Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Podsumowanie pracy szkoły II semestr roku szkolnego 2013/2014

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Podsumowanie pracy szkoły II semestr roku szkolnego 2013/2014"— Zapis prezentacji:

1 Podsumowanie pracy szkoły II semestr roku szkolnego 2013/2014
Gimnazjum nr 1 im. Jana Pawła II w Chojnicach

2 Spis treści Zespół humanistyczny Zespół matematyczno - przyrodniczy
Zespół nauczycieli języków obcych Zespół nauczycieli WF i świetlicy Zespół do spraw integracji Zespół wychowawczy Zespół profilaktyczny Zespół do spraw pomocy psychologiczno – pedagicznej Zespół terapii pedagogicznej Zespół do spraw patrona i tradycji szkoły SU – sekcja „Bądźmy razem” SU – sekcja imprez i konkursów miedzyklasowych SU – sekcja reprezentacyjna Szkolne koło LOP Szkolne koło PCK Świetlica szkolna Zespół do spraw organizacji „Tygodnia Kultury” Biblioteka i ICIM

3 ZESPÓŁ PRZEDMIOTOWO-METODYCZNY NAUCZYCIELI HUMANISTÓW Przewodnicząca: Danuta Warnke

4 Wewnątrzszkolne doskonalenie nauczycieli (WDN)
W ramach doskonalenia zawodowego nauczycieli przeprowadzono: szkolenia, referaty, analizy wyników nauczania m.in. na temat: Raport i wnioski na podstawie wyników egzaminów próbnych w kl. III (E. Jażdżewska, D. Klofczyńska, D. Warnke) Szkolenie nt. Stosowanie informacji zwrotnej w procesie nauczania i uczenia się (M. Wesołowska) Szkolenie nt. Model pracy z uczniem zdolnym (R. Dyląg) Sprawozdanie z realizacji planu pracy Zespołu (D. Warnke)

5 Udział członków Zespołu w projektach przeprowadzonych przez inne instytucje:
KEKS – Konferencja Edukacji Kreatywnej Szkół ( , organizator: PPP w Chojnicach, miejsce: CEW Chojnice – M. Warnke) Kurs dla egzaminatorów przygotowujący do sprawdzania państwowego egzaminu gimnazjalnego w IV 2014 (czas trwania: styczeń – kwiecień 2014; D. Klofczyńska, D. Warnke, A. Wiśniewska) Warsztaty biblijne: Poznać siebie w dialogu z Jezusem zorganizowane przez Dzieło Biblijne im. Jana Pawła II w Diecezji Pelplińskiej – Starogard Gdański (s. H. Lipińska, s. Z. Surtel) Kurs internetowy Wydawnictwa Pedagogicznego OPERON pn. Przedmioty uzupełniające ciekawe dla uczniów i satysfakcjonujące dla nauczycieli, czyli praca metodą projektu (E. Jażdżewska) Kurs internetowy Wydawnictwa Pedagogicznego OPERON pn. Vademecum doradztwa edukacyjno-zawodowego (E. Jażdżewska) Kurs internetowy Wydawnictwa Pedagogicznego OPERON pn. Twórczo i motywująco – jak uczyć, sprawiając radość sobie i dzieciom (E. Jażdżewska, M. Wesołowska) Kurs internetowy Wydawnictwa Pedagogicznego OPERON pn. Logodydaktyka w szkole – innowacyjna koncepcja wychowania i kształcenia (E. Jażdżewska) Szkolenie BHP ( – wszyscy członkowie Zespołu)

6 INNOWACJE PRZEDMIOTOWO-METODYCZNE
„Czwarta władza w szkole” – autorki: R. Dyląg, I. Dolina „Podróż w świat humanistycznych wartości” – autorki: E. Jażdżewska, D. Warnke, A. Wiśniewska, R. Dyląg, I. Dolina Edukacja regionalna w bibliotece: „Mnie ta ziemia od innych droższa” – autorki: D. Finster, I. Skupień, M. Lichacz „Przedsiębiorczy gimnazjalista” – autor: J. Gomółka.

