Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Jeszcze Polska nie zginęła… Strategie obrony lokalnego rynku Rewolucja w komunikacji XIX, 20.09.2011.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Jeszcze Polska nie zginęła… Strategie obrony lokalnego rynku Rewolucja w komunikacji XIX, 20.09.2011."— Zapis prezentacji:

1 Jeszcze Polska nie zginęła… Strategie obrony lokalnego rynku Rewolucja w komunikacji XIX, 20.09.2011

2 Rozprawienie się z tytułem… Chociaż kiepsko u nas z wstawaniem na hymnie, zremisowaliśmy z Niemcami, zdobyliśmy brązowy medal w ME w siatkówce…

3 Rozprawienie się z tytułem… Chociaż kiepsko u nas z wstawaniem na hymnie, zremisowaliśmy z Niemcami, zdobyliśmy brązowy medal w ME w siatkówce… … i mamy jeden z najprężniejszych rynków internetowych w Środkowej Europie, oparty w dużej mierze na lokalnych podmiotach *Internet generuje więcej PKB niż górnictwo i hutnictwo (2,7%) Raport Boston Consulting Group

4 Inwazja, czyli historia księstwa internetowegoPolandii… Chociaż kiepsko u nas z wstawaniem na hymnie, zremisowaliśmy z Niemcami, zdobyliśmy brązowy medal w ME w siatkówce… Wielkie Cesarstwo Imperium

5 Podbój w liczbach NK: Hurtownia Danych NK.pl; FB: www.socialbakers.com

6 Ziemie są rozległe… kooegzystencja Megapanel PBI/Gemius, 09.2010 - 07. 2011

7 Internetowe Księstwo Polandii to: Równiny B2C Wzgórza B2B

8 Dobrobyt księstwa ma wiele źródeł... NK Gry Płatne funkcjonalności Gifty … … Reklama zasięgowa Badania Branding (graf) Sprzedaż danych Commerce Targetowanie, performance Struktura przychodów NK.pl ( 01. - 04. 2011 )

9 Siła imperium Morze złota Inspiracja prezentacją Sergiy Petrenko How local player can compete with global leader?, Konferencja 2k11 Wielka armia Jedna mocna strategia dla podboju świata

10 Czym można bronić pozycji? Znajomość terenu Inspiracja prezentacją Sergiy Petrenko How local player can compete with global leader?, Konferencja 2k11 Kontakty z miejscową ludnością Elastyczność

11 Takie podejście wymaga wiedzy Tej pozyskiwanej z rynku Tej gromadzonej wewnątrz (Data wars)

12 Dane Mamy dziś do czynienia z tsunami danych stanowiących bardzo konkretną wartość. Ktokolwiek dziś nie dba o zbierane przez siebie dane funduje sobie gigantyczne problemy w przyszłości Norm Johnston Global Digital Leader Mindshare Worldwide SM, a w szczególności serwisy społecznościowe dysponują dużym zasobem, unikalnych danych

13 Na równinie B2C…

14 Suma małych zwycięstw, a nie wielkie bitwy Żmudna optymalizacja ujęta w proces: Grupy kontrolne i eksperymentalne Zarządzanie grupami Wpływ na: Podstawowe wskaźniki Wskaźniki danej funkcjonalności Wskaźniki innych funkcjonalności

15 Takie podejście się sprawdza… Średnia liczba dodawanych zdjęć dziennie Źródło: Hurtowniea danych NK

16 Użytkownicy NK biorą udział w tworzeniu produktu W procesie tworzenia nowego produktu angażujemy Użytkowników NK Słuchamy uwag, odpowiadamy na pytania Wykorzystanie zaangażowanie własnych użytkowników i ideii crowdsourcing

17 Mobile – rozwój oparty na badaniach lokalnych www.opera.com Top 10 serwisów odwiedzanych przez komórkę w Polsce (UU) 1google.com 2nk.pl 3facebook.com 4wp.pl 5wikipedia.org 6youtube.com 7onet.pl 8allegro.pl 9zapytaj.com.pl (10) 10chomikuj.pl (back on the list)

