Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałAdrianna Grzelczak Został zmieniony 11 lat temu
1
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza
3
Poznań, 27 września 2012 r. Harmonogram realizacji studenckich praktyk pedagogicznych oraz narzędzia do analizy i ewaluacji ich przebiegu dr Renata Dudziak
4
Studenckie praktyki pedagogiczne Dydaktyczne Psychologiczno- pedagogiczne
5
Cel praktyk dydaktycznych Nabycie i rozwijanie kompetencji nauczycielskich u studentów-praktykantów; wykształcenie umiejętności planowania, prowadzenia i dokumentowania zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych; nabycie umiejętności prowadzenia zajęć z wykorzystaniem nowoczesnych technologii, m.in. tablicy interaktywnej; poznanie organizacji i funkcjonowania szkół.
6
Cel praktyk pedagogicznych Zapoznanie studentów z charakterystyką rozwoju psychicznego danej grupy wiekowej; uwrażliwienie i wdrożenie ich do bacznego obserwowania uczniów; wprowadzenie studentów w pedagogiczne obszary pracy nauczyciela, rozwiązywanie problemów wychowawczych; doskonalenie umiejętności komunikowania się z uczniami i ich rodzicami. Psychologiczno -pedagogiczne
7
Praktyki studenckie Dydaktyczne Psychologiczno- pedagogiczne
9
Praktyki rotacyjne 1 szkoła 2 szkoła 3 szkoła W każdej szkole po 2 godz. lekcyjne.
10
Praktyki śródroczne Dydaktyczne: 2 godziny nauczyciel + po 1 godzinie każdy student z grupy.
11
Praktyki śródroczne 2 godziny - zapoznanie studentów z charakterystyką uczniów szkół ponadgimnazjalnych, także w kontekście doradztwa zawodowego; 4 godziny – obserwacje uczniów na lekcjach w wybranych przez pedagoga klasach 2 godziny przeznaczone na krótką obserwację wskazanego przez pedagoga ucznia 2 godziny przewidziane są na rozmowę z wybranymi uczniami klas pierwszych na temat trudności, jakie napotykają w szkole czy w myśleniu o dalszej edukacji. Materialnym rezultatem praktyk śródrocznych powinna być notatka w studenckim portfolio, relacjonująca nowe wiadomości, umiejętności czy refleksje przyszłych nauczycieli. Psychologiczno-pedagogiczne: 10 godzin.
12
Praktyki ciągłe Dydaktyczne: 44 godz. = 18 godz. obserwacji lekcji nauczyciela 17 godz. prowadzenie lekcji 6 godz. obserwacji lekcji prowadzonych przez innego praktykanta 3 godz. organizacyjne Pedagogiczne: 10 godz. = obserwacja i wywiad ze wskazanym uczniem
13
Harmonogram praktyk Szkoła Praktyki rotacyjne Praktyki śródroczne Praktyki ciągłe I LO04. 2013-10. 2013 i 10. 2014 XVII LO04. 2013-10. 2013 i 10. 2014 LO Mistrz. Sport.04. 2013-10. 2013 i 10. 2014 XII LO-05. 201310. 2013 i 10. 2014 LO św. M. Magd.-05. 201310. 2013 i 10. 2014 II LO-05. 201310. 2013 i 10. 2014
14
Harmonogram praktyk Szkoła Praktyki rotacyjne Praktyki śródroczne Praktyki ciągłe I LO04. 2013-10. 2013 i 10. 2014 XVII LO04. 2013-10. 2013 i 10. 2014 LO Mistrz. Sport.04. 2013-10. 2013 i 10. 2014 XII LO-05. 201310. 2013 i 10. 2014 LO św. M. Magd.-05. 201310. 2013 i 10. 2014 II LO-05. 201310. 2013 i 10. 2014
15
Harmonogram praktyk cz.2 Szkoła Praktyki rotacyjne Praktyki śródroczne Praktyki ciągłe Techn. Łączno.04. 2014-10. 2013 i 10. 2014 VI LO04. 2014-10. 2013 i 10. 2014 V LO04. 2014-10. 2013 i 10. 2014 VII LO-05. 201410. 2013 i 10. 2014 XXV LO-05. 201410. 2013 i 10. 2014 VIII LO-05. 201410. 2013 i 10. 2014
16
Harmonogram praktyk cz.2 Szkoła Praktyki rotacyjne Praktyki śródroczne Praktyki ciągłe Techn. Łączno.04. 2014-10. 2013 i 10. 2014 VI LO04. 2014-10. 2013 i 10. 2014 V LO04. 2014-10. 2013 i 10. 2014 VII LO-05. 201410. 2013 i 10. 2014 XXV LO-05. 201410. 2013 i 10. 2014 VIII LO-05. 201410. 2013 i 10. 2014
17
Narzędzia do analizy i ewaluacji przebiegu praktyk Dla nauczycieli Ocena: scenariusza zajęć przebiegu lekcji predyspozycji osobowościowych studenta do zawodu nauczyciela www.siup.amu.edu.pl
18
Narzędzia do analizy i ewaluacji przebiegu praktyk Dla pedagogów psychologów szkolnych: wytyczne i narzędzie do oceny analizy przypadku
19
Narzędzia do analizy i ewaluacji przebiegu praktyk Dla studentów Ocena: wytyczne do analizy przypadku narzędzie do obserwacji przebiegu lekcji wytyczne do portfolio wytyczne do scenariuszy zajęć
20
Narzędzia do analizy i ewaluacji przebiegu praktyk Dla koordynatorów praktyk Ocena: scenariusza zajęć portfolio
21
Ewaluacja Rozkład częstości odpowiedzi nauczycieli (N = 12) i studentów (N = 29) na pytanie; czy formularz do obserwacji lekcji był dobrze przygotowany
22
Ewaluacja Badanie i ocena przebiegu praktyk studenckich Systematyczne ocenianie jakości wdrażanego projektu Forma kontroli oparta na współpracy
23
Zakres Ankiety Liczba ankiet - nauczyciele pedagodzy Liczba ankiet - studenci Doświadczenia w praktykach sprzed projektu24- Warsztaty Komunikacja interpersonalna1955 Zajęcia terenowe Centra edukacyjne - Gdynia-21 Zajęcia terenowe Palmiarnia-48 Warsztaty Multimedialne środki dydaktyczne-40 Po praktykach w szkole podstawowej2429 Warsztaty Jak prowadzić zajęcia w terenie21- Łącznie: 88193 281
24
Zakres Ankiety Liczba ankiet – nauczyciele pedagodzy dyrektorzy Liczba ankiet - studenci Zajęcia terenowe w Chalinie-28 Ankieta sprzętowa48- Zajęcia terenowe we Wrocławiu: ZOO i Humanitarium -52 Po praktykach w szkole gimnazjalnej1227 Po praktykach w szkole podstawowej (drugi cykl)2229 Warsztaty Integrowanie wiedzy przyrodniczej2245 Łącznie: 104181 285
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.