7 KONKURSY PRZEDMIOTOWE
Konkurs Języka Polskiego organ. przez Kuratora Pomorskiego – laureatka: Agata Fijałkowska kl. IIIa XVI Międzyszkolny Konkurs Recytatorski Poetyckie refleksje Jana Pawła II (E. Jażdżewska, A. Wiśniewska) Etap międzyszkolny: I miejsce: Marcelina Wolnikowska kl. IIIb II miejsce: Marika Szczęsna kl. Ia III miejsce: Małgorzata Rudnik kl. IIIb  VII Powiatowy Konkurs Humanistyczne potyczki – etap szkolny i powiatowy (R. Dyląg, I. Dolina) Etap powiatowy: I miejsce: Magdalena Stajewska i Marika Szczęsna kl. Ib Powiatowy Konkurs pn. Jan Paweł II – Droga do świętości (s. Halina, s. Zofia, D. Ciepłuch Klofczyńska, M. Wesołowska): Etap powiatowy: I miejsce: egz. Monika Czapiewska kl. II c, Łoboziak Weronika kl. IIc III miejsce: Krystian Zaremba kl. IIIe

8 KONKURSY PRZEDMIOTOWE c.d.
Konkurs Św. Wincenty Pallotti – świadek i nauczyciel wiary organ przez Gimnazjum 1 i Parafię MB Częstochowskiej (Księża Pallotyni) w Gdańsku Wrzeszczu (s. Halina, s. Zofia, D. Ciepłuch Klofczyńska, M. Wesołowska) Etap diecezjalny (ponadpowiatowy): II miejsce: Bartek Sobczak kl. IIa III miejsce: Weronika Łoboziak kl. IIc Szkolny Konkurs na wiersz dedykowany Patronowi Szkoły (A. Wiśniewska, D. Warnke, M. Wesołowska) I miejsce: Julia Wojtczak kl. Ic II miejsce: egz. Patrycja Grebin kl. IIId, Oliwia Dobranc kl. IIIc III miejsce: egz. Nicole Łobacz kl. IIId, Paweł Czapiewski kl. Ic  Szkolny Konkurs Literacki pn. Jan Paweł II we wspomnieniach mojej rodziny (E. Wałdoch, s. Halina Lipińska) I miejsce: egz. Anna Wegners kl. Ie, Michał Brzeziński kl. IIIb II miejsce: egz. Weronika Starczewska kl. I a, Filip Ferenc kl. Ib III miejsce: Paweł Matyszewski kl. I b, Juliusz Skwierawski kl. Ib

9 KONKURSY PRZEDMIOTOWE c.d.
Etap szkolny Powiatowego Konkursu Językowego Z polszczyzną za pan brat zorg. przez Gimnazjum nr 3 (D. Warnke, E. Wałdoch) Etap szkolny: I miejsce: Michalina Szank kl. IIg II miejsce: Agata Fiałkowska kl. IIIa III miejsce: egz. Martyna Sołtysiak kl. IIa, Weronika Łobuziak kl. IIc  Szkolny Konkurs Plastyczny pn. Herb Rzeczpospolitej Obojga Narodów (M. Warnke) I miejsce: Julia Jeszka kl. IIa II miejsce: Karolina Wcisło kl. IId III miejsce: Ewelina Łożyńska kl. IId Szkolny Konkurs Plastyczny pn. Bohater ulubionej książki (M. Lichacz, D. Finster ) I miejsce: Grzegorz Galikowski kl. Ia II miejsce: Oliwia Labenz kl. Ic III miejsce: Sara Czapiewska kl. IIIb Szkolny Konkurs Wiedzy o Unii Europejskiej (J. Gomółka) I miejsce: Adrian Węglewski kl. IIIc II miejsce: Przemysław Gałęzia kl. IIIc III miejsce: Joanna Jeszka kl. II , Katarzyna Gregus kl. IIa

