Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Welcome to Beauty Academy IV

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Welcome to Beauty Academy IV"— Zapis prezentacji:

1 Welcome to Beauty Academy IV
Welcome to Beauty Academy IV. In this module which is dedicated to fragrances we will share with you the art behind our unique fragrances portfolio. Starting by how we create a new fragrance and how it is composed, we will share exciting information on how to try, wear and sell them. AKADEMIA ZAPACHY

2 Agenda szkolenia Twórcy zapachów Oriflame Jak powstaje zapach
The content of the fragrance module includes: 1. Introduction 2. The fabulous world of fragrances 3. Oriflame fragrance philosophy 4. Creating a new fragrance 5. Fragrance composition 6. Oriflame’s fragrance portfolio 7. Selling fragrances 8. Question & Answer Agenda szkolenia Twórcy zapachów Oriflame Jak powstaje zapach Rodziny zapachów i ich kompozycje Wszystko co warto wiedzieć o zapachach Portfolio zapachów Oriflame Dobór zapachu do…. Jak skutecznie sprzedawać zapachy

3 Sprzedawanie zapachów jest jak sprzedawanie marzeń… naucz się tego i zaproś swoje klientki do świata w którym wszystko jest idealne

4 Oriflame Twórcy i miejsce gdzie powstają zapachy
Oriflame fragrance philosophy Our fragrances are inspired by our natural Swedish heritage. Oriflame has a unique olfactive signature: It is natural and has a truly European influence: our fragrances are all developed in France, the heart of perfumery. Its modern and innovative developments are globally accepted. Oriflame offers a qualitative and wide fragrance portfolio with superior performance to ensure everyone expresses her/his self in all occasions. Twórcy i miejsce gdzie powstają zapachy Oriflame

5 Znane na cały świat nazwiska jak:
The Perfumer Oriflame works with the best perfumers in the world, also developing fragrances for Hugo Boss, Armani, Dior, Lancome and Lacoste for example. Intensive alive tests on consumers from all regions are done to ensure global acceptance. Znane na cały świat nazwiska jak: Bernard Elena, Emilia Coperman, Marie Salamagne, Terry Wasser tworzący dla największych marek zapachowych na świecie.

6 zapach Jak powstaje Inspiracje czerpiemy z:
Creating a new Oriflame fragrance The creation of a new Oriflame fragrance comes to life after intense analysis, studies and research. Starting with the societal trends and consumer’s insights, Oriflame conducts research analysis on masculinity, femininity, wellness, aspirations, as well as olfactive preferences. E.g. a study on masculinity aims at understanding what masculinity is about. Colours, values, packaging and shapes that are associated with it. Creating an exclusive and relevant concept is then a must. Several concepts matching the mentioned analysis are developed and tested. Only the best concept will be further developed for launch. Designing the bottle and the packaging is the next step. Packaging must support the concept and wrap up the fragrance in a harmonious way. Oriflame offers a balanced fragrance portfolio to customers. Our portfolio has been developed to enable everyone to find their ideal fragrance. zapach Inspiracje czerpiemy z: • aktualnych trendów społecznych • sugestii klientów i konsultantów Oriflame wiodących marek perfumeryjnych Następnie: • wybieramy projektanta zapachu wybieramy adresatkę zapachu i tworzymy jej historię projektant tworzy zapach • projektujemy flakon i opakowanie

7 Adresatka: Kobieta elegancka, ciesząca się życiem
Twórczyni zapachu i jej portfolio Podobne zapachy na rynku ( nie chodzi o zapach ale o klimat i adresatkę)

8 Rodzaje zapachów Perfumy
Types of fragrances Quality and the long-lastingness of fragrances mostly depend on the quality of the fragrance oil followed by the concentration level of the oil. What's the difference between Parfum, Eau de Parfum, Eau de Toilette and Eau de Cologne? They differ in the percentage of fragrance oil. There are four types of fragrances: Parfum – Around 20% concentration. Lasts 4 to 6 hours Also known as extract, parfum is the strongest concentration of fragrance oil. Pure parfum is a luxury and should be used sparingly, not just because of the cost but because of its high concentration of perfume. It is the most concentrated and purest form of fragrance because the essential oils in the perfume diffuse upon contact with the skin’s heat to release its scent. Perfume is long lasting due to its alcohol content. Perfume lasts 4 to 6 hours and in some cases even all day long. It is generally reserved for the evening. Eau de Parfum (EdP) –15% or more concentration. Lasts 4 to 5 hours Eau De Parfum is the next level down from Parfum but it’s still a long-lasting fragrance. It usually comes in spray form, which allows it to be used as a definitive all-over aura of the basic essence. Eau de Toilette (EdT)/ Parfum de toilette – up to 14% concentration. Lasts 2 to 4 hours Eau De Toilette is the most popular type of fragrance for both men and women. It can be used lavishly to give an overall effect of the fragrance. Therefore, it is an invaluable part of the perfume-layering process, or to be used when you feel like wearing something lighter on impact. Eau de Toilette is ideal for the day. Eau de Cologne (EdC) 2 to 3% concentration. Lasts about 2 hours Literally, Eau de Cologne means Water of Cologne, a town in Germany. It has become generic for a low concentrated perfume of any kind. As the percentage of aromatic compounds decreases, so does the intensity and longevity of the scent. The essential oils are blended with a high concentration of alcohol to make the scent refreshing and more economical. Oriflame is investing more in the quality of the fragrance oils to ensure we reach the quality level of the most prestigious brands. Rodzaje zapachów Perfumy 30-40 % olejków w % alkoholu, Trwałość do 12 h Woda perfumowana EDP 10-15 % olejków w 90 % alkoholu, Trwałość do 6h Woda toaletowa EDT 5-10 % olejków w 60-85% alkoholu, Trwałość do 4h Woda kolońska 5 % olejków w % alkoholu Trwałość do 1h

