Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałDorota Langiewicz Został zmieniony 10 lat temu
1
Oferta komercyjna uczelni z uwzględnieniem analizy kosztowej świadczonych usług dr inż. Karol Lityński Politechnika Szczecińska Szczecin, 22 stycznia 2008 r.
2
K.Lityński Zakres oferty usługowej uczelni Oferta edukacyjna (studia podyplomowe, szkolenia, kursy, staże, praktyki) Oferta badawcza Usługi: projekty/plany/aplikacje technologie przyrządy/aparatura materiały ekspertyzy publikacje, podręczniki analizy/certyfikacja
3
K.Lityński Zakres oferty usługowej uczelni cd. Kooperacja (niewykorzystane moce wytwórcze i sprzęt) Organizacja imprez (konferencje, zawody, konkursy, prezentacje) Wynajem: pomieszczeń, lokali, powierzchni reklamowej sprzętu, aparatury
4
K.Lityński Metodyka określania ceny oferty Identyfikacja kosztów jednostkowych Przygotowanie budżetu oferty Pozycjonowanie kosztów usługi w relacji do cen rynkowych
5
K.Lityński Pozycjonowanie oferty uczelni w relacji do ceny rynkowej koszty własne koszty wydziałowe koszty ogólne zysk cena rynkowa koszty własne koszty wydziałowe koszty własne koszty wydziałowe koszty ogólne zysk koszty ogólne zysk I II III sponsor /dotacja
6
K.Lityński Podsumowanie Przygotowanie oferty ułatwi Analizę kosztów działalności uczelni Uzyskanie danych ekonomicznych do przygotowania: oferty badawczej oferty rynkowej wyceny kosztów przedsięwzięć własnych w uczelni (preinkubacja, inkubator, konferencje itp.) Stworzenie konkurencyjnej oferty współpracy z otoczeniem zewnętrznym w zakresie edukacji badań i usług
7
karol.litynski@innowacje.org.pl karol.litynski@innowacje.org.pl ul. Wołoska 7 02-675 Warszawa tel:+22 460 36 93 faks:+22 460 37 65 karol.litynski@innowacje.org.pl Dziękuję za uwagę
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.