Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Oferta współpracy z patronem medialnym
Katarzyna Gałaszewska
2
Po co jest patronat medialny?
Organizując imprezę trzeba sobie odpowiedzieć na pytania: Po co nam patronat medialny? Co chcemy dzięki niemu osiągnąć? Jakie media nas interesują? Patronat medialny z pewnością może pomóc nagłośnić imprezę czy wydarzenie, wypromować je, dotrzeć do odbiorców. Atrakcyjny patronat to również prestiż dla organizacji.
3
Co powinna zawierać oferta patronacka?
Dobrze skonstruowana oferta powinna zawierać informacje o: wydarzeniu, czyli co, gdzie i kiedy będzie się działo; organizatorze, czyli kto za tym stoi, jakie ma doświadczenie; ewentualnych korzyściach dla patrona medialnego, czyli co uzyska patron wspierając dane wydarzenie, co mu oferujemy – nie tylko „logo na ulotkach”, ale „logo na 100 ulotkach, rozdanych wśród uczestników balu; konkretnych oczekiwaniach od patrona medialnego, czyli kiedy i czego się spodziewamy – im konkretniej napiszemy, tym lepiej.
4
Jaka powinna być oferta patronacka?
Oferta jest wizytówką naszego projektu. Należy pamiętać, że na jej podstawie ktoś podejmie decyzję o udzieleniu (bądź nie) patronatu medialnego. Zadbajmy, aby oferta była: konkretna, przecież wiemy co się wydarzy, co oferujemy, czego oczekujemy – nie oczekujmy, że osoba czytająca będzie chciała się domyślać co się będzie działo, nie używajmy żargonowego języka; atrakcyjna, dobrze pokazać, czym nasza impreza różni się od innych; przekonująca, warto udowodnić, że to właśnie nasze wydarzenie warto wesprzeć, a nie wiele innych inicjatyw, dajmy się zapamiętać!; poprawna technicznie, wystarczą maksymalnie dwa pliki projektu wysłane em, o wielkości mieszczącej się w standardach wysyłania i, zaadresowane do właściwej redakcji.
5
Błędy w ubieganiu się o patronat
Najczęstsze błędy podczas ubiegania się o patronat medialny: Informacje są napisane nieprzystępnie, niekonkretnie. Używany jest branżowy język. Prośba o patronat medialny portalu internetowego będzie inna niż prośba o patronat medialny radia czy telewizji. Nazwy plików zbyt lakoniczne, nie sugerują co się w nich znajduje. Prezentacja wydarzenia, a nie organizacji. Błędy w tekstach: ortograficzne, językowe, literówki, nieczytelna czcionka.
6
O tym warto pamiętać… Warto dowiedzieć się kto w danej redakcji zajmuje się patronatami medialnymi. Można to sprawdzić na stronie internetowej i do tej właśnie osoby skierować pismo. Często wystarczy , ale warto zadzwonić i uprzedzić, że wysyłamy ofertę. Pamiętajmy, że oferta powinna być dopasowana do medium i do specyfiki - nie zwracajmy się do ogólnopolskiej redakcji o patronat nad konkursem dla 20 osób w małej szkole, szukajmy mediów branżowych, odpowiadających naszemu działaniu. Niewielki internetowy portal piszący o kulturze może być znacznie ciekawszym, bardziej otwartym na współpracę patronem medialnym dla warsztatów plastycznych niż lokalna telewizja.
7
O tym warto pamiętać… Patron medialny, w większości przypadków, będzie chciał podpisać umowę czy porozumienie, w którym zostaną określone wzajemne zobowiązania (większe media mają bardzo często gotowe wzory umów) – należy pamiętać, aby wpisać wszystko w miarę dokładnie, ale też realnie. Bardzo ważna jest terminowość i nasza samodzielność, podczas realizacji zobowiązań - to do nas należy wysyłanie na bieżąco informacji do patrona medialnego. Nie zapomnijmy poprosić o logo do nadrukowania czy materiały do dystrybucji. Jeśli będziemy konkretni, rzetelni, nie zapomnimy o informowaniu naszego patrona medialnego o wydarzeniu – możemy z pewnością liczyć w przyszłości na współpracę
8
Podsumowanie współpracy z patronem
Podsumowanie współpracy z patronem medialnym to zdecydowanie jeden z najważniejszych elementów współpracy. Nie zapomnijmy wysłać podziękowania za wsparcie medialne, podsumowania współpracy. Warto pokazać konkretnie, co zawdzięczamy patronowi np. Dzięki informacji w Państwa gazecie o warsztatach dowiedziało się ponad 100 osób… Jeśli chcemy kontynuować współpracę to warto napisać o naszych planach i oczekiwaniach na przyszłość.
