Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Systemów Operacyjnych
Architektura Systemów Operacyjnych
2
Elementy systemu komputerowego
3
Sprzęt komputerowy
4
Pamięć operacyjna – MS DOS
Tylko system operacyjny Wykonywanie programu
5
Obsługa wejścia/wyjścia
Tryb użytkownika Tryb użytkownika Tryb jądra Tryb jądra Synchroniczna Asynchroniczna
6
Maszyna wirtualna Maszyna wirtualna działa w trybie użytkownika
Wirtualny tryb użytkownika i jądra Operacje wejścia/wyjścia buforowane (szybsze) Interpretowane (wolniejsze)
7
Proces
8
Wielozadaniowość i wieloprocesorowość równoległa
Wątek = sekwencja instrukcji Proces = kontekst + wątki Jeden procesor może wykonywać tylko jeden wątek na raz Wielozadaniowość z wywłaszczaniem Przełączanie kontekstów Każdy proces ma ten sam zakres adresów pamięci
9
Dualny tryb pracy Tryby Ochrona Rozwiązanie sprzętowe
Użytkownika (user mode) Uprzywilejowany (priviledged mode) Ochrona wejścia/wyjścia pamięci operacyjnej Rozwiązanie sprzętowe
10
Hierarchia pamięci Rejestry Pamięć podręczna (cache) Pamięć operacyjna
Dysk elektroniczny (RAM disk) Dysk magnetyczny Dysk optyczny (CD, DVD) Taśmy magnetyczne (streamer)
11
Stronicowanie pamięci
12
Adresowanie pamięci wirtualnej
Katalog stronic Oddzielny dla każdego procesu do 1024 PDE PDE (4bajty) PDE Tablica stronic Do 1024 PTE PTE Ramka stronic ….4096 bajtów Tablica stronic PTE 10 bitów 12 bitów 10 bitów Tablica stronic PTE
13
Rodzina Systemów Windows
14
Architektura Windows 98
15
Rdzeń systemu Windows 98
16
Menedżer maszyn wirtualnych
17
Obsługa systemów plików w Windows 98
18
Konfiguracja Windows 98
19
Architektura Windows NT 4.0
20
Podsystem Win32 w Windows NT
21
Architektura Windows XP
22
Usługi rezydentne (Executive Services)
Wykonują operacje niedozwolone dla aplikacji użytkowych Menedżer pamięci wirtualnej (Virtual Memory Manager) Narzędzie uruchamiania procedur lokalnych (Local Procedure Call Facility) Menedżer procesów (Process Manager) Menedżer obiektów (Object Manager) Menedżer zabezpieczeń (Security Reference Monitor)
23
Direct X
24
Direct X 8.0 (aktualny 9.0) DirectX Graphics (DirectDraw + Direct3D)
DirectAudio (DirectSound + DirectMusic) DirectInput DirectPlay DirectShow DirectSetup
25
Windows XP 64 bit Architectural Component Windows XP Professional
Windows XP 64-Bit Edition Virtual memory 4 gigabytes (GB) 16 terabytes Paging file size 64 GB 512 terabytes Paged pool 470 megabytes (MB) 128 GB Non-paged pool 256 MB System cache 1 GB 1 terabytes System Page Table Entry (PTE) 1.2GB 128GB
26
Minimalne wymagania System Requirements Setup Component
Windows XP Professional Windows XP 64-Bit Edition Minimum CPU speed 233 megahertz (MHz) 733 MHz Recommended CPU speed 300 MHz N/A Minimum RAM 64 MB 1 GB Recommended minimum RAM 128 MB Disk space required for Setup 1.5 GB free
27
Podstawowe elementy systemu Windows XP – w skrócie
Pamięć chroniona Pamięć wirtualna Wielozadaniowość Wieloprocesorowość równoległa Warstwa uniezależnienia od sprzętu (HAL) Technologia DirectX
28
Interfejsy systemu operacyjnego
Interfejs sprzętowy Sterowniki Interfejs Programisty API, funkcje systemowe Interfejs użytkownika Shell Powłoka Tekstowy interpreter poleceń Graficzny interfejs użytkownika (GUI)
29
Resource Kits Windows 98, Windows NT 4.0,Windows 2000 Professional, Windows XP i inne (j angielski) Windows 2000 Professional (j. polski) Direct X
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.