Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałPrzemysław Lityński Został zmieniony 10 lat temu
2
Ryszard Kościelny Eksploatacja żurawi przenośnych w logistycznej sieci dystrybucji - zagadnienia wybrane Słowo wstępne: jawnym celem prezentacji jest wskazanie na istniejące, ścisłe związki pomiędzy logistyką a techniką. Związki te są, zdaniem prezentera, zaniedbywane. Logistycy, wywodzący się z szkół uniwersyteckich, zajmują się zagadnieniami organizacyjno-ekonomicznymi z nikłym zainteresowaniem techniczną stroną tych zagadnień. Inżynierowie logistycy kształceni są w szkołach technicznych według programów zbieżnych z uniwersyteckimi z nikłym zabarwieniem technicznym. Konsekwencją pomijania technicznych aspektów jest niepełne wykorzystanie potencjalnej możliwości poprawy pozycji rynkowej całej organizacji. Dotyczy to zwłaszcza najbardziej rozbudowanych ogniw logistycznego łańcucha dostaw - sieci dystrybucji. Katedra Pojazdów i Maszyn Roboczych
3
Zakres prezentacji Łańcuch transportowy jako element systemu
Urządzenia transportu bliskiego na pojazdach samochodowych - dźwigniki - wózki podnośnikowe - żurawie przenośne Techniczne warunki instalacji żurawi przenośnych - sposób zabudowy - obciążenie osi pojazdu - utrata przestrzeni ładunkowej Jednostki transportowe do przewozu jednostek paletowych Ekonomiczne skutki decyzji technicznych Podsumowanie
4
Zakres prezentacji Łańcuch transportowy jako element systemu
Urządzenia transportu bliskiego na pojazdach samochodowych - dźwigniki - wózki podnośnikowe - żurawie przenośne Techniczne warunki instalacji żurawi przenośnych - sposób zabudowy - obciążenie osi pojazdu - utrata przestrzeni ładunkowej Jednostki transportowe do przewozu jednostek paletowych Ekonomiczne skutki decyzji technicznych Podsumowanie
5
Łańcuch transportowy jako element systemu
Elementy systemu logistycznego 2. Wytwórz dostawcy zamówienia materiałowe wytwórca zamówienia wyrobów magazyn przemysłowy zamówienia handlowe wg: ICT and the goods transport and logistics system Michel Savy professor University Paris-Val de Marne and Ecole Nationale des Ponts et Chaussées director Observatory of Transport Policies and Strategies in Europe STELLA workshop ICT, Innovation and the Transport System, Arlington, VA. 15 –17 January 2002 (prezentacja www) centrum dystrybucji 3. Dostarcz zamówienia dostaw składy lokalne usuwanie 1. Sprzedaj na podstawie Savy M.: STELLA workshop ICT, Innovation and the Transport System Arlington, VA. 15 –17 January 2002 odbiorcy wielkość sprzedaży
6
Łańcuch transportowy jako element systemu
Elementy systemu logistycznego zaopatrzenie Z, produkcja P, magazynowanie M, transport T, dystrybucja D, usuwania (recykling) U M P Z T U SL - system logistyczny PL - procesy logistyczne D
7
Łańcuch transportowy jako element systemu
Koszty w systemie logistycznym na podstawie Savy M.: STELLA workshop ICT, Innovation and the Transport System Arlington, VA. 15 –17 January 2002
8
Zakres prezentacji Łańcuch transportowy jako element systemu
Urządzenia transportu bliskiego na pojazdach samochodowych - dźwigniki - wózki podnośnikowe - żurawie przenośne Techniczne warunki instalacji żurawi przenośnych - sposób zabudowy - obciążenie osi pojazdu - utrata przestrzeni ładunkowej Jednostki transportowe do przewozu jednostek paletowych Ekonomiczne skutki decyzji technicznych Podsumowanie
9
Dźwignice na pojazdach samochodowych
Dźwigniki
10
Dźwignice na pojazdach samochodowych
Podest samozaładowczy na samochodach ciężarowych
11
Dźwignice na pojazdach samochodowych
Przenośnik podłogowy
12
Dźwignice do obsługi manipulacyjnej
Wózki podnośnikowe przewoźne
13
Żurawie przenośne na pojazdach samochodowych
Zastosowanie Door-to-door > door-to-roof
14
Zakres prezentacji Łańcuch transportowy jako element systemu
Urządzenia transportu bliskiego na pojazdach samochodowych - dźwigniki - wózki podnośnikowe - żurawie przenośne Techniczne warunki instalacji żurawi przenośnych - sposób zabudowy - obciążenie osi pojazdu - utrata przestrzeni ładunkowej Jednostki transportowe do przewozu jednostek paletowych Ekonomiczne skutki decyzji technicznych Podsumowanie
