Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Elementy budowy organizacji wg.J.A.F.Stonera
1.Podział pracy 2.Departamentalizacja 3.Tworzenie hierarchii organizacyjnej 4.Koordynowanie
2
ORGANIZACJA Jest układem wielu wzajemnie się przenikających, jednoczesnych stosunków, dzięki którym ludzie pod kierownictwem swoich menedżerów dążą do osiągnięcia wspólnych celów.
3
Podział pracy Rozkładanie złożonego zadania na części, w wyniku czego poszczególne osoby ponoszą odpowiedzialność za ograniczony zbiór czynności, a nie za całość zadania.
4
Departamentalizacja Grupowanie podobnych i logicznie powiązanych czynności w działy. Departamentalizacja jest wynikiem decyzji menedżerów o tym, jakie rodzaje czynności - po ich podziale na zadania - można łączyć w podobne grupy.
5
Hierarchia Układ wielu szczebli w strukturze organizacyjnej na którego szczycie znajduje się najwyższy rangą menedżer /lub menedżerowie/ odpowiedzialny za operacje całej organizacji.
6
Koordynowanie Integracja działalności odrębnych części organizacji, aby skutecznie osiągać jej cele.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.