Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Rynek wolnej konkurencji

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Rynek wolnej konkurencji"— Zapis prezentacji:

1 Rynek wolnej konkurencji
Doc. dr Zofia Skrzypczak

2 Rynek wolnej konkurencji - charakterystyka
Wielość podmiotów po stronie popytu i podaży Homogeniczność /jednorodność/ produktów Brak barier utrudniających wejście na rynek i wyjście z rynku Pełna informacja o rynku /doskonała przejrzystość rynku/ Marketing Produktów Farmaceutycznych

3 Cena równowagi rynkowej a optymalne rozmiary produkcji
RYNEK koszty FIRMA 1 cena KK S KP A UP = UK P0 P0 B K0 D Q0 q0 ilość ilość Marketing Produktów Farmaceutycznych

4 Cena równowagi rynkowej a optymalne rozmiary produkcji /2/
RYNEK koszty FIRMA 1 KK cena S A’ KP P1 UP’ = UK’ P1 A UP = UK P0 K1 P0 B’ D’ K0 B D q1 Q0 q0 ilość ilość Marketing Produktów Farmaceutycznych

5 Maksymalizacja zysku firmy
koszty KP KK UP = UK A P0 K0 B q0 ilość UC = ilość x cena = 0q0 x 0P0 = 0q0AP0 ZYSK = UC – KC = KoBAPo KC = ilość x KP = 0q0 x 0K0 = 0q0BK0 Marketing Produktów Farmaceutycznych

6 Minimalizacja strat firmy
KP koszty KK B K0 UP = UK P0 A q0 ilość UC = ilość x cena = 0q0 x 0P0 = 0q0AP0 STRATA = UC – KC = P0ABK0 KC = ilość x KP = 0q0 x 0K0 = 0q0BK0 Marketing Produktów Farmaceutycznych

7 Minimalizacja strat firmy /2/
koszty KPc KK B K0 KPz UP = UK P0 A Z0 C q0 ilość UC = 0q0AP0 KZ = 0q0CZ0 KC = 0q0BK0 < Marketing Produktów Farmaceutycznych STRATA = P0ABK0 KS = Z0CBK0

8 Graniczne punkty rentowności
cena koszty KK KPc UP =UK P0 KPz P1 A UP = UK P2 B ilość A – punkt niwelacji B – punkt zamknięcia Marketing Produktów Farmaceutycznych

9 Graniczne punkty rentowności
Punkt niwelacji /graniczny punkt opłacalności/: cena /P/ = KP UC = KC wynik finansowy = 0 Punkt zamknięcia /graniczny punkt nieopłacalności/ : cena /P/ = KPz STRATA = KS Marketing Produktów Farmaceutycznych


Pobierz ppt "Rynek wolnej konkurencji"

Podobne prezentacje


Reklamy Google