10 Konkursy zorganizowane przez inne szkoły i instytucje z udziałem naszych uczniów:
XXX Międzynarodowy Konkurs Twórczości Dzieci i Młodzieży Gimnazjalnej organizowany przez Gimnazjum nr 2 w Słupsku (A. Wiśniewska) Wyróżnienie w kategorii prozy: Julia Jasińska kl. IIIc Wielki Maraton Czytelniczy pn. W lustrze książki – konkurs wojewódzki pod patronatem Kuratora Oświaty (I. Dolina, R. Dyląg) I miejsce: Paulina Śliwińska kl. Ia – laureatka etapu wojewódzkiego Powiatowy Konkurs Literacki Czasu Chojnic organ. przez Gimnazjum nr 3 (D. Warnke, R. Dyląg) I miejsce przyznane przez Czas Chojnic: Nicole Łobacz kl. IIId I miejsce przyznane przez Gimnazjum nr 3: Oliwia Janikowska kl. Ia Wyróżnienia: Agata Fijałkowska kl. IIIa, Magda Mielkie kl. IIc, Monika Czapiewska kl. IIc  Konkurs Wojewódzki Historia hymnu narodowego organ. przez Gdańskie Gimnazjum „Lingwista” (M. Warnke) W etapie wojewódzkim udział wzięli: B. Sobczak kl. II a, J. Czupryniak kl. II h, Paula Konkolewska kl. III

11 Konkursy zorganizowane przez inne szkoły i instytucje z udziałem naszych uczniów:
Międzyszkolny Konkurs Ortograficzny organ. przez Gimnazjum nr 2 (D. Warnke, I. Dolina, R. Dyląg) II miejsce: Martyna Sołtysiak kl. IIb III miejsce: egz. Angelika Ollik kl. IIId, Michalina Szank kl. IIg, Magdalena Mielke kl. IIc Wyróżnienia: Sara Czapiewska kl. III b, Magdalena Dykier kl. IIIb, Maja Szamraj kl. IIb Konkurs Wiedzy o Historii Chojnic organ. przez Gimnazjum nr 2 (M. Warnke) II miejsce: Kacper Narloch kl. IIIc Konkurs Biblijny Dzieła Biblijnego Diecezji Pelplińskiej Dialogi Jezusa w Ewangelii Janowej (s. Halina, s. Zofia, M. Wesołowska, D. Ciepłuch Klofczyńska): W finale wzięła udział: Łucja Konieczna kl. If  Etap rejonowy Międzydiecezjalnego Konkursu Biblijnego im. Sługi Bożego Kard. Augusta Hlonda Księga Rodzaju (s. Halina, s. Zofia, D. Ciepłuch Klofczyńska, M. Wesołowska) W etapie rejonowym wzięły udział: Magdalena Mielke kl. IIc, Weronika Łoboziak kl. IIc

12 ORGANIZACJA UROCZYSTOŚCI SZKOLNYCH, AKCJI, PRZEDSIĘWZIĘĆ
Święto Szkoły – scenariusze lekcji wychowawczej dot. Patrona szkoły pn. „Być wolnym znaczy…”, oprawa liturgiczna Mszy św. w kościele, prezentacja multimedialna, poczet sztandarowy, nadzór nad ustawieniem serca ze zniczy na boisku szkolnym, udekorowanie tablicy pamiątkowej i holu szkoły, artykuł do mediów dot. przebiegu święta (A. Wiśniewska, s. Halina, s. Zofia, M. Wesołowska, R. Dyląg, I. Dolina, E. Wałdoch) Warsztaty kreatywności dla kl. III – przygotowanie materiałów do Festynu Szkolnego z okazji Święta Szkoły (I. Dolina, R. Dyląg) Drzwi Otwarte Szkoły – biuletyn informacyjny, prezentacja dorobku szkoły, pokaz sal przedmiotowych, przedstawienie sali integracyjnej, radiowęzła i redakcji gazetki szkolnej, dyżur w Izbie Pamięci Dzień Talentów – przygotowanie wystawy prac uczniów (M. Warnke, R. Dyląg) „Poczytaj mi przyjacielu” – akcja pod patronatem CEO: występy uczniów kl. Ia i Ic w Przedszkolu Bajka, Integracyjnym Przedszkolu Skrzaty, w Domu Seniora (I. Dolina, R. Dyląg)

