Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
I ty możesz zostać grafikiem komputerowym!
Wykonali: Norbert Wójcik Daniel Walczyński Sebastian Łach
2
Nasza Prezentacja zawiera:
Różnice pomiędzy rysunkiem wektorowym, a rastrowym. Zastosowanie grafiki wektorowej. Na czym polega praca grafika komputerowego. Jakie programy są przeznaczone do tworzenia grafiki wektorowej. Pasek narzędzi programu CorelDraw. Najpopularniejsze funkcje CorelDraw. Nasze prace. Logo stworzone za pomocą CorelDraw. Wnioski.
3
Różnice pomiędzy rysunkiem wektorowym, a rastrowym.
Podczas powiększania obrazu rastrowego będzie w końcu widać poszczególne piksele, natomiast podczas powiększania obrazu wektorowego będzie widać ostre kształty figur geometrycznych, z których obraz jest zbudowany.
4
Różnice pomiędzy rysunkiem wektorowym, a rastrowym.
5
Zastosowanie grafiki wektorowej.
Z grafiką wektorową spotykamy się na co dzień, jej główne zastosowania to: logo, herby, flagi, godła schematy naukowe i techniczne mapy i plany różnego typu znaki, np. drogowe część graficznej twórczości artystycznej (np. komiksy) gry komputerowe, kreskówki strony internetowe
6
Programy przeznaczone do tworzenia grafiki wektorowej.
Najpopularniejsze programy używanie do tworzenia grafiki wektorowej to m.in. CorelDraw FreeHand MX Illustrator CS2 Inkscape Real-DRAW Pro 4.0 Autocad
7
Na czym polega praca grafika komputerowego.
Głównym zadaniem grafika komputerowego jest: Opracowywanie projektów graficznych zazwyczaj o charakterze informacyjnym, reklamowym, a także artystycznym, a następnie ich realizacja. Przekształcanie map bitowych na obiekty grafiki wektorowej.
8
Tworzenie nowych obiektów za pomocą specjalistycznych oprogramowań takich jak np. Corel Draw, CorelPhotoPaint czy Adobe Photoshop. Projektowanie oraz dokładność wykonania określonego projektu. Trzymanie się treści pozyskanych zleceń i terminem ich realizacji.
9
Pasek narzędzi programu Corel Draw.
10
Ciekawe efekty w Corel Draw
Obwiednia Metamorfoza
11
Głębia Zniekształcenie
12
Obrys Przezroczystość
13
Oto nasze prace: Żaba
14
Zegar
15
Płyta CD
16
Lokomotywa
17
Gwiazda
18
Gwiazda nr 2
19
Foldery
20
Wskaźnik Prędkości
21
Jabłko
22
Pik, kier, karo i trefl.
23
Palma
24
Znicz
25
Logo stworzone za pomocą Corel Draw.
26
Logo uczniowskiego klubu sportowego
27
Wnioski. Po realizacji projektu, możemy stwierdzić że warto było poświęcić wolny czas na poznawanie programu Corel Draw. Dzięki programowi nauczyliśmy się tworzyć nowe, interesujące i ciekawe obiekty, których wcześniej nie potrafiliśmy zrobić w zwykłym programie. Ćwiczenia z Corel Draw ułatwiły nam zaprojektowanie własnego logo.
28
Wnioski. Realizacja projektu uświadomiła nam na czym polega praca grafika komputerowego. Dzięki metodzie webquest nie musieliśmy tracić czasu na wyszukiwanie stron poświęconych nauce programu CorelDraw, instrukcja była jasna i przejrzysta. Zawsze mogliśmy sprawdzić co zostało jeszcze do zrobienia i ile mamy na to czasu. Zachęcamy was do poznawania tego programu, naprawdę warto !
29
Źródła Podczas pracy nad projektem korzystaliśmy z następujących stron: Prace które widzieliście, powstały m.in. dzięki wskazówkom i czytelnym instrukcjom dostępnych na tych stronach.
30
Dziękujemy za uwagę.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.