9 w skład wód i perfum Co wchodzi Kwiaty Owoce Przyprawy Zioła Drzewa
Components of a fragrance Natural extracts Some fragrance materials like natural extracts of flowers, leaves, roots, fruits, plants and woods. Fragrance oils They are among the oldest sources of fragrances providing the basic building blocks of fragrances Alcohol Fragrances are usually based on alcohol because it makes the fragrance emanate from the skin In addition to that, colour matching the fragrance concept are added as well as stabilizers. Kwiaty Owoce Przyprawy Zioła Drzewa Syntetyczne związki chemiczne Alkohol

10 Czy wiesz…. 1 kg esencji różanej uzyskuje się z 5 ton płatków.
1 kg esencji ylang-ylang uzyskuje się z 50kg. kwiatów. 1 kg esencji jaśminu hinduskiego uzyskuje się z 2 ton kwiatów. 1 kg absolutu z narcyza uzyskuje się z 3 ton kwiatów.

11 Nuty zapachowe Nuta głowy Lekka, intensywna, Ulania się po 15 minutach
Fragrance Notes Extracts from nature are the key elements of a perfumer's palette. Fragrances are a blend of various essential oils. Fantastic combinations from this vast array of scents form the bewildering diversity of fragrances. There are about 2,000 different raw materials to choose among when creating a new fragrance. Fragrances are described in a musical metaphor as having three types of 'notes', making the harmonious chord of the scent. The notes unfold over time, with the immediate impression of the top note leading to the deeper heart notes, and the dry-down notes gradually appearing at the final stage. These notes are created carefully with knowledge of the evaporation process of the perfume. Top notes: Top notes are perceived immediately upon application of a perfume. They form a person's initial impression of a fragrance and thus are very important in the selling process. They are light scintillating notes bursting forward but fading quickly, experienced as fresh, assertive or sharp. Here you find the most volatile essential oils , such as lemon, orange, rosemary and lavender. They stay on for about 10 minutes. Heart notes: The scent of a perfume that emerges after the top notes dissipate. Heart notes are the real personality of the fragrance, giving a rounded or mellow feeling. They are stronger essential oils, forming the dominant note of the fragrance. The middle notes compound the heart or main body of a fragrance. This is the heart of the fragrance, which really defines its main character. Scents from this note class appear anywhere from two minutes to one hour after the application of a perfume. They fully develop after about 60 minutes. Dry-down notes: The scent of a perfume that appears after the departure of the middle notes. The reminiscences of the fragrance. The dry-down notes are providing the depth and resonance and are rich and sensual. Long-lasting on the skin and mostly woody and animalic scents. Consisting of large, heavy molecules that evaporate slowly, the dry down notes are usually not perceived until 30 minutes after the application of the perfume or during the period of perfume dry-down. Nuta głowy Lekka, intensywna, Ulania się po 15 minutach Nuta serca Definiuje charakter zapachu Trwa w zależności od rodzaju zapachu do 12 h Nuty bazowe Aromatyczne, intensywne, utrwalają zapach To tło zapachu. Utrwalają nuty serca.