13 ORGANIZACJA UROCZYSTOŚCI SZKOLNYCH, AKCJI, PRZEDSIĘWZIĘĆ
Udział w Ogólnopolskiej Grze Społecznościowej GWO Czytajmy razem. (I. Dolina, R. Dyląg)  Zespół A’vista – oprawa artystyczna uroczystości szkolnych i imprez: Drzwi Otwarte, Dzień Talentów, Święto Szkoły, Tydzień Kultury, zakończenie roku szkolnego. (M. Śliwiński)  Adopcja serca – kontynuacja Adopcji jednego dziecka – Emily Nahomi Cedent Briones ur. 26 VII 2001 (s. Halina, s. Zofia); współpraca z Katolicką Szkołą im. Maksymiliana Kolbe w Santo Domingo De Los Tsachilas w Ekwadorze. W ramach tej akcji prowadzi się działania: np. zbiórka pieniędzy wśród uczniów i rodziców, organizuje się kiermasz świąteczny, prowadzona jest korespondencja z Księdzem i jego podopiecznymi, prowadzenie strony internetowej  Śniadanie Wielkanocne dla ubogich miasta Chojnice i okolic – przygotowanie śniadania, dekoracja stołów, opieka nad wolontariuszami i pozyskiwanie sponsorów (s.Halina, s. Zofia, R. Dyląg, I. Dolina)  Organizacja Rekolekcji Wielkopostnych (s.Halina, s. Zofia)

14 ORGANIZACJA UROCZYSTOŚCI SZKOLNYCH, AKCJI, PRZEDSIĘWZIĘĆ c.d.
Żywa Lekcja Historii – Teatr Historyczny Chorągwi Komturstwa Gniewskiego zaprezentował: „Polska Sarmacka. Husaria i muszkieterzy” (M. Warnke) Wydanie 2 numerów szkolnej gazetki “Czas na przerwę” w ramach Innowacji Pedagogicznej “Czwarta władza w szkole”. (R. Dyląg, I. Dolina) Kiermasz książek (biblioteka) Wystawki książek i publikacji w bibliotece oraz nowości wydawniczych (biblioteka) Cykl imprez regionalnych pn. Dni Regionalne (biblioteka) Dni Kultury – spotkania z artystami, udział w Grze miejskiej. (biblioteka, M. Warnke) Poczet sztandarowy (J. Gomółka) Pożegnanie klas trzecich. (D. Ciepłuch Klofczyńska, D. Warnke, A. Wojciechowska, J. Furmanek)

15 UDZIAŁ HUMANISTÓW W INNYCH ZESPOŁACH PRACY
Zespół ds. terapii pedagogicznej (przewodnicząca E. Jażdżewska) Zespół integracyjny (przewodnicząca I. Dolina) Zespół ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej (E. Jażdżewska, D. Warnke, I. Dolina) Zespół ds. Statutu szkoły (E. Jażdżewska, D. Warnke, Ewa Wałdoch) Zespół ds. projektu edukacyjnego (E. Jażdżewska, D. Warnke) Zespół ds. pracy nad imieniem patrona szkoły (przewodnicząca A. Wiśniewska, M. Wesołowska, s. Halina, s. Zofia, D. Warnke) Samorząd Szkolny (R. Dyląg, A. Wojciechowska, I. Dolina) Zespół ds. oceniania (R. Dyląg) Komisja socjalna (J. Gomółka) Komisja inwentaryzacyjna (J. Gomółka) Komisja ds. dofinansowania nauczycieli podwyższających kwalifikacje zawodowe (J. Gomółka)

