Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałJadwiga Kaletka Został zmieniony 9 lat temu
1
„Nie tylko wybory-jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?”
2
Debata jest efektem wzięcia udziału w ogólnopolskim konkursie - XX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży - realizowanym przez Centrum Edukacji Obywatelskiej w porozumieniu z Fundacją Centrum Edukacji Obywatelskiej, Ośrodkiem Rozwoju Edukacji i Ministerstwem Edukacji Narodowej
3
Anti-Counterfeiting Trade Agreement Porozumienie wielostronne, mające ustalić międzynarodowe standardy w walce z naruszeniami własności intelektualnej. Przedmiotem regulacji są kwestie obrotu podrabianymi dobrami, zasady handlu lekami generycznymi oraz problem rozpowszechniania dzieł prawnie chronionych poprzez Internet (tzw. piractwo medialne)
4
Czy młodzi mają prawo do organizowania publicznych zgromadzeń, manifestacji, protestów? Czy wymagane są do tego jakieś pozwolenia?
5
Frekwencja przy wyborach prezydenckich I Tura
6
Frekwencja przy wyborach prezydenckich II Tura
7
Frekwencja wyborów
8
DLACZEGO TAK SIĘ DZIEJE?
9
W jaki sposób obywatele mogą kontrolować wybranych przez siebie reprezentantów? Jak mogą sprawdzać, czy wypełniane są ich obietnice wyborcze?
10
Jak możemy nawiązać kontakt z lokalnym bądź krajowym politykiem? Gdzie szukać informacji o jego działaniach i kalendarzu spotkań?
11
Raport CBOS „Nie wierzę politykom – przyczyną deklarowanej absencji wyborczej”.
15
Pozostałe przyczyny nie uczestnictwa w wyborach
16
Czy młodzi mogą wychodzić z własnymi inicjatywami oraz proponować projekty uchwał? Kto może pomóc młodym obywatelom w wywieraniu wpływu na lokalnych włodarzy?
17
Czy łatwo jest stworzyć projekt inicjatywy ustawodawczej? Ile podpisów trzeba zebrać i jak to zrobić?
18
Jakie metody i narzędzia wpływu na otaczającą nas rzeczywistość są najskuteczniejsze? Które z nich wykonywalne są przez młodzież?
19
KONIEC CZĘŚCI PIERWSZEJ Zapraszamy na poczęstunek
20
CZĘŚĆ DRUGA – PRACA W GRUPACH Stwórz komiks ukazujący jak młodzież może uczestniczyć w demokracji. Przewidywany czas – 20 min Następnie omówienie prac oraz wyciągnięcie wniosków.
21
Czas na pytania od publiczności. c
22
Zakończenie debaty pt. „Nie tylko wybory-jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?” c
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.