Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałEugeniusz Blacha Został zmieniony 10 lat temu
1
Standard Pomiaru Konwersji Tomasz Karwatka, IAB Polska tkarwatka@divante.pl
2
Na świecie już agreguje się i porównuje konwersję Konwersja średnia:1,80% Nowi użytkownicy: 2,20% Powracający użytkownicy: 1,50% Porzucenia koszyka 72,00% Za http://index.fireclick.com/, lipiec 2010
3
Konwersja sezonowa Za http://index.fireclick.com/, lipiec 2010 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
4
Konwersja wg źródeł ruchu Za http://index.fireclick.com/, lipiec 2010 PP porównywarki reklama w wyszukiwarkach wyniki organiczne w wyszukiwarkach
5
Koszt pozyskania klienta Sklepy online tracą na każdym nowym użytkowniku od $20 do $80 w pierwszym roku. Obecnie koszt pozyskania nowego klienta - od 3 do 15 razy wyższy niż ponowny zakup.
6
obroty zysk Rozwój organicznyInwestycja w rozwójZwrot z inwestycji Dlaczego konwersja jest ważna
7
Standard konwersji umożliwiłby biznesowi Precyzyjniejsze tworzenie biznes planów dla firm, które chcą wejść w eCommerce Łatwiejsze porównywanie efektów prac agencji interaktywnych, agencji usability, domów mediowych Łatwiejsze odniesienie do konwersji w branży
8
Standard konwersji umożliwiłby branży Porównywanie wyników dotyczących konwersji z różnych narzędzi Porównywanie wyników dotyczących konwersji pomiędzy branżami Porównywanie wyników dotyczących konwersji dla danego podmiotu w odniesieniu do średniej branżowej Śledzenie i wnioskowanie na bazie trendów zależności okresowych w zmianie konwersji Poznanie wpływu zjawisk zewnętrznych na konwersję w branżach i ogólną
9
Defincje Liczba wizyt zakończonych transakcją Konwersja (%) = -------------- * 100% Liczba wizyt ogółem Cookie - 30 dni. Liczba UU którzy kupili Unikalna konwersja (%) = ------------------- * 100% Liczba UU
10
Defincje Wizyta – unikalna sesja, kończy się jeśli użytkownik był nieaktywny powyżej 30 minut lub zamknął okno przeglądarki lub skończył się dzień. Np. użytkownik, który opuścił witrynę i wrócił na nią po 10 minutach, zostanie zaliczony jako jedna wizyta. Definicja zgodna ze stosowaną w Google Analytic, źródło: http://support.google.com/googleanalytics/bin/answer.py?hl=en&answer=99118. http://support.google.com/googleanalytics/bin/answer.py?hl=en&answer=99118 Transakcja – zakup wykonany w badanym serwisie, polegający na przesłaniu do serwisu co najmniej: informacji o wybranym produkcie oraz adresu dostawy. Unikalny Użytkownik – termin określający liczbę pojedynczych cookie identyfikujących użytkownika korzystającego z danego serwisu internetowego. Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Unikalny_u%C5%BCytkownikhttp://pl.wikipedia.org/wiki/Unikalny_u%C5%BCytkownik
11
Agregacja danych – podział na branże Części samochodowe i akcesoria (Automotive Parts/Accessories) Handel wielobranżowy (Mass Merchant) Narzędzia i budowa (Hardware / Home Improvement) Zabawki / Hobby (Toys/Hobbies) Ubrania i akcesoria (Apparel/Accessories) Wyposażenie domu, AGD (Housewares/Home Furnishings) Książki i multimedia (Books/Music/Video) Sport (Sporting Goods) Zdrowie i uroda (Health/Beauty) Komputery i elektronika (Computers/Electronics) Jedzenie i leki (Food/Drug) Biżuteria (Jewlery) Biurowe (Office Supplies) Kwiaty i prezenty (Flowers/Gifts) Inne (Specialty/Non-Apparel) Za Internet Retailer – umożliwi porównanie
12
Plan stworzenia standardu konwersji Krok 1 – wykonany – przygotowanie propozycji standardu Krok 2 – wykonany - omówienie propozycji, ustalenie spójnego stanowiska Grupy Roboczej eCommerce Krok 3 – wykonany - skonsultowanie stanowiska Grupy Roboczej eCommerce z grupami zainteresowanymi – Usability, Badania Krok 4 - pilotaż Krok 5 – publikacja standardu Krok 6 – agregowanie danych dostarczanych z narzędzi Gemius, Quartic i innych – celem prezentowania przez IAB zagregowanych wskaźników konwersji dla eCommerce i dla poszczególnych branż
13
Dołącz do pilotażu tkarwatka@divante.pl
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.