Prezentacja na temat: "Staż w Rimini 2014 w ramach projektu „Podniesienie umiejętności zawodowych technika obsługi turystycznej na europejskim rynku pracy” realizowanego."— Zapis prezentacji:

1 Staż w Rimini w ramach projektu „Podniesienie umiejętności zawodowych technika obsługi turystycznej na europejskim rynku pracy” realizowanego przez FRSE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego – Programu Operacyjnego Kapitał.

2 Dzień organizacyjny W pierwszym dniu pobytu całą grupą wybraliśmy się do Centrum Rimini gdzie znajdowało się biuro Sistema Tourismo, które zajmuje się organizacją praktyki dla stażystów Podpisywanie umów dotyczące miesięcznego stażu we Włoszech Zwiedzanie miasta Rimini Zapoznanie się z funkcjonowaniem komunikacji miejskiej

3 Zakwaterowanie Po długiej i męczącej podróży wreszcie dotarliśmy na miejsce  Okazało się ze cały miesiąc spędzimy w małym choć przytulnym hotelu Britannia*** położonym w samym sercu Marina Centro – najbardziej popularnej dzielnicy Rimini z którego na plażę spacerkiem szło się 10 minut Hotel zagwarantował nam miłą atmosferę i świetną obsługę ze strony pomocnego personelu. Kelnerzy byli bardzo przyjaźni i codziennie serwowali nam przepyszne jedzenie składające się przeważnie z makaronu 

4 Piękne widoczki z hotelu 
Praktyki W pierwszym tygodniu rozpoczęłyśmy naszą praktykę w hotelu Eurhotel*** położonym w okolicy Rimini Miramare do którego codziennie dojeżdżałyśmy autobusem. W pierwszym dniu zapoznałyśmy się z całym personelem hotelu oraz z naszym opiekunem a także z zakresem obowiązków jakie będziemy wykonywać oraz ustaliłyśmy godziny praktyk W tym dniu poznałyśmy również naszych współpracowników! Okazało się że będziemy dzielić pracę z innymi Polakami  Piękne widoczki z hotelu 

5 Praca, praca… Nasza praca nie należała do najłatwiejszej ale dzięki przesympatycznym pokojówkom i personelu hotelu dałyśmy radę  Na początku skupiałyśmy się na tzw. ,,housekeeping’u” czyli pracy jako pokojówka natomiast później przeszłyśmy na recepcję gdzie praktyka była bardziej urozmaicona. Wszyscy w hotelu byli bardzo pozytywnie do nas nastawieni i komunikowali się z nami w języku angielskim oraz włoskim. Nasi przełożeni wykazali się dużą cierpliwością oraz wyrozumiałością i dokładnie tłumaczyli nam każde powierzone nam zadanie. Najprzyjemniejszym zajęciem z pewnością było dokonywanie rezerwacji oraz wydawanie kluczy gościom hotelowym 

6 Wycieczki Wenecja *W pierwszy weekend wybrałyśmy się do przepięknej Wenecji. Po 4 godzinnej podróży autokarem i 20 minutowym rejsie statkiem wreszcie dotarłyśmy Wszystkie byłyśmy pod wrażeniem tego przepięknego miasta, wraz z przewodnikiem zwiedziłyśmy słynny Plac św. Marka , Bazylikę św. Marka oraz spacerowałyśmy po weneckich uliczkach, a także weszłyśmy na najbardziej znany most w Wenecji Z którego rozpościerał się cudowny widok n Wenecję. W czasie wolnym zakupiłyśmy pamiątki w tym maski weneckie a także poszłyśmy na pyszną pizzę  .

7 San Marino Drugą nasza wycieczką było San Marino czyli najmniejsze państwo Europy Trzeba było nieźle się namęczyć aby stromą drogą wejść na sama górę lecz gdy dotarliśmy widok był oszałamiający Głównymi atrakcjami w tutejszych sklepach są perfumy, słynne na cały świat likiery i produkowane w nieodległych winnicach wina. Niektórzy nazywają San Marino „muzeum pod gołym niebem” – i z pewnością mają sporo racji. Wielką wartość historyczną mają nie tylko znajdujące się tutaj budowle, których metryka sięga nieraz wczesnego średniowiecza. Spacerując uliczkami raz po raz natykać się będziemy na okazałą rzeźbę, czy pomnik

8 Bolonia Ostatnia wycieczka odbyła sie do Bolonii - najlepiej wspominanego miejsca. Ulice tętniły życiem. Można było spotkać po jednej stronie mężczyznę tańczącego z lalkami, po drugiej grupę chłopców śpiewających i grających na gitarze. W trakcie czasu wolnego odwiedziłyśmy słynny Boloński targ Na ulicy roiło się od różnych mimów oraz artystów, którzy z dumą wykonywali swoje dzieła Najlepszym wspomnieniem był koncert grany przez pewną włoską kapele, którzy zarażali ludzi swoim optymizmem i energia 

9 Wolny czas Wolny czas chciałyśmy spędzać jak najlepiej i tak też robiłyśmy! Codziennie wychodziłyśmy na miasto oraz na plażę gdzie spacerowałyśmy nad brzegiem morza Ostatniego dnia wybrałyśmy się razem z dwoma pracownikami Biura Sistema Turismo na pizzę. Było smacznie !  Wszystkie korzystałyśmy z różnego rodzaju zabaw m.in. Byłyśmy na kręglach oraz na pobliskiej dyskotece! Gdy była ładna pogoda jechałyśmy autobusem do centrum Rimini i spacerowałyśmy po parku gdzie rosło pełno stokrotek  Wybrałyśmy się na przejażdżkę diabelskim młynem znajdującym się tuż przy plaży, z którego mogłyśmy podziwiać cała panoramę Rimini

10 Tutaj jeszcze parę zdjęć z wyjazdu 

11 Dziękujemy ! Izabela Ciempka klasa 1t Oliwia Gałuszka klasa 2t

Pobierz ppt "Staż w Rimini 2014 w ramach projektu „Podniesienie umiejętności zawodowych technika obsługi turystycznej na europejskim rynku pracy” realizowanego."