Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałWalentyna Pączek Został zmieniony 11 lat temu
1
Realizacja praktyk pedagogicznych
2
Zadanie obejmuje: 30 godzin dydaktycznych zajęć edukacyjnych w przedszkolu i 30 godzin dydaktycznych zajęć edukacyjnych w klasach I – III w każdym roku akademickim Spotkania zespołu studentów z nauczycielem - opiekunem praktyk. Przygotowywanie i prowadzenie dokumentacji procesu edukacyjnego. Warsztaty dla studentów z zakresu obserwacji i dokumentacji procesu edukacyjnego z użyciem narzędzi rejestrujących takich jak: aparat fotograficzny, dyktafon czy kamera cyfrowa.
3
Praktyki odbywają się w 3 transzach I transza praktykII transza praktykIII transza praktyk 201120122013 234561011121234561011121234561011121 przedszkoleszkołaprzedszkoleszkołaprzedszkoleszkoła
4
Charakterystyka poszczególnych transz praktyk I transza praktykII transza praktykIII transza praktyk 1 nauczyciel – opiekun praktyk nadzoruje pracę 2-3 studentów). Nowy sposób dokumentowania praktyk - wykorzystanie sprzętu multimedialnego. Obecnie obowiązujący program śródrocznych praktyk pedagogicznych. Refleksje nauczyciela - tworzenia nowatorskiego programu praktyk. Nowatorski program śródrocznych praktyk pedagogicznych. Weryfikacja i udoskonalanie programu. Udoskonalony nowatorski program śródrocznych praktyk pedagogicznych.
5
Spotkania zespołu studentów z nauczycielem Są podstawą dialogu, wspólnego interpretowania przedszkolnej i szkolnej codzienności. W ramach spotkań studenci wraz z nauczycielem - opiekunem praktyk: podsumowują zajęcia obserwowane lub prowadzone przez studentów wspólnie przygotowują dokumentację z praktyk analizują, poddają refleksji swoje spostrzeżenia i obserwacje dyskutują i poznają różne punkty widzenia
6
Dokumentacja zajęć edukacyjnych ilustruje przebieg realizowanych w przedszkolu i szkole zajęć, ukazuje doświadczenia dzieci i pomaga zrozumieć na czym polega dziecięcy proces uczenia się; pozwala na analizę, przewidywanie oraz formułowanie celów, będących podstawą planowania pracy; jest inspiracją do komunikacji oraz interakcji pomiędzy dziećmi, nauczycielami i studentami jest podstawą refleksji, nauczycielskich i studenckich dyskusji oraz wspólnego konstruowania teorii pedagogicznych wprowadzona przez studenta do Internetowej Teczki Studenta stwarza okazję do wymiany doświadczeń pomiędzy nauczycielami i studentami z całego kraju (forum internetowe)
7
Zadania nauczyciela – opiekuna praktyk przygotowanie i poprowadzenie modelowych zajęć edukacyjnych, konsultowanie projektów zajęć ed przygotowanych przez studentów, hospitowanie zajęć prowadzonych przez studentów, organizowanie dyskusji metodycznych dla studentów, dokonywanie ewaluacji pracy studenta, wspieranie studentów w przygotowaniu dokumentacji z praktyk, przygotowywanie materiałów metodycznych dla studentów (np. nagrania video, zdjęcia, zestawy ćwiczeń).
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.