sposób należy wezwać. Przypomniały numery alarmowe: 112 a także 997, 998, 999.
19
Przećwiczyły wzywanie pomocy w przypadku ewentualnego wypadku.
20
Bezpieczeństwo w relacjach z rówieśnikami i dorosłymi – ustalanie granic
Przeprowadzone ćwiczenia i zabawy ruchowe metodą Weroniki Sherborne pozwoliły dzieciom bliżej poznać swoje ciało, wykształcić lepszą orientację w przestrzeni, nawiązać relacje pomiędzy nimi a tym co je otacza.
21
Ruch rozwijający...cd
22
Granice intymności Po wysłuchaniu bajki „Zwierzątka ze Zdrowego Zakątka poznają granice intymności” oraz zabawach: „Moje granice” i „Granice mojego państwa” dzieci wypowiadały się na temat granic intymności.
23
Zakończeniem i zarazem podsumowaniem tego cyklu zajęć był konkurs wiedzy o bezpieczeństwie. Dzieci odpowiadały na pytania zadawane zarówno przez nauczyciela jak i inne dzieci.
24
W trakcie realizacji projektu na tablicy AZP została udostępniona prezentacja dla rodziców
25
Przedszkolaki z Przedszkola Nr 8 oraz koordynator projektu Anna Syrica serdecznie dziękują Zespołowi Akademii Zdrowego Przedszkolaka za materiały przygotowane do realizacji projektu
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.