Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Polski konsument a nowości
kongres Świata Przemysłu Kosmetycznego Warszawa, 18 listopada 2014 Marta Roszkowska
2
NIElsen – Monitorowane kanały
Sprzedaż Detaliczna Sklepy Chemiczne Hipermarkety Supermarkety Dyskonty Sprzedaż bezpośrednia Sprzedaż internetowa Sprzedaż instytucjonalna Perfumerie Cash&Carry Sklepy specjalistyczne (np. Body Shop, Mydlarnie)
3
Polski konsument wciąż pesymistyczny
Jednak od roku obserwujemy ciągły wzrost nastrojów konsumenckich Nielsen Consumer Confidence Index
4
Rynek kosmetyczny tylko nieznacznie rośnie
9,4 mld PLN wart jest rynek kosmetyczny w Polsce 1,5% to tempo wzrostu kategorii kosmetycznych Nielsen, sprzedaż wartościowa wrzesień 2013 – sierpień 2014
5
Jak wygląda koszyk kosmetyczno-chemiczny na tle całego rynku fmcg?
Udziały wartościowe Źródło:Nielsen
6
Na jakie produkty kosmetyczne wydajemy najwięcej?
Udział w sprzedaży wartościowej, okres wrzesień’2013-sierpień’2014 Źródło:Nielsen
7
Wody zapachowe, kosmetyki kolorowe, ochrona zębów
Wody zapachowe, kosmetyki kolorowe, ochrona zębów... Właśnie one wyróżniają się szybkim wzrostem na tle całego koszyka produktów kosmetycznych Źródło:Nielsen Wartościowa zmiana sprzedaży, okres wrzesień’2013-sierpień’2014 w porównaniu do analogicznego okresu sprzed roku
8
Innowacja, czyli? TYPY INNOWACJI NOWY PRODUCENT NOWA MARKA NOWA LINIA
NOWE OPAKOWANIE NOWY ROZMIAR NOWA FORMA PRODUKTU NOWY STYL NOWY ZAPACH/SMAK NOWY CLAIM *Nielsen Breakthrough Innovation Europe, nowe produkty w Europie ( )
9
1/5 dostępnych na półce kosmetyków pojawiła się na rynku w tym roku…
10
… ale ich udział w sprzedaży różni się w zależności od kategorii
Nielsen, sprzedaż wartościowa wrzesień 2013 – sierpień 2014
11
Tylko Czasami próbujemy nowych produktów
Nielsen Shopper Trends 2013
12
Jakie ma szanse produkt, aby utrzymać się na rynku dłużej niż rok?
LAUNCH 100% *Nielsen Breakthrough Innovation Europe, nowe produkty w Europie ( )
13
Jakie ma szanse produkt, aby utrzymać się na rynku dłużej niż rok?
LAUNCH TYDZIEŃ 26 55% 100% *Nielsen Breakthrough Innovation Europe, nowe produkty w Europie ( )
14
Jakie ma szanse produkt, aby utrzymać się na rynku dłużej niż rok?
LAUNCH TYDZIEŃ 26 TYDZIEŃ 52 55% 100% 24% *Nielsen Breakthrough Innovation Europe, nowe produkty w Europie ( )
15
Marta Roszkowska Client Specialist
Nielsen, Poland Phone: (48 22)
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.