Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałIrenka Buczkowski Został zmieniony 11 lat temu
1
Dekalog dla rodziców dzieci dyslektycznych
Opracowała Maria Różańska
2
„nie czyń bliźniemu, co tobie niemiłe”
3
I. Nie traktuj dziecka jako
chorego, kalekiego, niezdolnego złego lub leniwego
4
II. Nie karz, nie wyśmiewaj dziecka, w nadziei, ze to zmobilizuje je do pracy.
5
III. Nie łudź się, że dziecko „samo z tego wyrośnie”, „weźmie się w garść”, „przysiądzie fałdów” lub, że ktoś je z tego „wyleczy”.
6
IV. Nie spodziewaj się, że.
kłopoty dziecka pozbawionego specjalistycznej pomocy ograniczą się do czytania i pisania i że skończą się w młodszych klasach szkoły podstawowej
7
V. Nie ograniczaj dziecku zajęć pozalekcyjnych, aby”
miało więcej czasu na naukę, ale nie zwalniaj go od systematycznych ćwiczeń.
8
VI. Staraj się zrozumieć swoje dziecko:
jego potrzeby, możliwości i ograniczenia, aby zapobiec trudnościom szkolnym
9
VII. Spróbuj jak najwcześniej zaobserwować trudności dziecka:
VII. Spróbuj jak najwcześniej zaobserwować trudności dziecka: na czym polegają i co jest ich przyczyną. Skonsultuj się ze specjalistą (psychologiem, logopedą, pedagogiem ).
10
VIII. Aby jak najwcześniej pomóc dziecku,
- zaobserwuj w codziennej pracy z dzieckiem, co najskuteczniej mu pomaga - korzystaj z literatury i z fachowej pomocy nauczyciela-terapeuty, (w formie terapii indywidualnej lub grupowej), - bądź w stałym kontakcie z nauczycielem i pedagogiem szkolnym.
11
IX. Bądź życzliwym, pogodnym, cierpliwym
przewodnikiem i towarzyszem swego dziecka w jego kłopotach szkolnych.
12
X. Chwal i nagradzaj dziecko
nie tyle za efekty jego pracy, ile za włożony w nią wysiłek.
13
W Polsce od kilku lat działa Terapeutyczna Szkoła w Toruniu oraz podobna szkoła w Warszawie.
14
Od 1990 roku funkcjonuje w Lublinie Społeczna Szkoła Terapeutyczna dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi utworzona przez rodziców dla ich dzieci wymagających indywidualnego programu pracy dydaktycznej, powiązanej z oddziaływaniem terapeutycznym. Uczą się tam dzieci dyslektyczne i dzieci z inteligencją niższą niż przeciętna.
15
Nową propozycja kształcenia się na poziomie ponadpodstawowym dla młodzieży o dysharmonijnym rozwoju i postępach w nauce jest Ogólnokształcące Liceum Programów Indywidualnych w Gdańsku.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.