Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałFeliks Lipiec Został zmieniony 10 lat temu
1
Autor: Piotr Wojtowicz Opiekun naukowy referatu: dr inż. Cezary Worek
PROGRAMATOR SD Autor: Piotr Wojtowicz Opiekun naukowy referatu: dr inż. Cezary Worek EAIiE Katedra Elektroniki AGH 12 maja 2011
2
Cele projektu Zbudowanie autonomicznego i bardzo prostego w obsłudze programatora mikrokontrolerów Stworzenie uniwersalnego interfejsu programowego dla celów flashowania najpopularniejszych mikrokontrolerów
3
Idea działania programatora
Na karcie SD umieszczamy oprogramowanie które ma być załadowane do mikrokontrolera. Podpinamy programator do programowanego układu Programator parsuje zawartość karty w poszukiwaniu odpowiednich plików Po wykryciu na karcie nowego oprogramowania następuje aktualizacja wszystkich lub wybranych pamięci programowanego układu
4
Problem ujednolicenia interfejsu
Stworzenie jednolitego interfejsu dla różnych typów programowanych układów Jak zapewnić rozróżnienie kilku typów programowanych pamięci? Co z ewentualnymi ustawieniami konfiguracyjnymi (bity blokujące dostęp do pamięci, konfiguracja parametrów pracy mikrokontrolera – AVR)?
5
Rozwiązanie – organizacja danych na karcie
Dany układ który ma być programowany będzie miał w głównym katalogu swój podkatalog o określonej nazwie, w nim 2 podkatalodi – „read” i „write” W każdym z nich znajdować się będą osobne podkatalogi dla konkretnych typów pamięci występujących w układzie (np. katalogi FLASH oraz EEPROM)
6
Rozwiązanie – organizacja danych na karcie
W danym folderze znajdą się 2 pliki: file_name.txt – zawiera nazwę pliku, z którego ma być pobrana nowa zawartość dla dedykowanej pamięci Plik binarny wskazywany przez file_name.txt Bity konfiguracyjne będą programowane w ten sam sposób – będą zawierać swój podkatalog w którym znajdą się też pliki file_name.txt oraz dedykowany plik z zawartością. W tym przypadku mamy plik tekstowy, prosty do ręcznej edycji
7
Rozwiązanie aplikacyjne
8
Manager strumieni Manager strumieni odpowiada za:
Inicjalizację karty SD, wykrycie odpowiedniego drzewa katalogowego Inicjalizację strumieni wyjściowych Odczyt danych z plików i przesłanie do strumieni wyjściowych
9
Co to są strumienie wykonawcze?
Strumienie wykonawcze są to zunifikowane interfejsy do programowanych pamięci. Strumień wykonawczy posiada 4 podstawowe funkcje: Inicjalizacja strumienia Transmisja do strumienia Transmisja ze strumienia Zamknięcie strumienia
10
Jak działają strumienie?
Strumienie wykonawcze przyjmują dane w takiej formie jak były zapisane w pliku. Następnie wysyłają je za pomocą interfejsu programującego zdefiniowanego przez producenta układu.
11
Podsumowanie Opracowany został bardzo prosty interfejs służący do programowania mikrokontrolerów Uruchomiona jest część oprogramowania, trwają prace nad interfejsem programującym SPI AVR Planowane jest połączenie projektu z komputerem PC za pomocą USB – emulacja pamięci masowej USB. Da to możliwość wgrywania danych na kartę SD bez konieczności stosowania adaptera. W późniejszych planach opracowanie urządzenia jako USB Mass Storage bez karty SD (translacja pakietów USB MS bezpośrednio do strumieni wyjściowych)
12
Dziękuję za uwagę
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.