Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałBożena Sobiczewski Został zmieniony 11 lat temu
1
Spis treści Możliwości biblioteki logiczno-fizycznej
opartej na systemie masa-sprężyna jako środowiska modelowania rzeczywistości wirtualnej. Spis treści Seminarium dyplomowe, Rudnicki Piotr Promotor: dr inż. Jacek Lebiedź ©
2
Spis treści - główne rozdziały
Wstęp do tematu Modele symulacji Symulacje fizyczne Podstawy teoretyczne Środowisko implementacyjne Projekt i implementacja Eksperymenty i wnioski Bibliografia Dodatek A – opis zawartości płyty CD
3
1. Wstęp do tematu 1.1. Fizyka w codzienności
1.2. Fizyka, a obliczenia komputerowe 1.3. Praktyczne wykorzystanie obliczeń fizycznych
4
2. Modele symulacji 2.1. Symulacja w grach komputerowych
2.2. Systemy cząsteczkowe 2.3. Model bryły sztywnej 2.4. Połączenia i ograniczniki 2.5. Model ciała sprężystego 2.6. Systemy masa-sprężyna 2.7. MSS jako PS 2.8. System ciśnieniowy 2.9. Dyskretyzacja przestrzeni 2.10. Dopasowanie do kształtu wzorcowego sieci 2.11. Inne metody związane z systemem masa-sprężyna
5
3. Symulacje fizyczne 3.1. Symulacja w grach komputerowych
3.2. Ograniczenia i uproszczenia 3.3. Stabilność symulacji 3.4. Stabilność układów w systemach MSS 3.5. Zdefiniowanie najważniejszych problemów 3.6. Cele pracy
6
4. Podstawy teoretyczne 4.1. Prawa Newtona 4.2. Równania różniczkowe
4.3. Metoda Eulera i jej pochodne 4.4. Metody Rungego-Kutty 4.5. Metoda Verleta 4.6. Prawo Hooka 4.7. Oscylator harmoniczny 4.8. Fizyka sprężyny w systemie masa-sprężyna
7
5. Środowisko implementacyjne
5.1. Środowisko pracy 5.2. Funkcje pomocnicze 5.3. Biblioteka QT i reprezentacja graficzna
8
6. Projekt i implementacja
6.1. Podział projektu 6.2. Klasa vect3 6.3. Biblioteka MSS 6.4. Klasa punktów materialnych 6.5. Klasa połączeń sprężystych 6.6. Klasa pól siłowych 6.7. Funkcjonalność biblioteki MSS 6.8. Funkcje pomocnicze 6.9. Klasa simObj 6.10. Aplikacja testująca QT i jej funkcjonalność 6.11. Interfejs użytkownika i reprezentacja graficzna 6.12. Przykładowe przypadki użycia
9
7. Eksperymenty i wnioski
7.1. Zakres i miary testowania 7.2. Test #1 – krok czasowy 7.3. Test #2 – algorytmy całkowania 7.4. Test #3 – masa punktu 7.5. Test #4 – połączenia sprężyste 7.6. Test #5 – tłumienie 7.7. Test #6 – budowa obiektów 7.8. Test #7 – ograniczenia 7.9. Wnioski
10
8. Bibliografia 9. Dodatek A – opis zawartości płyty CD
11
Pytania? Uwagi?
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.