16 WNIOSKI DO PRACY W NOWYM ROKU SZKOLNYM
Motywować uczniów do samodoskonalenia poprzez aktywny udział w różnego rodzaju przedsięwzięciach, imprezach i konkursach przedmiotowych Realizować wnioski z diagnozy wiedzy klas I i II oraz egzaminu gimnazjalnego

17 ZESPÓŁ PRZEDMIOTOWO-METODYCZNY NAUCZYCIELI PRZEDMIOTÓW MATEMATYCZNO-PRZYRODNICZYCH Przewodnicząca: Agnieszka Kabat

18 Wewnątrzszkolne doskonalenie nauczycieli (WDN)
Szkolenia „Komunikacja interpersonalna” oraz „Kontrola zarządcza” (wszyscy nauczyciele) Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych (D.Kaptur, K.Hołowienko) Analiza wyników próbnych testów gimnazjalnych dla klas III (A. Kabat, H. Szczodrowska) Analiza badania wyników nauczania w klasach II z przedmiotów przyrodniczych – raport, wnioski, plan naprawczy (I. Masłowska, A. Rutkowska, nauczyciele poszczególnych przedmiotów) Analiza badania wyników nauczania w klasach II z matematyki - raport, wnioski, plan naprawczy (E. Wysocka, nauczyciele matematyki)

19 Udział nauczycieli w szkoleniach i warsztatach zewnętrznych
Warsztaty w ramach realizacji projektu „Ochrona rodzimej flory przed gatunkami roślin obcego pochodzenia” Natura 2000 (J. Krzyżewska) Warsztaty „Wespół w zespół, czyli uczmy się i bawmy jednocześnie” GWO, Chojnice (G. Sołtysiak) Warsztaty „Pokazy doświadczeń chemicznych” (K. Hołowienko, D. Kaptur) Szkolenie i konferencja – „Pytaj, badaj, wnioskuj” Gdańsk (L. Chamier Cieminska, A. Kabat, G. Sołtysiak, H. Szczodrowska) Szkolenie ICT w nauczaniu geografii (A. Rutkowska) Konferencja „Chemia w kulturze i sztuce”, Uniwersytet Gański, (K. Hołowienko, D. Kaptur) Seminarium „Elementy kombinatoryki i wielościany” Gdynia (H. Szczodrowska) Certyfikat Polskiego Towarzystwa Dysleksji za rok 2013/2014 za realizację Programu Edukacyjno – Terapeutycznego „Ortograffiti”

20 KONKURSY PRZEDMIOTOWE
II zawody OMG – Ogólnopolskiej Olimpiady Matematycznej Ogólnopolski Konkurs Matematyczny - Kangur 2014 Finał Ligi Matematycznej - Monika Czapiewska IIc, Magda Mielke IIc, Małgorzata Dąbrowska IIIa (H. Szczodrowska), Weronika Starczewska, Aleksander Szyca Ia (W. Pietrzak) Ogólnopolski Turniej Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (M. Ściesińska, J. Pondo) etap miejski - I miejsce drużynowo I miejsce indywidualnie - S. Sabatowski IIIf II miejsce indywidualnie - M. Blukis IIIg etap powiatowy – II miejsce drużynowo II miejsce indywidualnie - M. Wambier IIIf

21 KONKURSY PRZEDMIOTOWE
IV Edycja Ogólnopolskiego Konkursu Informatycznego – „Pomyśl zanim wrzucisz – dbaj o swoją tożsamość” (J. Pondo, A. Zieliński) Ogólnopolski Konkurs „Ortograffiti w mojej szkole” (J. Krzyżewska) Wojewódzki Konkurs Ekologiczny finaliści - Paweł Czapiewski kl. IIc, Maciej Krawczuk i Filip Weltrowski kl. III c (L. Chamier Cieminska) Wojewódzki Konkurs Chemiczny finalista – Bartek Sobczak– etap wojewódzki (D. Kaptur) Wojewódzki Konkurs Geograficzny Wojewódzki Konkurs Fizyczny

