Prezentacja na temat: "Global JA Titan Challenge 2012 Final Face-to-Face Round: August 6-10, 2012 in Wilmington, Delaware – USA Sprawozdanie z pobytu uczniów I LO w Łosicach."— Zapis prezentacji:

1 Global JA Titan Challenge 2012 Final Face-to-Face Round: August 6-10, 2012 in Wilmington, Delaware – USA Sprawozdanie z pobytu uczniów I LO w Łosicach na finałach światowego konkursu Zarządzania Firmą w Wilmington w USA opr. Jarosław Mitek

2 I LO w Łosicach do rozgrywek zgłosiło 4 zespoły:
Eliminacje do finału rozgrywane były w dniach 7.02 – i składały się z dwóch rund. Do kolejnej rundy przechodziły zespoły, które wygrały swoją grupę (w grupie grało maksymalnie 8 zespołów). I LO w Łosicach do rozgrywek zgłosiło 4 zespoły: Bat Furan – Paulina Wasiluk i Łukasz Oleksiuk - klasa II A Crimsonki – Iwona Oleksiuk i Anna Bujalska - klasa I A Gang Misia Haribo – Grzegorz Lewczuk i Kamil Kobyliński – klasa I A Zuraf - Bartłomiej Żuk i Rafał Szymaniuk Wszystkie nasze zespoły awansowały do drugiej rundy, a w niej Bat Furan zajął 1 miejsce w swojej grupie, Gang Misia Haribo (GMH) 3, Crimsonki 4, a Zuraf został zdyskwalifikowany. Po ogłoszeniu oficjalnych wyników okazało się, że do finałów zakwalifikował się Bat Furan, a GMH przesunął się na drugie miejsce w swojej grupie, gdyż zdyskwalifikowano zespół z Rosji. Z radością przyjęliśmy ten werdykt, o awansie Bat Furana pisała prasa (Tygodnik Siedlecki, Słowo Podlasia, Katolickie Echo Podlasia, Rzeczpospolita), Podlasie24, a Telewizyjny Kurier Mazowiecki przedstawił krótki reportaż. Po „szumie medialnym” niespodziewanie otrzymaliśmy informację, że z grupy GMH zdyskwalifikowano kolejny zespół z Rosji i do finału zakwalifikował się również Gang Misia Haribo.

3 Nasi reprezentanci Bat Furan Gang Misia Haribo Paulina Łukasz
Grzesiek Kamil Gang Misia Haribo

4 Opiekunowie Marcin Kozłowski
pracownik Fundacji Młodzieżowej Przedsiębiorczości Jarosław Mitek nauczyciel

5 Żegnały nas tłumy kibiców.
PODRÓŻ DO USA Z Łosic do Warszawy wyjechaliśmy 5 sierpnia 2012 o godz. 2:00 busem wynajętym w ŁDK. Żegnały nas tłumy kibiców.

6 Ok. 4:30 dotarliśmy na lotnisko im. F
Ok. 4:30 dotarliśmy na lotnisko im. F. Chopina w Warszawie, gdzie spotkaliśmy się z Marcinem Kozłowskim, pracownikiem Fundacji Młodzieżowej Przedsiębiorczości.

7 Po załatwieniu szeregu formalności o 6:55 liniami Air France wylecieliśmy do Paryża. Lot trwał ok. 2 godzin.

8 W Paryżu (lotnisko Roissy-Charles de Gaulle) bezproblemowo trafiliśmy do kolejnego terminala (dzięki Marcin!), gdzie musieliśmy poczekać ok. 3 godzin na odlot samolotu do Filadelfii. Nie wszyscy się nudzili.

9 Planowany wylot do Filadelfii opóźnił się o ok
Planowany wylot do Filadelfii opóźnił się o ok. 2 godziny, ale już w czasie lotu nie było żadnych niespodzianek. Lecieliśmy samolotem Boeing 767 należącym do linii Delta. W czasie lotu dostaliśmy lunch i co chwila proponowano nam coś do picia . Każdy z pasażerów miał do dyspozycji monitor, na którym można było obejrzeć film, zagrać w prostą grę, posłuchać muzyki czy poznać parametry lotu. Prędkość samolotu – ok. 950 km/h a wysokość m. W Filadelfii wylądowaliśmy ok. godz. 17:00 czasu lokalnego, cofając zegarki aż o 6 godzin.

10 Na lotnisku przywitała nas wolontariuszka JA Delaware, z nią pojechaliśmy busem do Newark .

11 W Newark przywitano nas bardzo serdecznie, po rejestracji i posiłku udaliśmy się na zasłużony odpoczynek. Nasza podróż trwała w sumie blisko 24 godziny!

12 DZIEŃ PIERWSZY Zapoznanie i zwiedzanie
Po śniadaniu wszyscy uczestnicy konkursu spotkali się w auli Uniwersytetu Delaware, gdzie odbyło się kilka zabaw integracyjnych.

