Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałAnka Sidorczuk Został zmieniony 10 lat temu
1
W kierunku chmury - konsolidacja serwerów i korzyści biznesowe
Agnieszka Onuchowska
2
'W kierunku chmury -konsolidacja serwerów i korzyści biznesowe'
Agnieszka Onuchowska
3
Wprowadzenie, cz. 1 Technologia na przykładach projektu Server Consolidation (wirtualizacja) Architektura tradycyjna oraz wirtualna, trochę o VMware vSphere Modele ‘cloud computingu’ Do czego dążymy? Proces migracji i konsolidacja Jak to wszystko ogarnąć? Liczby … Co dalej z tą chmurą ;-)
4
Modele ‘cloud computingu’
Warstwy PaaS – Platform as a Service –platforma rozwoju aplikacji SaaS – Software as a Service – aplikacje IaaS – Infrastructure as a Service –infrastruktura serwerowa Modele wdrożeniowe chmura publiczna chmura prywatna chmura współdzielona chmura hybrydowa
5
Do czego dążymy? Szybkie udostępnianie zasobów obliczeniowych (mocy serwerów) Łatwość wnioskowania zapotrzebowania na zasoby Infrastruktura bliżej biznesu Możliwość wykorzystania alternatywnych zasobów w razie wystąpienia katastrofy (business continuity/ITCP/DR)
6
Jak to wszystko ogarnąć?
MAY JUNE JULY AUGUST 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 1 2 3 4 5 6 7 8 9 JAMAICA - K TRINIDAD&TOBAGO - DOMINICAN REP PANAMA - SALVADOR - HONDURAS - COSTA RICA - COLUMBIA PERU - GUATEMALA - VENEZUELA - ARGENTINA - BRASIL - CHILE - Completed In progress Planned Delayed/Postponed
7
Specyficzne doświadczenia
Różnice kulturowe – odmienne pojmowanie sformułowań określających ‘punkt w czasie’ Samodzielne modyfikowanie specyfikacji Brak komunikacji o równolegle toczących się projektach mających wzajemny wpływ Mimo wszystko bariera językowa – nie wszyscy mówią po angielsku lub różnie rozumieją (to samo usłyszane przez azjatę i latynosa może być dla każdego z nich czym innym)
8
Wybraliśmy procesy ITILowe
Zwyczajowe argumenty przemawiające za przyjęciem standardów / najlepszych praktyk korzystanie z efektu skali, zarządzanie centralne, redukcja kosztów… Jakość Najlepsze praktyki znane na świecie stały się wewnętrznym „standardem” Wybór ITILa pozwala na integrację różnych grup wsparcia w firmie (z punktu widzenia narzędzi, procesów, struktury)
9
Change and Configuration Management
Cele: Wprowadzanie zatwierdzonych zmian w komponentach przy zachowaniu akceptowalnego ryzyka dla instniejących komponentów Centralna baza danych z informacją o komponentach i ich konfiguracji oraz zależnościami pomiędzy tymi komponentami Problemy: Ilość komponentów i zależności, a komunikacja z tym związana
10
Release Management Cele: Problemy:
Rozpatrzenie następstw dużych i krytycznych wymian sprzętu Wprowadzenie nowych wersji oprogramowania Wiązania i grupowania zmian Problemy: Ilość komponentów i zależności, a komunikacja z tym związana Krytyczność zmiany
11
Studium przypadku Przykład: Problem:
Dwie krytyczne aplikacje, których bazy danych zostały umieszczone w jednym klastrze (Real Application Cluster – RAC) Problem: Jakakolwiek zmiana/ proces release na serwerze musi być akceptowana przez właścicieli biznesowych obu aplikacji
12
Studium przypadku Aplikacja A
Aplikacja A jest narzędziem do testowania narzędzi wykorzystywanych w produkcji, wdrażaniu i wsparciu faz cyklu rozwoju aplikacji finansowych Użytkownicy: cały świat, dominująca część w Indiach, USA, Wielkiej Brytanii, Kanadzie, Australii i na rynkach europejskich. System definiowany jest jako ‘krytyczny’ dla organizacji
13
Studium przypadku Aplikacja B
Aplikacja B jest systemem wspierającym pracę laboratoriów. Jest ściśle związana z produkcją. Komponenty aplikacji oparte są na: systemach Windows, Unix i Solaris bazie danych Oracle środowisku Websphere interfejsach monitorujących otoczenie (np. temperaturę) oraz do innych systemów Ograniczenia Wymagana dostępność systemu to 100% Jest używany przez 9 fabryk na całym świecie pracujących w ruchu ciągłym (24x7) Jakikolwiek przestój systemu oznacza brak produkcji, a to oznacza straty finansowe.
14
Studium przypadku Warunki ograniczające: Efekt:
Różnica w godzinach krytyczności aplikacji Ograniczenia czasowe implementujących zmiany/ proces release Różnice stref czasowych Prawo pracy a zmiany w IT Współpraca z zewnętrznymi dostawcami Ustawienia maszyn produkcyjnych Dodatkowe koszty związane z przestojem maszyn produkcyjnych Dodatkowe koszty związane z przedłużeniem wsparcia zbyt późno upgrade’owanego sprzętu – ‘extended support’ Ograniczania związane z wymogami raportowania finansowego (początek/ koniec miesiąca) Efekt: Trudności w ustaleniu daty implementacji zmiany/ procesu release
15
Studium przypadku Problem: Rozwiązanie:
Wymiana kości pamięci na serwerze hostującym bazy danych obu aplikacji Rozwiązanie: Wykorzystanie technologii wirtualizacyjnej
16
Pytania?
17
W kierunku chmury - konsolidacja serwerów i korzyści biznesowe
Agnieszka Onuchowska
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.