18 Wzgórza B2B…

19 Co daje bycie lokalnym? Lokalni partnerzy biznesowi Crowdsourcing B2B Elastyczność vs. szablon – droga pomiędzy?

20 Elastyczność - NK jako toolbox

21 Badanie marketingowe jako unikalny produkt Unikalne możliwości pozyskiwania insightów konsumenckich: Zasięg i powszechności społeczności Bardzo duża ilość danych i kontentu generowana przez użytkowników Unikalnych możliwościach łączenia danych Potencjał crowdsourcingu Źródła: Megapanel PBI/Gemius, 03. 2011 Reprezentatywna dla użytkowników internetu próba

22 Badanie marketingowe jako unikalny produkt II Edycja - Ranking Uczelni Wyższych Nescafe 2011: Target: ponad 150 uczelni Kwotowanie ponad 400 kohort wg 5 kryteriów 11 dni na fieldwork Ponad 10000 efektywnych wywiadów Unikalny raport badawczy na dużą skalę Cytowany przez wiele źródeł

23 Dotarcie do wąskich grup celowych dzięki danym Targetowanie ankiety algorytmami opartymi o hurtownię danych NK Wysoka precyzja dotarcia do matek - 93%, w tym 3,5 tys. matek dzieci 0-2. Błyskawiczna realizacja: 3 fale w 2 i ½ tyg Ponad 14 tys. efektywnych wywiadów z 70 tys. zaproszeń Bardzo wysokie zaangażowanie respondentek – response rate: 20,1% dla wywiadu 15 min. Możliwości badania matek dzieci na NK 130 000 kobiet w wieku 16+ w grupie osób zainteresowanych produktami dla dzieci 70 000 w profilach związanych z tematyką macierzyństwa i dzieci Źródła: Dane NK HD

24 Unikalne statystyki i dane Poszerzone statystyki demograficzne dowolnej kampanii/działania na NK jako produkt cennikowy Rozwój podstawowych statystyk dostępnych w kluczowych produktach Doradztwo i development dedykowanych wskaźników

25 Badania efektywności brandingowej. P4. Które z poniższych serwisów internetowych dotyczących wykonywania drobnych prac i usług znasz choćby ze słyszenia? Baza: Próba zasadnicza N=1001/581/420/1001 / Target N=200/100/100/200 Kampania reklamowa zaowocowała wzrostem znajomości marki X W próbie zasadniczej nastąpił istotny statystycznie 5% wzrost świadomości marki Wśród grupy targetowej znajomość marki X istotnie wzrosła o 9%, z poziomu 8% przed kampanią, do 17% po kampanii Zarówno w próbie zasadniczej jak i w grupie targetowej znajomość marki jest wyższa wśród osób, które miały styczność z kampanią, niż wśród tych, które się z nią nie zetknęły +5% +9% +3% +4%

26 Grupy na NK Awatar Banner Screening Filmy video Box graficzny Wpisy Galeria zdjęć Forum Dodatkowe elementy Grupy Oficjalnej: Możliwość zamieszczenia Screeningu Możliwość wyłączenia obcych reklam Możliwość podpięcia zewnętrznych statystyk

27 Reklama samoobsługowa w NK nagłówek - max 25 znaków treść - max 70 znaków call to action: link lub tekst - max 25 znaków element graficzny - max 100x75px, 50kB URL docelowy - max 1024 znaki Płatność jest rozliczana wyłącznie w modelu CPC- Cost Per Click Ciągły rozwój parametrów targetowania: demografia, geo, edukacja, zainteresowania

28 PEPSI w NK Długofalowa akcja PEPSI Orzeźwiaj Świat angażuje Użytkowników do zabawy z marką. Akcja wystartowała w maju 2010 r. i stale się zmienia. W ramach kolejnych odsłon akcji Użytkownicy mogli: wymieniać kody z nakrętek PEPSI na pakiety Eurogąbek (wirtualna waluta serwisu), które następnie można wydawać na wirtualne prezenty, gry i usługi płatne w portalu; brać udział w konkursach; EFEKTY Ponad 220 000 Użytkowników zapisało się do akcji Uczestnicy zamieścili ponad 170 000 komentarzy Użytkownicy NK wymienili ponad 700 000 kodów na Eurogąbki EFEKTY Ponad 220 000 Użytkowników zapisało się do akcji Uczestnicy zamieścili ponad 170 000 komentarzy Użytkownicy NK wymienili ponad 700 000 kodów na Eurogąbki

29

30 Dziękuję za uwagę!


Pobierz ppt "Jeszcze Polska nie zginęła… Strategie obrony lokalnego rynku Rewolucja w komunikacji XIX, 20.09.2011."

Podobne prezentacje


Reklamy Google