22 KONKURSY Cykl szkolnych konkurów w ramach Święta Liczby Pi (G. Sołtysiak, T. Zblewski; współpraca: R. Dyląg, J. Furmanek) Konkurs plastyczny  pt. „Portret Liczby Pi” I miejsce – Paulina Wróblewska IIb II miejsce – Agata Okuniewska IIa III miejsce – Julia Jeszka IIa Konkurs literacki pt. „Wiersz o Liczbie Pi” I miejsce (ex aequo) Justyna Labun IIg, Magdalena Mielke IIc II miejsce (ex aequo) Martyna Kiedrowska IIb, Szymon Prusak IIg III miejsce Monika Czapiewska IIc Konkurs „Wiersz o liczbie Pi” I miejsce – Roksana Zielińska kl. IIh II miejsce – Daria Gemba kl. IIh III miejsce – Daniel Szumacher kl. IIf

23 KONKURSY VII Wojewódzki Konkurs Matematyczno - Plastyczny organizowany przez Gimnazjum nr 2 w Chojnicach  II miejsce zajęła Julia Jeszka z kl. II a (J. Loll) Konkurs „Świadomy Konsument Europy” etap powiatowy – M. Czapiewska Iic, A. Libera IIf, S. Miszewki IIf) Powiatowy Konkurs „Matematyczno-Przyrodniczy Czar Par” (M. Gancarz, A. Kabat, współpraca: D. Kaptur, K. Hołowienko, A. Rutkowska, A. Zieliński, J. Pondo, W Pietrzak, T. Zblewski, L. Chamier Cieminska, I. Masłowska, E. Wysocka, H. Szczodrowska) W klasyfikacji biorących udział gimnazjów zajęliśmy II miejsce Wśród biorących udział par zajęliśmy: II miejsce - Przemysław Wasielewski i Szymon Miszewski kl. IIf III miejsce - Magdalena Mielke i Monika Czapiewska kl. IIa

24 KONKURSY IV Powiatowy Konkurs Matematyczny "Z ekonomią za pan brat”
Drużyna naszego gimnazjum zajęła trzecie miejsce, w składzie: Michał Przytarski, Aleksander Szyca i Maksymilian Tobolski z klasy Ia (W. Pietrzak) Rejonowy konkurs „Palcem po mapie” (A. Rutkowska) Do finału zakwalifikowała się Łucja Konieczna – kl. If (I. Masłowska)

25 UROCZYSTOŚCI, AKCJE, PRZEDSIĘWZIĘCIA
Drzwi Otwarte – organizacja i przeprowadzenie - A. Rutkowska, G. Sołtysiak, kontakt z mediami - G. Sołtysiak, przygotowanie sal lekcyjnych – K. Hołowienko, A. Kabat, D. Kaptur, H.Szczodrowska, A. Zieliński, J. Pondo, M.Ściesińska Projekt i organizacja dnia „Uczniowie zdolni” w ramach „Dnia talentów” - występy uczniów i prezentacja multimedialna w holu głównym, kontakt z mediami - H. Szczodrowska, A. Kabat, współpraca R. Dyląg Dni Europy – I. Masłowska Dzień bez papierosa - K. Hołowienko, D. Kaptur „Dzień Bezpiecznego Internetu” – prezentacja mulimedialna na holu głównym, wystawa prac uczniów – J. Pondo, A. Zieliński Poczet sztandarowy – A. Rutkowska Warty przy tablicy pamiątkowej – współpraca z harcerzami – A. Rutkowska Prowadzenie strony internetowej szkoły – A. Zieliński