15
Dźwignice na pojazdach samochodowych
Charakterystyka udźwigu Mat. techniczne PM
16
Charakterystyka techniczno-eksploatacyjna żurawi
Mat. techniczne HMF
17
Charakterystyka techniczno-eksploatacyjna żurawi
Charakterystyki wersji żurawi wielkości MQ = 180 kNm Mat. techniczne HMF
18
Techniczne warunki instalacji żurawi
19
Techniczne warunki instalacji żurawi przenośnych
20
Techniczne warunki instalacji żurawi
Wariant A - żuraw za kabiną xGp Gp Gż Qp A Z L0 L1 xQp RP RT
21
Techniczne warunki instalacji żurawi
Wariant B - żuraw na zwisie tylnym xGp Gp Gż Qp A Z L0 L1 xQp RP RT
22
Techniczne warunki instalacji żurawi
Powierzchnia ładunkowa 1400 13 palet / 10 palet = 77% 1200
23
Zakres prezentacji Łańcuch transportowy jako element systemu
Urządzenia transportu bliskiego na pojazdach samochodowych - dźwigniki - wózki podnośnikowe - żurawie przenośne Techniczne warunki instalacji żurawi przenośnych - sposób zabudowy - obciążenie osi pojazdu - utrata przestrzeni ładunkowej Jednostki transportowe do przewozu jednostek paletowych Ekonomiczne skutki decyzji technicznych Podsumowanie
24
Jednostki transportowe do przewozu palet
B - A B + 0 + 0 - Opcje jednostki transportowej Żuraw za kabiną Żuraw za skrzynią Bez żurawia
25
Zakres prezentacji Łańcuch transportowy jako element systemu
Urządzenia transportu bliskiego na pojazdach samochodowych - dźwigniki - wózki podnośnikowe - żurawie przenośne Techniczne warunki instalacji żurawi przenośnych - sposób zabudowy - obciążenie osi pojazdu - utrata przestrzeni ładunkowej Jednostki transportowe do przewozu jednostek paletowych Ekonomiczne skutki decyzji technicznych Podsumowanie
26
Ekonomiczne skutki decyzji technicznych
27
Ekonomiczne skutki decyzji technicznych
28
Ekonomiczne skutki decyzji technicznych
Efektywna wielkość przewozów [t/m-c] = zdolność przewozowa lub wielkość podaży ładunków (wybierana jest wartość mniejsza)
29
Ekonomiczne skutki decyzji technicznych
Stopień wykorzystania pojazdu A oraz B- pokrywają się
30
Ekonomiczne skutki decyzji technicznych
Przychód
31
Ekonomiczne skutki decyzji technicznych
Dochód
32
Ekonomiczne skutki decyzji technicznych
Dochód
33
Zakres prezentacji Łańcuch transportowy jako element systemu
Urządzenia transportu bliskiego na pojazdach samochodowych - dźwigniki - wózki podnośnikowe - żurawie przenośne Techniczne warunki zabudowy żurawi przenośnych - sposób zabudowy - obciążenie osi pojazdu - utrata przestrzeni ładunkowej Jednostki transportowe do przewozu jednostek paletowych Ekonomiczne skutki decyzji technicznych Podsumowanie
34
+ Podsumowanie PRZEWAGA logistyka środki organizacyjne
środki techniczne środki organizacyjne (logistyka miękka SL) logistyka twarda HL + [M.Christopher: Logistyka i zarządzanie łańcuchem podaży] s.14: ...””nabywcy kupują nie produkty, lecz korzyści”. Chodzi o to, że produkt nie jest kupowany dla samego siebie, ale dla korzyści, które obiecuje. Korzyści mogą być niematerialne, tzn. mogą wynikać nie z jakiejś konkretnej cechy produktu, ale z jego wizerunku (image) lub renomy. ... Równie potężnym środkiem, dzięki któremu produkt zyskuje na wartości, jest sfera obsługi. Coraz lepiej zdajemy sobie, ze rynek jest bardzo wrażliwy na jakość obsługi, co rzecz jasna stanowi tym większe wyzwanie dla menedżerów zajmujących się logistyką. Na wielu rynkach można zaobserwować tendencję do obniżania potęgi „marki” i konsekwentne zbliżanie się do poziomu „towarów”. Oznacza to po prostu, że coraz trudniej jest konkurować opierając się jedynie na samym statusie marki lub wizerunku firmy. Ponadto, istnieje coraz silniejsza zbieżność technologii w ramach kategorii produktu, co oznacza, że już nie można skutecznie konkurować wyłącznie dzięki różnicom technicznym między produktami. Należy zatem szukać innych niż technologia sposobów wyróżnienia się. W konsekwencji wiele firm skoncentrowało się na poziomie obsługi. ...” PRZEWAGA
35
Dziękuję uprzejmie za uwagę
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.