12 Rodziny zapachów (kobiety)
Olfactive fragrance families for her Perfumers have a true Garden of Eden from which to choose and combine a fantastic array of scents, which is why the choices of perfumes are so bewildering. To make things easier, fragrances are divided into olfactive families to come up with a few clues about the type of perfume you might be smelling. This is a basic guide but be aware that classifying fragrances is no exact science as smelling is a very personal sense varying from one person to the other. For her Floral Floral palette to express all facets of femininity. Floral is the largest olfactive family which includes all fragrances with flower essences. The two most emblematic are rose and jasmine. Citrus Composed of stimulating scents such as lemon, orange, tangerine and grapefruit or even the orange blossom called neroli. These perfumes are characterized by their freshness and lightness. Chypre Chypre is not just a family. It’s a specific construction based on traditional accords used to express complex and enigmatic luxury. This group contains fragrances based mainly on the harmonies of oak moss, cistus, labdanum, patchouli, bergamot, etc… Chypre perfumes have a rich and lingering scent. Patchouli: an oil extracted from leaves and the stem of the shrub that grows in Asia. It is a source of depth for a fragrance and long lasting ingredients. Oriental Where warmth meets sensuality, spirituality, rich opulent field. Long lasting. Softness and round. These are fragrances with soft powdery notes like the vanilla and sandalwood. They are animalic, very dominant. Sandalwood: delicate, soft and creamy scent from an Indian holy tree. Kwiatowe Najbardziej kobiece Cytrusowe Świeże, lekkie, pełne energii Chypre Klasyczne, eleganckie Orientalne Ciepłe, seksualne, zmysłowe

13 Rodziny zapachów (mężczyźni)
Olfactive fragrance families for him Woody Earthy, smoky, forestry or ambary fragrances to express power and sophistication. This family brings together perfumes whose key accord is based on woody scents such as sandalwood and patchouli, sometimes dry like cedar or vetiver, the top note is usually made up of lavender and citrus notes. Woody notes are also gathered from ferns, mosses, bark, resins, lichen, leaves, and timbers. Oriental Warmth, sensuality, spirituality, rich opulent field. This family has soft powdery notes like the vanilla and sandalwood. They are animalic, very dominant. Sandalwood: delicate, soft and creamy scent from an Indian holy tree. Citrus Composed of stimulating scents such as lemon, orange, tangerine and grapefruit or even the orange blossom called neroli. These perfumes are characterized by their freshness and lightness. Aromatic Herbal scents: An accord based on one or more aromatic herbs to express traditional masculinity and cleanliness. Scents such as sage or rosemary. Rosemary is a perennial herb from the Mediterranean with fragrant evergreen needle-like leaves. Drzewne Męskie, intensywne, Orientalne Zmysłowe, ciepłe Cytrusowe Świeże, lekkie, pełne energii Aromatyczne Klasyczne, eleganckie

14 Intensywność zapachu zależy od:
Typu skóry Substancje zapachowe lepiej trzymają się skóry tłustej rozpuszczając w powłoce tłuszczowej czyli sebum pokrywającej naskórek Temperatury skóry A co za tym idzie, szybkości z jaką odparowuje z niej woda. Im szybciej woda ucieka tym szybciej ulatniają się nuty najbardziej lotne czyli nuty głowy. Reliefu skóry Wbrew pozorom piękna i gładka skóra gorzej utrzymuje cząsteczki zapachowe. Im bardziej pomarszczona tym zapach trzyma się dłużej. Różnica wynosi nawet do kilku godzin

15 Jak przechowywać perfumy
W chłodnym, zacienionym miejscu flakon może stać ok. 2-3 lat. Zmętniałe perfumy należy wyrzucić. Gdy chcemy odstawić perfumy na jakiś czas, wkładamy je do firmowego pudełka i wstawiamy do lodówki najlepiej pod kątem, tak by wypełniły szyjkę butelki. W ten sposób zostaje zatrzymany dostęp powietrza do flakonu.

16 Gdzie nakładać perfumy

17 Kolor flakonu a zapach żółty czerwony niebieski zielony przezroczysty
Obiecuje zapach kwiatowo-owocowy, poprawia nastrój. Kompozycja zawiera akcenty orientalne, zmysłowe Kusi aromatem pełnym łagodności i ukojenia. Niesie ze sobą świeżość, harmonię, naturę Podpowiada zapach czysty, lekki, bezpretensjonalny

18 Dobór zapachu do pory roku
wiosna lato jesień zima Kwiatowe, subtelne, kobiece Lekkie, świeże z morskimi akordami Orientalne, cieple, zmysłowe Intensywne, wyraźne

19 Podział zapachów ze względu na okazję
dzienne wieczorowe Zapachy dzienne wibrują świeżością. Kuszą, ale subtelnie. Nie narzucają się odbiorcy, nie prowokują. Są połączeniem zmysłowości i profesjonalizmu. Zapach dzienny musi komponować się z pracą którą wykonujesz, podkreślać Twój status społeczny i kompetencje. Pomyśl jaki efekt chcesz osiągnąć z czym się kojarzyć, jakie wrażenie zrobić i.... wybierz czarodzieja atmosfery.....

