Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

PRODUKT.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "PRODUKT."— Zapis prezentacji:

1 PRODUKT

2 Plan wykładu Pojęcie produktu Marka Opakowanie Usługi towarzyszące
Asortyment

3 DEFINICJA PRODUKTU DOBRO FIZYCZNE (PRZEDMIOT), USŁUGA (ŚWIADCZENIE) OSOBA, ORGANIZACJA, IDEA LUB MIEJSCE, ZAWIERAJĄCE W SOBIE CECHY , KTÓRE JEDNOSTKI LUB ORGANIZACJE POSTRZEGAJĄ JAKO NIEZBĘDNE PRODUKTEM MOŻE BYĆ WSZYSTKO CO MOŻNA ZAOFEROWAĆ NA RYNKU NABYWCOM I CO JEST W STANIE ZASPOKOIĆ ICH OKREŚLONĄ POTRZEBĘ.

4 Marka Znak towarowy lub marka to nazwa, termin, symbol, napis, wzór albo ich kombinacja, kompozycja kolorystyczna, melodia lub zestawienie wszystkich tych elementów wykorzystywane w celu odróżnienia danego produktu od produktów konkurencyjnych.

5 MARKA – PODSTAWOWE POJĘCIA
TOŻSAMOŚĆ MARKI – zestaw cech i właściwości marki, które wyróżniają jej istotę. WIZERUNEK MARKI – obraz jaki marka ma w świadomości uczestników rynku. Na wizerunek składa się znajomość marki i jej renoma wśród uczestników rynku

6 MARKA – PODSTAWOWE POJĘCIA
LOGO – element wyróżniający markę, stanowiący jej graficzne wyróżnienie LOGOTYP – charakterystyczny zapis nazwy marki przy użyciu czcionki określonego rodzaju.

7 Funkcje marki Funkcja identyfikacyjna – polega na odróżnieniu produktu od dóbr i usług konkurencyjnych Funkcja gwarancyjna – oznacza, że właściciel znaku zobowiązuje się do utrzymania jakości produktu na określonym poziomie Funkcja promocyjna – jako narzędzie promocji powinna przyciągać uwagę i zachęcać do zakupu.

8 Klasyfikacja marek ze względu na jej właściciela
Marka wytwórcy (producent) Marka pośrednika handlowego (private labels, privtae brands) Marka licencjonowana Marka wspólna

9 Strategie marek Markowanie indywidualne – poszczególne rodzaje produktów są wyróżniane oddzielnymi znakami Strategia marek rodzinnych – znakowanie wspólna marką całego asortymentu produktów lub poszczególnych rodzin produktów Strategia marek kombinowanych – łączenie znaku firmowego ze znakami indywidualnymi.

10 Funkcje opakowań Funkcja dystrybucyjna: - umożliwianie przemieszczania produktów, - ochrona przed działaniem czynników zewnętrznych w czasie transportu, magazynowania i użytkowania. Funkcja promocyjna – opakowanie może być nośnikiem promocji i jej środkiem.

11 Usługi towarzyszące Do najważniejszych usług należą:
łatwy kontakt ze sprzedawcą i szybkość jego reakcji na postulaty klientów, możliwość uzyskania informacji i porad, pewność i terminowość dostaw, serwis sprzedażowy, gwarancja usunięcia wad nabytego produktu, wymiany produktu wadliwego lub jego zwrotu, serwis posprzedażowy, zakup na kredyt, na raty lub w leasingu, montaż dodatkowego wyposażenia i in.

12 Usługi towarzyszące Podstawowe decyzje:
jakie usługi powinny stanowić składnik produktu? w jakiej formie należy je świadczyć? na jakim poziomie należy je świadczyć?

13 Usługi towarzyszące Usługi wolne – mogą być nabywane oddzielnie od usług. Możliwe do realizacji wtedy gdy proces ich świadczenia daje się wyodrębnić z działalności producenta lub pośrednika. Usługi związane – są nierozdzielnie złączone ze sprzedawanym produktem. Usługi częściowo związane – nabywca ma możliwość wyboru zestawu nabywanych usług. Rezygnując z konkretnej usługi kupujący płaci niższą cenę.

14 Asortyment Asortyment (mix produktowy) – cała gama produktów oferowanych przez dane przedsiębiorstwo. Asortyment produkcyjny – zestaw dóbr reprezentujących profil wytwórczy przedsiębiorstwa. Charakteryzuje się dużą jednorodnością. Asortyment handlowy – zestaw towarów znajdujących się w placówce handlowej. Jest mniej jednorodny niż asortyment produkcyjny. Tutaj dodać o charakterystykach asortymentu – wąski – szeroki, płytki – głęboki

15 Strategie asortymentowe
POGŁEBIANIE ASORTYMENTU POSZERZANIE ASORTYMENTU NIEZMNIENNOŚĆ ASORTYMENTU REDUKCJA OFERTY WYMIANA ASORTEMENTU

16 Asortyment Produkty o specyficznych rolach:
Produkty, które rozstrzygają o pozycji przedsiębiorstwa na rynku ze względu na swoją niepowtarzalność, Produkty pełniące rolę przynęty, Produkty wytwarzane lub utrzymywane w sprzedaży ze względu na prestiż, Produkty utrzymywane (zwykle przejściowo), aby nie utracić nabywców, Produkty o funkcji regulacyjnej, przejmujące część kosztów stałych, Produkty będące reakcją na działania bliskich konkurentów.


Pobierz ppt "PRODUKT."

Podobne prezentacje


Reklamy Google