Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
W W W Łukasz Stochniał
2
WWW - definicje World Wide Web, w skrócie Web lub częściej WWW - hipertekstowy, multimedialny, internetowy system informacyjny oparty na publicznie dostępnych, otwartych standardach IETF i W3C. WWW jest usługą internetową, która ze względu na zdobytą popularność bywa błędnie utożsamiana z całym Internetem. WWW jest zbiorem powiązanych ze sobą zasobów i dokumentów. Przeglądarka wysyła do serwera WWW zapytania, później pobiera zawartość danej strony i wyświetla ją na ekranie monitora.
3
Strona internetowa Strona internetowa, strona WWW - dokument HTML udostępniony w Internecie przez serwer WWW. Jest otwierana i wyświetlana za pomocą przeglądarki internetowej. Dokument HTML - plik tekstowy odczytywany przez przeglądarkę internetową. Zawiera co najmniej dwa rodzaje tekstu: treść merytoryczną; znaczniki języka HTML sterujące wyświetlaniem treści. Do tworzenia stron często używane są systemy CMS. Najbardziej znane to: - Joomla! - WordPress - Drupal
4
Co jest potrzebne? Domena internetowa - unikalna nazwa, pod którą strona będzie występowała. Rejestracja i utrzymanie domeny jest płatne. Konto hostingowe - miejsce na serwerze www potrzebne do umieszczenia wszystkich plików strony internetowej. Szablon strony - projekt i wykonanie strony internetowej - zaprojektowanie i wykonanie szaty graficznej strony. CMS - oprogramowanie pozwalające na łatwe utworzenie serwisu WWW oraz jego aktualizację, zawierającego rozbudowane formularze i moduły. Treści! Zespołu redakcyjnego – CIEBIE
5
Przeglądarki Program komputerowy służący do pobierania i wyświetlania stron internetowych udostępnianych przez serwery WWW, a także odtwarzania plików multimedialnych, często przy użyciu dodatkowych rozszerzeń, zwanych wtyczkami. Strona musi wyświetlać się poprawnie na każdej przeglądarce. Zawsze pytaj o przeglądarkę.
7
Porady 1. Strategia (czyli „Po co mi strona internetowa?”)
Strona internetowa musi mieć cel. Czyli zanim założysz stronę – zadaj sobie pytanie do czego będzie ona służyła 2. Wybór domeny (adresu internetowego). Zwykle kupując domenę zwraca uwagę na to, żeby była ona zbliżona do nazwy firmy. Jest oto najczęściej spotykamy błąd. Dlaczego? Bo klienci zwykle szukają produktów i usług, a nie nazw firm. 3. Organizacja strony (menu, nawigacja, zawartość, słowa kluczowe). Dobrze wykonana strona musi mieć kilka rzeczy. Podstawowe rzeczy to: przejrzysta budowa, łatwa w użyciu nawigacja, czytelnie napisane teksty, łatwo podana oferta firmy, dane kontaktowe (ew. z dodaniem mapki dojazdu).
8
Porady 4. Hosting (utrzymanie strony).
Profesjonalna obsługa, szybkość reakcji na sytuacje problemowe. Dobry hosting nie może być darmowy. Dlaczego? Bo darmowy zwykle oznacza jakieś problemy, a w najlepszym wypadku dodanie reklam, których przecież nie chcesz mieć. 5. System CMS. Polecam WordPress. Dlaczego? Bo jest najlepszy i najłatwiejszy w obsłudze. 6. Grafika. Przemyślana, wspólna z logotypem i kolorystyką biblioteki. 7. Poczta internetowa we własnej domenie. 8. Analityka (statystyki) strony internetowej.
9
Dziękuję za uwagę.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.