Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Termodynamika II klasa Gimnazjum nr 2
Termodynamika kl. II Gimnazjum nr 2 Polkowice Za chwilę pojawią się kolejne pytania. Musisz zastanowić się nad odpowiedziami, wybrać jedną z nich (A, B, C lub D) i gdy nauczyciel da znak podnieść kartę z odpowiedzią. Powodzenia...
2
Termodynamika II klasa Gimnazjum nr 2
Termodynamika kl. II Gimnazjum nr 2 Polkowice Plastikową butelkę z wodą o temperaturze 20°C, z włożonym do wody termometrem wystawiono na dwór. Panował duży mróz, po godzinie cała woda zamarzła a termometr pokazuje -10°C. Który wykres pokazuje jak zmieniały się wskazania termometru? Pamiętaj, że w czasie zamarzania temperatura nie ulega zmianie. A B C D
3
Termodynamika II klasa Gimnazjum nr 2
Termodynamika kl. II Gimnazjum nr 2 Polkowice Korzystając ze wzoru Q=cw·m·ΔT, oblicz ile energii potrzeba, by ogrzać 2 kg wody z temperatury 10°C do temperatury 20°C. cw =4190 J/kg·°C A J B J C J D J
4
Termodynamika II klasa Gimnazjum nr 2
Termodynamika kl. II Gimnazjum nr 2 Polkowice Lód o temperaturze -10°C wrzucono do garnka i stale ogrzewano, topiąc go, by w końcu zagotować tak uzyskaną wodę. Poniżej widać wykres zmian temperatury w zależności od doprowadzonego ciepła. Zaznaczone na tym wykresie odcinki odpowiadają: A I topnienie lodu II krzepnięcie wody III podgrzewanie wody IV wrzenie wody B I podgrzewanie lodu II topnienie lodu III parowanie wody IV wrzenie wody C I podgrzewanie lodu II topnienie lodu III podgrzewanie wody IV wrzenie wody D I topnienie lodu II podgrzewanie lodu III parowanie wody IV podgrzewanie wody
5
Termodynamika II klasa Gimnazjum nr 2
Termodynamika kl. II Gimnazjum nr 2 Polkowice Góry lodowe pływają ponieważ: Woda w oceanach jest słona, a podczas krzepnięcia sól nie dostaje się do lodu w wyniku czego ma on mniejszą gęstość niż woda. Krzepnąc woda zwiększa objętość w wyniku czego lód ma mniejszą gęstość niż woda. Krzepnąć woda zmniejsza objętość w wyniku czego lód ma mniejszą gęstość niż woda. Krzepnąc woda zwiększa objętość, w wyniku czego lód ma większą gęstość niż woda.
6
Termodynamika II klasa Gimnazjum nr 2
Termodynamika kl. II Gimnazjum nr 2 Polkowice Na wadze kuchennej (rys. I) zważono szklankę z wodą. Następnie w szklance zanurzono zawieszony na nitce klucz (rys. II) tak, by nie dotykał szkła. Jest prawdą, że: Wskazówka wagi nie zmieni położenia, bo nadal klucz wisi na nitce. Zgodnie z prawem Archimedesa woda działa na klucz siłą wyporu zwróconą w górę, więc klucz wydaje się lżejszy temu, kto trzyma nitkę, ale wskazanie wagi nie zmieni się . Woda działa na klucz siłą zwróconą w górę, więc zgodnie z III zasadą dynamiki Newtona klucz działa na wodę siłą zwróconą w dół. Wskazówka wagi pokaże większą wartość . Zgodnie z prawem Archimedesa, klucz „traci na wadze”, zatem wskazówka wagi pokaże mniejszą wartość.
7
Termodynamika II klasa Gimnazjum nr 2
Termodynamika kl. II Gimnazjum nr 2 Polkowice Dwa ciała (metalową sztabę i szklankę z wodą) położono w nasłonecznionym miejscu, żeby się nagrzały od promieni słonecznych. Jak szybko ciała te się nagrzewały pokazuje wykres: Woda nagrzewała się szybciej co oznacza, że ma większe ciepło właściwe. Woda nagrzewała się wolniej co oznacza, że ma mniejsze ciepło właściwe. Woda nagrzewała się wolniej co oznacza, że ma większe ciepło właściwe. Woda nagrzewała się szybciej co oznacza, że ma mniejsze ciepło właściwe.
8
Termodynamika II klasa Gimnazjum nr 2
Termodynamika kl. II Gimnazjum nr 2 Polkowice Gęstość pewnej substancji wynosi 500 kg/m3. Oznacza to, że Stosunek objętości do masy pewnej ilości tej substancji wynosi 500 kg/m3. Ciężar jednego metra sześciennego tej substancji ma wartość 500 kg. Masa jednego metra sześciennego tej substancji wynosi 500 kg. Masa 500 m3 tej substancji wynosi 1 kg.
9
Termodynamika II klasa Gimnazjum nr 2
Termodynamika kl. II Gimnazjum nr 2 Polkowice Na pojemnikach z dezodorantem jest napisane, że nie wolno ich przetrzymywać w temperaturze powyżej 50OC. Jest prawdą, że: w wyższej temperaturze rozszerzająca się ciecz może rozerwać pojemnik; Ciężar jednego metra sześciennego tej substancji ma wartość 500 kg. Masa jednego metra sześciennego tej substancji wynosi 500 kg. Masa 500 m3 tej substancji wynosi 1 kg.
10
Termodynamika II klasa Gimnazjum nr 2
Termodynamika kl. II Gimnazjum nr 2 Polkowice koniec...
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.