20 Dobór zapachu do zawodu
delikatne średnio intensywne intensywne Lekkie, gdy pracujesz blisko ludzi jako pielęgniarka, lekarz, trenerka, kosmetyczka Kiedy w pracy musisz mieć autorytet jesteś nauczycielką, prawnikiem, konsultantką kosmetyczną Gdy masz twórczy zawód: jesteś projektantką mody, pracujesz w agencji reklamowej

21 Dobór zapachu do koloru włosów
blondynka ruda brunetka Może być słodka i dziewczęca, może kokietować. Dla delikatnych blondynek najlepsze są nuty słodkie, kwiatowe niezbyt intensywne. Najlepsze perfumy to kwiatowe z domieszką egzotycznych owoców i kwiatów. Zapachy ciepłe, orientalne, zmysłowe Szukaj zdecydowanych zapachów z nutami pieprzu, wanilii, paczuli oraz intensywnych akordów kwiatowych ( fiolek, róża, tuberoza)

22 Portfolio produktów

23 Zapachy Oriflame dla kobiet
Potrzeba uwodzenia Zapachy zmysłowe Zapachy romantyczne Potrzeba pokazania własnej osobowości innym Nastawienie na własne odczucia Zapachy eleganckie Zapachy subtelne Brak potrzeby uwodzenia

24 Zapachy Oriflame dla mężczyzn
Potrzeba uwodzenia Zapachy zmysłowe Zapachy pełne energii Nastawienie na własne odczucia Potrzeba pokazania własnej osobowości innym Zapachy eleganckie Zapachy świeże Brak potrzeby uwodzenia

25 Jak sprzedawać zapachy

26 „Poszufladkuj” swoich Klientów
zbieracz markowy tradycyjny cenowy okazjonalny Rozpoznać go można po tym, że śledzi modę, zwraca uwagę na nowe reklamy, lubi testować i wąchać. Takiemu klientowi zaproponujemy przede wszystkim nowości i krótkie edycje Rozpoznamy go po tym, że zamiast nazwy wody będzie cytować markę. Np gdy zapytamy go czego używa, odpowie nam nie Coco Mademoiselle tylko –  Chanel Pochwal się kto tworzy nasze zapachy oraz gdzie powstają Wierny i odporny na zmiany. Lubi bezpieczeństwo oraz trwałe walory. Nowości go nie interesują, a innowacja i zmiany płoszą. Chce sprawić sobie przyjemność jak najtańszym kosztem. Będzie nas pytać najpierw o specjalne oferty. Informujmy go zawsze o kolejnych promocjach lub okazjach zakupu wód jak np.: woda i dezodorant w cenie wody lub krem do ciała gratis Kupuje wody przy okazji świąt, urodzin, rocznic Wybiera piękne flakony. Czuje się zagubiony i onieśmielony. Najbardziej liczy na naszą pomoc i przewodnictwo w zakupie.  Lubi miniaturki, które chętnie testuje

27 nadawaj więcej prestiżu produktom, które sprzedajesz

28 Co buduje prestiż ? Słownictwo jakiego używasz: Butelka tylko flakon
Woda toaletowa / perfumowana nie „perfuma” Zamiast papierek używajmy słowa blotters

29 Nie mów o czymś co możesz pokazać czyli… próbki, testery

30 Przygotuj się do spotkania z Klientem i…
Przed wejściem do klientki rozpyl zapach na sobie i przed sobą, niech podziwia Cię już od progu własnego domu. To buduje autorytet i ułatwia sprzedaż W Twojej torebce nie może zabraknąć: Twojego ulubionego zapachu – Klientka może zechcieć dowiedzieć się czym tak pięknie pachniesz Jego 2-3 próbek do pozostawienia Klientce – jak zapragnie przetestować ten zapach później Perfumuj kartki katalogu, niech przyciągają jak magnes… Nie zapomnij zadzwonić do niej i poinformować ją o promocjach, ofertach specjalnych lub wyprzedażach.

31 Pokaż Klientowi nie tylko zapach ale i jego „przyjaciół”

32 Jak polecać zapachy Klientom
Krok 1: Zapytaj o ulubione zapachy Zapytaj o jak często zmienia zapach Zapytaj na jaką okazję poszukuje perfum Krok 2 Zaproponuj 3 zapachy z odpowiedniej grupy Zaprezentuj zapachy na testerze Zaproponuj zapachy na dzień, na wieczór, okazje specjalne Zaproponuj produkty dodatkowe (dezodorant, krem do ciała, żel) Krok 3 Pozostaw próbkę najnowszego zapachu

33 i odpowiedzi Pytania Questions & Answers
• Ask for additional questions and make sure everyone’s expectation were fulfilled (check on the list) • Hand out a copy of slides number 21, 30 illustrating Oriflame fragrances portfolio and slide 40 and 41 related to the fragrance personality charts. • Thank everyone for their participation and invite them to attend the other modules of Beauty Academy. Pytania i odpowiedzi


Pobierz ppt "Welcome to Beauty Academy IV"

Podobne prezentacje


Reklamy Google