26 UROCZYSTOŚCI, AKCJE, PRZEDSIĘWZIĘCIA c.d.
Dostarczanie informacji na stronę internetową naszej szkoły na temat ogólnej działalności zespołu – G. Sołtysiak Przygotowywanie planu zajęć edukacyjnych – T. Zblewski Komisja d.s. dyżurów – A. Kabat, H. Szczodrowska „Śniadanie Wielkanocne” – A. Kabat, J. Pondo, M.Ściesińska, H.Szczodrowska Opracowanie dokumentacji i przeprowadzenie elektronicznej rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych dla uczniów klas trzecich. J. Pondo, A.Zieliński Aktywny udział w pracach komisji na egzaminie gimn. klas III. Przygotowanie i przeprowadzenie badania wyników nauczania klas II – K. Hołowienko, D. Kaptur, E. Wysocka we współpracy z pozostałymi nauczycielami zespołu. Praca w zespole d.s. Wewnętrznego Oceniania – K. Hołowienko Udział uczniów klas II w IV edycji Ogólnopolskiego Programu Edukacyjnego „Żyj smacznie i zdrowo” Zorganizowanie wizyty hodowców zwierząt egzotycznych „Modliszka”

27 ZESPÓŁ PRZEDMIOTOWO - METODYCZNY NAUCZYCIELI JĘZYKÓW OBCYCH Przewodnicząca: Sylwia Kociuba

28 Wewnątrzszkolne doskonalenie nauczycieli (WDN)
Referat nt. „Stosowanie informacji zwrotnej w procesie uczenia się i nauczania” (B. Kwiatkowska) Referat nt. „Współczesne tendencje w edukacji”  (B. Szreder-Krajewska) Referat nt. „Czym jest skuteczne nauczanie” (S. Kociuba, J. Rostankowska) Referat nt. „ Jak dobrze przygotować uczniów do egzaminu” (I. Dampc) Referat nt. „Alternatywne i wspomagające metody komunikacji” (K. Kowalska) Analiza próbnego egzaminu z j. niemieckiego ( germaniści) Analiza próbnego egzaminu z j. angielskiego (angliści) Badanie wyników nauczania w klasach II j. angielskiego (I. Dampc, K. Kowalska) Badanie wyników nauczania w klasach II j. niemieckiego (S. Kociuba, J. Rostankowska)

29 Udział nauczycieli w doskonaleniach zewnętrznych
Szkolenie KLETT „Motywuj, inspiruj, fascynuj, diagnozuj – jak nauka w gimnazjum może zyskać nowy wymiar” (G. Wasiak, I. Szufrajda) Konferencja online Nowa Era „Taktyka na dyslektyka” (G. Wasiak) Ukończenie kursu internetowego z OPERONEM „ Przedmioty uzupełniające ciekawe dla uczniów i nauczycieli czyli praca metodą projektu” (G. Wasiak) Ukończenie kursu internetowego z OPERONEM „Logodydaktyka w szkole- innowacyjna koncepcja wychowania i kształcenia” (G. Wasiak) Ukończenie kursu internetowego z OPERONEM „Twórczo i motywująco – jak uczyć sprawiając radość sobie i dzieciom” (G. Wasiak) Konferencja Edukacji Kreatywnej Szkół (B. Szreder-Krajewska, K. Kowalska) Komunikacja interpersonalna (wszyscy członkowie zespołu) Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego (wszyscy członkowie zespołu) Ukończenie studiów podyplomowych w zakresie oligofrenopedagogiki (K. Kowalska)

30 Praca Zespołu Metodycznego Języków Obcych w innych zespołach
Zespół ds. Integracji (G.Wasiak, B. Szreder-Krajewska) Zespół ds. Terapii i diagnozy (G. Wasiak, B. Szreder-Krajewska) Komisja ds. układania planu dyżurów nauczycieli (G. Wasiak) Zespół Protokolantów (J. Rostankowska, S. Kociuba, B. Kwiatkowska, I. Szufrajda, G. Wasiak) Zespół ds. Promocji Szkoły (M. Pietrzak-Krzywdzińska) Zespół ds. ewaluacji (I. Dampc , K. Kowalska, J. Rostankowska) Zespół ds. profilaktyki (J. Rostankowska) Zespół ds. bezpieczeństwa (J. Rostankowska) Samorząd Uczniowski – sekcja Konkursów i Imprez Szkolnych (M. Pietrzak-Krzywdzińska, B. Kwiatkowska, I. Dampc) Szkolne Koło PCK (S. Kociuba)

