Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Dostęp do dóbr kultury Uzupełnianie I rozszerzanie wiedzy niewidomego studenta o otaczającym świecie ze szczególnym uwzględnieniem znajomości kultury I.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Dostęp do dóbr kultury Uzupełnianie I rozszerzanie wiedzy niewidomego studenta o otaczającym świecie ze szczególnym uwzględnieniem znajomości kultury I."— Zapis prezentacji:

1 Dostęp do dóbr kultury Uzupełnianie I rozszerzanie wiedzy niewidomego studenta o otaczającym świecie ze szczególnym uwzględnieniem znajomości kultury I sztuki z wykorzystaniem nowoczesnych urządzeń do nagrywania dźwięku

2 Znaczenie wiedzy o kulturze Osiągnięcia kulturalne wyróżniają człowieka spośród innych stworzeń Osoby niepełnosprawne mają prawo do pełnego udziału w korzystaniu z dóbr kultury Czy mogą z tego prawa w pełni korzystać?

3 Dlaczego osoby niepełnosprawne nie korzystają w pełni z dóbr kultury? Niewidomy uczeń w szkole – jak nauczać go historii sztuki? Potrzeba budowania świadomości nauczycieli Potrzeba wypracowania właściwych narzędzi

4 Możliwości nowoczesnych technologii Technika nagrywania przy pomocy sztucznej głowy Czy technika ta naprawdę jest taka nowa? Dlaczego prawie zapomniana przez blisko 50 lat?

5 Zalety techniki nagrywania przy pomocy sztucznej głowy Niemalże złudzenie rzeczywistej przestrzeni Odtworzenie wirtualnej przestrzeni – istotna, lecz jedyna zaleta Jak w pełni wykorzystać potencjał tej techniki nagrywania?

6 Próbne nagranie techniką sztucznej głowy Obserwacje pozytywne – niemal realistyczne odzwierciedlenie prezentowanej przestrzeni Obserwacje negatywne – trudności w rozumieniu, mającego miejsce, ruchu Obserwacje negatywne – niekiedy niejasne komentarze przewodnika

7 Sugerowane przyszłe działania Wypróbowanie różnych sposobów sytuowania mikrofonu w stosunku do przewodnika Opracowanie specjalnych sposobów przeprowadzenia zwiedzania Przygotowanie niezbędnych materiałów opisowych przed realizacją nagrań

8 Wnioski Należy zbadać sposób w jaki powinien być przemieszczany I pozycjonowany mikrofon Należy zbadać jak powinny być skonstruowane komentarze przewodnika Sugerowana możliwość wykorzystania ludzkiej głowy osoby zwiedzającej z umieszczonymi w jej uszach mikroportami

9 Przygotowali: Prezentacja: mgr Wojciech Maj MEDISON Nagraania: Marcin Cichoń

10 Podziękowania: Autor pragnie wyrazić głęboką wdzięczność pracownikom biura ds. osób niepełnosprawnych Uniwersytetu Jagiellońskiego, a zwłaszcza kierownikowi Biura Panu Ireneuszowi Białkowi, za wszechstronną pomoc, jaką uzyskał w związku z przygotowaniem niniejszej prezentacji.


Pobierz ppt "Dostęp do dóbr kultury Uzupełnianie I rozszerzanie wiedzy niewidomego studenta o otaczającym świecie ze szczególnym uwzględnieniem znajomości kultury I."

Podobne prezentacje


Reklamy Google