14 Przemawiały bardzo ważne osobistości.
Senator stanu Delaware, Christopher Coons

15 Po uroczystościach wszyscy pojechaliśmy do Filadelfii, gdzie zobaczyliśmy wiele ciekawych miejsc, m.in. muzeum The National Constitution Center i Independence Hall - miejsce, w którym podpisano Deklarację Niepodległości oraz Konstytucję Stanów Zjednoczonych.

19 Wieczorem zaproszono nas na uroczystą kolację, podczas której przedstawiono zasady rozgrywania konkursu. W każdej grze zespoły były losowo przydzielone do jednej z dwóch grup – po 6 zespołów w każdej. Nie podano ilości kwartałów w grze, organizatorzy mogli zamknąć grę w każdej chwili. Czas na decyzję miał być podawany dopiero przed rozpoczęciem gry. Suma punktów za miejsca w poszczególnych grach miała decydować o miejscu w konkursie (I – 150, II – 125, III – 100, IV – 75, V – 50, VI – 0). Dodatkowo po złożeniu decyzji w danym kwartale można było brać udział w konkursach sprawnościowych, za które przyznawano bonus punktowy. Na czas gry komputery nie miały dostępu do Internetu, symulacja uruchamiana była z serwera. Nie był to koniec dnia dla naszych zespołów. Ukryci przed oczami rywali w pokoju opiekuna, do 2 w nocy planowaliśmy strategię na następny dzień.

20 DZIEŃ DRUGI KONKURS W dniu tym wszyscy ubrani byliśmy w zielone koszulki Junior Achievement.

22 Po krótkiej podróży do siedziby JA Delaware w Wilmington zaraz po powitaniach rozdzielono uczestników i opiekunów. Zespoły przygotowywały się do rozgrywek.

23 Opiekunowie pojechali zwiedzać muzea.

25 Rozgrywki trwały cały dzień, opiekunowie spotkali się ze swymi drużynami dopiero wieczorem. Wyniki zawodów mieliśmy poznać dopiero następnego dnia podczas kolacji, więc pełni wrażeń zasiedliśmy w restauracji nad brzegiem rzeki, gdzie wszyscy z wielkim apetytem zajadaliśmy się krewetkami z grilla.

26 DZIEŃ TRZECI Relaks i gala
Rano pojechaliśmy do Rehoboth, miejscowości nad Oceanem Atlantyckim z piękną plażą i nadmorską promenadą.

27 Przez 2 godziny z satysfakcją walczyliśmy z falami.

29 GALA NA ZAKOŃCZENIE

30 Na początku uroczystości uczestnicy wraz z zaproszonymi gośćmi rozegrali tzw. friendly game.

32 Następnie uroczyście przedstawiono zespoły, wprowadzając je na salę.
Wejście polskich drużyn poprzedzał hejnał z wieży mariackiej oraz para w strojach krakowskich.

33 Po przemówieniach przedstawicieli organizatora – JA Worldwide i sponsora – Mastercard ogłoszono wyniki, nagradzając 5 najlepszych drużyn. 1. Tax & Xray, Chiny, nagroda 3,000 USD 2. YMCA, USA, nagroda 2,000 USD 3. Gang Misia Haribo, Polska, nagroda 1,000 USD 4. Lucky, Rosja, nagroda 500 USD 5. Radar, Kanada, nagroda 250 USD 6. Bat Furan, Polska 7. Panthers, Kanada 8. 1%, USA Dodatkowo Gang Misia Haribo został wyróżniony za zdobycie I miejsca w grach sprawnościowych, które odbywały się w przerwach między rozgrywkami.

34 Sympatycznym akcentem na zakończenie spotkania był posiłek składający się z dań charakterystycznych dla krajów biorących udział w finale.

35 Szkoda, że to już koniec! W czwartek rano pospacerowaliśmy jeszcze po Newark próbując kupić pamiątki dla najbliższych, a o godzinie 15:00 bus zawiózł nas na lotnisko w Filadelfii skąd polecieliśmy do Paryża i dalej do Warszawy.

36 Do Łosic dotarliśmy ok. godziny 18 w piątek 10 sierpnia.
Dziękujemy wszystkim, dzięki którym mogliśmy odbyć odbyliśmy tą wspaniałą podróż: MasterCard Worldwide JA Worldwide Fundacja Młodzieżowej Przedsiębiorczości Danuta Romanowska – koordynator programu Starostwo Powiatowe w Łosicach Małgorzata Węgrzyniak – dyrektor I LO w Łosicach Dominik Wasiluk – wolontariusz Zdjęcia chmur w tej prezentacji zostały zrobione w czasie naszych lotów.

Pobierz ppt "Global JA Titan Challenge 2012 Final Face-to-Face Round: August 6-10, 2012 in Wilmington, Delaware – USA Sprawozdanie z pobytu uczniów I LO w Łosicach."