9
Przykład oferty patronatu medialnego
Wywrota.pl to interdyscyplinarny serwis społecznościowy zajmujący się kulturą. Jest jednym z pierwszych portali kulturalnych w Internecie – działa od 1998 roku. W tym czasie otrzymał wiele prestiżowych nagród, m.in.: Teraz Internet (2003), Złota Witryna (2001) i Papierowy Ekran (2011). Serwis tworzony jest przez pasjonatów – głównie studentów oraz absolwentów kierunków humanistycznych oraz przez nową Polonię. Oglądalność serwisu to ok 2.5 mln odsłon/500 tys. unikalnych użytkowników miesięcznie (Google Analytics 2013) Chętnie obejmiemy patronatem medialnym ciekawe imprezy czy inicjatywy. Jeśli organizujecie koncert, wystawę, spotkanie, akcję społeczną lub jakiekolwiek inne wydarzenie skierowane do szerszego grona odbiorców - prosimy o kontakt.
10
Przykład oferty patronatu medialnego
Z naszej strony proponujemy: Umieszczenie zapowiedzi wydarzenia (opis, harmonogram, zdjęcia, linki na stronę oraz logo organizatora) na stronie głównej w sekcji „Patronat Wywroty". Wyróżnienie tytułu zapowiedzi. Umieszczenie logo organizatora wśród instytucji współpracujących z portalem Wywrota.pl. Umieszczenie w comiesięcznym mailingu działu w sekcji „Pod Patronatem Wywroty” wyróżnionego odnośnika do zapowiedzi wydarzenia. Opublikowanie artykułu z możliwością dodania zajawki na głównej stronie portalu. Umieszczenie relacji lub foto-relacji z wydarzenia.
11
Przykład oferty patronatu medialnego
Z naszej strony proponujemy: Najciekawsze akcje mają możliwość uzyskania emisję nieodpłatnej reklamy w formie graficznej. Promocja może odbywać się poprzez zmianę szaty graficznej całego serwisu lub wybranych działów, poprzez umieszczenie elementów graficznych wraz z linkiem do artykułu lub zastosowanie tła o dużej rozdzielczości. Wyświetlanie animowanych bannerów reklamowych w górnej części serwisu. Realizacja kampanii odbywać się będzie poprzez system dostarczany przez firmę Goldbach Audience. Główny patron medialny: Jako główny patron medialny oferujemy dodatkowo gadżety na nagrody i/lub stworzenie osobnego serwisu poświęconego wyłącznie danemu wydarzeniu .
12
Przykład oferty patronatu medialnego
Ze strony organizatora oczekujemy: Umieszczenia logo portalu Wywrota.pl na wszelkich materiałach promujących wydarzenie (np. plakaty, afisze, ulotki, bilety, zaproszenia) oraz na internetowej stronie imprezy. Zawarcie informacji o patronie medialnym portalu Wywrota.pl w radiowych i telewizyjnych spotach reklamujących wydarzenie (o ile takie informacje są emitowane). Zapewnienie możliwości ekspozycji materiałów reklamowych portalu (bannery, roll up'y, ulotki) w trakcie trwania imprezy. Przekazywanie informacji słownej o patronie medialnym portalu Wywrota.pl w zapowiedziach np. na scenie, odbywających się podczas trwania imprezy.
13
Przykład oferty patronatu medialnego
Ze strony organizatora oczekujemy: W przypadku imprez biletowanych – przekazanie portalowi Wywrota.pl uzgodnionej wcześniej ilości biletów, które rozdysponowane będą wśród uczestników w konkursach dla internautów. Powyższe opcje przedstawiają jedynie możliwości wzajemnej promocji oraz wymiany usług pomiędzy portalem Wywrota.pl, a organizatorem wydarzenia. W zależności od specyfiki i rangi imprezy, ilości oraz jakości materiałów promujących imprezę, wzajemnie świadczone usługi regulowane będą odrębną umową.
14
Patronat medialny
15
Patronat medialny
16
Podziękowanie za patronat medialny
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.