Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Problemy z dostosowaniem systemu Virtua do potrzeb użytkowników

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Problemy z dostosowaniem systemu Virtua do potrzeb użytkowników"— Zapis prezentacji:

1 Problemy z dostosowaniem systemu Virtua do potrzeb użytkowników
z doświadczeń lubelskich bibliotek Andrzej Padziński Biblioteka Główna Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie Dorota Tkaczyk Biblioteka Główna Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej

2 Konspekt Interfejs użytkownika Budowa katalogu rozproszonego
Zamawianie i obsługa zamówień Rozwiązywanie problemów przez VTLS Inc.

3 Interfejs użytkownika

4 Budowa interfejsu Skomplikowany sposób budowy interfejsu
Niejednolitość rozwiązań w szablonach, np. style Rozproszenie parametrów Pozorna elastyczność Elementy (dyrektywy) interfejsu powinny dać się modyfikować Tekst odnośnika - brak obsługi podpola y w polu 856 Kłopoty z przejściem do nowej wersji

5 Biblioteka główna i biblioteki wydziałowe
Trudności z budową odrębnego interfejsu dla biblioteki wydziałowej Brak możliwości wydzielenia podbaz i/lub możliwości sprawnego wyszukiwania w wybranej lokalizacji Filtry dla lokalizacji Im mniejszy podzbiór, tym wolniejsze działanie >> Pomijanie odsyłaczy Trudności z ustawieniem domyślnym

6 Budowa katalogu rozproszonego

7 Interfejs katalogu rozproszonego
Pliki konfiguracyjne są dostosowane do pracy interfejsu z jedną bazą Konieczność ujednolicania: Statusów Rewersów Lokalizacji

8 Podłączanie baz w innym oprogramowaniu
Inne oprogramowanie >> Wygląd ekranów - Views Linki z poszczególnych ekranów Informacje o egzemplarzu Cechy stosowanego oprogramowania (ograniczenia) Różnice w implementacji Z39.50

9 Implementacja Z39.50 Zbyt mała elastyczność – brak możliwości zmiany domyślnych ustawień Z39.50 Rozwiązania „lokalne” – niestandardowe w implementacji Z39.50 Brak obsługi składni OPAC KARO >>

10 Komunikaty o błędach Niewiele mówiące komunikaty o błędach lub ich brak Ograniczone możliwości logów

11 Zamawianie i obsługa zamówień

12 Brak dostosowania do potrzeb bibliotek z magazynami zamkniętymi

13 Zamówienia Niespójność zasad udostępniania z zasadami zamawiania
Uprawnienia do wypożyczeń: Location + Patron + Item Uprawnienia do zamawiania: Location + Item Odmowne rewersy – decyzja należy do bibliotekarza Ustawienie lokalizacji jako „non paging” nie dotyczy rekordu zasobu

14 Ograniczenia w zamawianiu wg dokumentacji – restrictions.conf
Ustawienia w chameleon.conf RequestEnableRestrictionsFile RequestRestrictionsFile Budowa restrictions.conf typ 2 [Shelf Location Code][tab][Pickup Location Code][tab][Patron Type] Przykład: FC ST

15 Ograniczenia w zamawianiu w praktyce – sposób 1
pickuplocations.conf Trzeba wskazać lokalizację domyślną, nawet jeśli jest to jedyna lokalizacja w pliku

16 Ograniczenia w zamawianiu w praktyce – sposób 2
Ustawienia w bazie Lokalizacje muszą być lokalizacjami odbioru (pickup) Ustawienia w chameleon.conf RequestAllowPatronSetLocation RequestSelectShelfLocationForPickups Ustawienia w restrictions.conf [Shelf Location Code][tab][Shelf Location Code][tab][Patron Type] Przykład: ST NA pickuplocations.conf: Przykład: Wypożyczalnia DEFAULT 10002 Wypożyczalnia 20001 Wypożyczalnia B

17 Ograniczenia w zamawianiu w praktyce – sposób 3
Ustawienia w chameleon.conf RequestUseParameterForPickupLocs 1 RequestAllowPatronSetLocation

18 Ograniczenia rozwiązania
Działa tylko dla lokalizacji odbioru (pickup) Trudności z powiązaniem z uprawnieniami do wypożyczania Konieczność łączenia lokalizacji z kategoriami egzemplarzy, co skutkuje wzrostem liczby „sztucznych” lokalizacji i kategorii egzemplarza

19 Global Request Trapping Flags
Dotyczy pracy w kliencie Virtui, ale wpływa na Vectors Global Local Vectors: zamawianie bez ograniczeń Klient: nie dotyczy zamówień „auto” Group Vectors: blokuje możliwość zamawiania

20 Rozwiązywanie problemów przez VTLS Inc.

21 Co otrzymujemy? Baza IM User Group Enhancement Process Głosowanie
Obietnice poprawek w nowszych wersjach Rady typu: „Zmieńcie komputer” „Migrujcie do nowszej wersji” „Niespodzianki” – migracja do nowej wersji zawsze wymaga wielu testów i wiąże się z dużym ryzykiem Dylemat przed migracją „czy pozostać przy starych, znanych błędach, czy wybrać nowe - nieznane?” „Stabilne” od 6 lat oprogramowanie

22 A czego potrzebujemy? Nowoczesnego i dostosowanego do naszych potrzeb oprogramowania Rzeczywiście stabilnych wersji Szybkiej i skutecznej reakcji na problemy Rozwiązań w wersji przez nas stosowanej Migracji bez ryzyka, czyli dobrze sprawdzonych, bezpiecznych nowych wersji


Pobierz ppt "Problemy z dostosowaniem systemu Virtua do potrzeb użytkowników"

Podobne prezentacje


Reklamy Google