Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Olimpia Markiewicz Dominika Milczarek-Andrzejewska WYBÓR KONSUMENTA

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Olimpia Markiewicz Dominika Milczarek-Andrzejewska WYBÓR KONSUMENTA"— Zapis prezentacji:

1 Olimpia Markiewicz Dominika Milczarek-Andrzejewska WYBÓR KONSUMENTA
Mikroekonomia I

2 Wybór konsumenta maksymalizacja użyteczności przy zadanym ograniczeniu budżetowym tzn. wybór „najlepszego” z dostępnych przez konsumenta koszyka dóbr otrzymany koszyk dóbr stanowi punkt równowagi konsumenta czyli wybór konsumenta jest wyborem optymalnym

3 Prezentacja graficzna

4 Wybór konsumenta Konsument posiadający koszyk X może poprawić swoją sytuację wymieniając dobro 2 na dobro 1 przemieszcza się na wyższą krzywą obojętności Konsument posiadający koszyk Y też może poprawić swoją sytuację wymieniając dobro 1 na dobro 2 Jedyny punkt optymalny pkt. O w którym subiektywna relacja wymienna jest równa rynkowej relacji wymiennej czyli nachylenie krzywej obojętności jest takie samo, jak nachylenie ograniczenia budżetowego:

5 Dobra substytucyjne

6 Dobra substytucyjne Funkcja użyteczności: u(x1,x2) = ax1 + bx2
Krańcowa stopa substytucji: MRS = -a/b W równowadze:

7 Dobra komplementarne

8 Dobra komplementarne Funkcja użyteczności: u(x1,x2) = min {ax1, bx2}
Krańcowa stopa substytucji: MRS = 0 czyli występuje brak substytucji pomiędzy dobrami W równowadze:

9 Dobra typu Cobba-Douglasa

10 Dobra typu Cobba-Douglasa
Funkcja użyteczności: u (x1, x2) = x1C x2D Krańcowa stopa substytucji: MRS = -Cx1/Dx2 czyli stopa wymiany zależy nie tylko od parametrów funkcji C i D, ale również od posiadanych ilości poszczególnych dóbr W równowadze:


Pobierz ppt "Olimpia Markiewicz Dominika Milczarek-Andrzejewska WYBÓR KONSUMENTA"

Podobne prezentacje


Reklamy Google