Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pippa Norris, John Curtice Getting the Message Out: A two-step model of the role of the Internet in campaign communication flows during the 2005 British.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Pippa Norris, John Curtice Getting the Message Out: A two-step model of the role of the Internet in campaign communication flows during the 2005 British."— Zapis prezentacji:

1 Pippa Norris, John Curtice Getting the Message Out: A two-step model of the role of the Internet in campaign communication flows during the 2005 British General Election Alicja Żebrowska

2 Teoria dwustopniowego przepływu informacji Katza i Lazarsfelda
Tytułem wstępu... Teoria dwustopniowego przepływu informacji Katza i Lazarsfelda

3 Teoria dwustopniowego przepływu informacji
Ludzie czerpią informacje nie tylko bezpośrednio z przekazów, ale także od innych jednostek – przywódców opinii Informacje w drugim obiegu są już zinterpretowane Znaczenie małych grup społecznych

4 Teoria dwustopniowego przepływu informacji

5 Czym będziemy się zajmować?
1. Dotychczasowa rola internetu w kampaniach przedwyborczych Kampania przedwyborcza 2005: 2. Rola mediów w 1-stopniowym przepływie informacji 3. Rola mediów w 2-stopniowym przepływie informacji

6 Rola internetu w kampaniach przedwyborczych
Dotychczasowe badania na temat roli internetu Małe znaczenie internetu Przyczyny Mało osób odwiedza strony Strony nie są atrakcyjne

7 Rola internetu w kampaniach przedwyborczych
Dlaczego internet ma potencjał? Spadek oglądalności wieczornych serwisów informacyjnych Obniżenie czytelnictwa gazet Największy spadek wśród osób najmniej interesujących się polityką Coraz powszechniejszy internet

8 O badaniu... Pytania badawcze:
Jaki był bezpośredni (1-stopniowy) wpływ internetu? Kto używa internetu? Czy wystąpił 2-stopniowy przepływ informacji: Czy ci, którzy odwiedzają strony byli przywódcami opinii?

9 O badaniu... O co pytano? Jakich mediów używano do pozyskiwania informacji? Czy rozmawiano o wyborach/przekonywano? Czy używano internetu do rozmów o wyborach/przekonywania?

10 Rola mediów w 1-stopniowym przepływie informacji

11 Rola mediów w 1-stopniowym przepływie informacji
Dominują media tradycyjne (81%)‏ Niewielka rola internetu (9%)‏

12 Rola mediów w 1-stopniowym przepływie informacji
Kto używa mediów „tradycyjnych”? Zainteresowanie polityką Wykształcenie Zaangażowanie polityczne Płeć Wiek

13 Rola mediów w 1-stopniowym przepływie informacji
Kto używa internetu? Podobne wyniki 1 wyjątek - wiek

14 Rola mediów w 2-stopniowym przepływie informacji
Czy wystąpił 2-stopniowy przepływ informacji? 46% dyskutowało 5% przekonywało 7% używało internetu do rozmów o wyborach 1% używał internetu do propagowania własnego stanowiska

15 Rola mediów w 2-stopniowym przepływie informacji
Czy ci, którzy korzystali z internetu byli przywódcami opinii? Im więcej źródeł informacji, tym większa chęć rozmowy z innymi Osoby wykorzystujące internet bardziej skore do rozmów ...czyli mogły przekazywać informacje, które znalazły w internecie

16 Wnioski Internet mógł odgrywać znaczącą rolę w 2-stopniowym przepływie informacji Większa rola internetu niż przypuszczano

17 Dziękuję za uwagę


Pobierz ppt "Pippa Norris, John Curtice Getting the Message Out: A two-step model of the role of the Internet in campaign communication flows during the 2005 British."

Podobne prezentacje


Reklamy Google