31 KONKURSY PRZEDMIOTOWE Język angielski
Konkurs „The Master of Speaking dla kl. II” (I. Dampc, B. Kwiatkowska, B. Szreder-Krajewska) I miejsce - Martyna Sołtysiak IIa II miejsce - Wiktoria Orłowska IIf III miejsce - Remigiusz Gruchała kl. IIi Konkurs „The Masters of Speaking dla klas III” (I. Dampc, B. Kwiatkowska, B. Szreder- Krajewska) I miejsce - Ewelina Barska kl. IIIb II miejsce - Agata Fijałkowska kl. IIIe III miejsce - Laura Neira Wojciechowska kl. IIIa Konkurs Gramatyczno – Leksykalny(dwuetapowy: pisemny i ustny) z j. angielskiego dla klas I (M. Pietrzak-Krzywdzińska) I miejsce- Łucja Konieczna kl. If II miejsce- Michał Kulas kl. Ic III miejsce- Dawid Motylewski kl. Ia

32 KONKURSY PRZEDMIOTOWE Język angielski c.d.
Miniatury symboli krajów anglojęzycznych (I. Dampc, B. Kwiatkowska, B. Szreder-Krajewska) I miejsce - Magdalena SkajewskaIb, Juliusz Stępień Ib, Marika Szczęsna Ib, Tobiasz Stępień I b, Aleksandra Chamier Ciemińska IIa II miejsce – Kamil Zaremba IIIe, Krystian Zaremba IIIe, Zuzanna Ejsmont IIa III miejsce - Hubert Baczyński kl. IIf Konkurs recytatorski z j. angielskiego i niemieckiego (I. Dampc) Wyróżnienie: Paulina Wróblewska

33 KONKURSY PRZEDMIOTOWE Język niemiecki
Powiatowy Konkurs Języka Niemieckiego „Deutsch macht Spaß” (germaniści) Miniatury symboli krajów niemieckojęzycznych (S. Kociuba, J. Rostankowska) I miejsce-Agata Fiałkowska kl. IIIa II miejsce- Aleksandra Chamier-Ciemińska kl. IIa III miejsce- Zuzanna Szyszka kl. IIIa Konkurs recytatorski z j. niemieckiego i angielskiego (J. Rostankowska, G. Wasiak, S. Kociuba) I miejsce- Małgorzata Dąbrowska kl. IIIa II miejsce- Daniel Szumacher kl. IIf III miejsce- Agata Jażdżewska kl. IIf

34 KONKURSY PRZEDMIOTOWE Język niemiecki c.d.
Ustny konkurs z j. niemieckiego (germaniści) Klasy pierwsze: I miejsce - Łucja Konieczna If, II miejsce - Damian Stencelewski If, III miejsce - Dominik Piechowski Ia, Oliwia Gimienniczek Ia Klasy drugie: I miejsce - Bartosz Sobczak IIa, II miejsce- Martyna Sołtysiak IIa, III miejsce- Agata Okuniewska IIa Klasy trzecie: I miejsce - Sara Czapiewska IIIb, II miejsce - Laura Neira – Wojciechowska IIIa, III miejsce - Bartosz Szymański IIIa Powiatowy Konkurs Piosenki „Mit den Liedern geht das Lernen besser” (I. Szufrajda, J. Rostankowska, S. Kociuba, B. Kwiatkowska, I. Dampc) I miejsce- Julia Jasińska kl. IIIc III miejsce- Michalina Świątek Brzezińska kl. IIb

35 Sukcesy w konkursach pozaszkolnych:
Konkurs w Gimnazjum nr 3 „Love Songs” (I. Dampc) II miejsce – Julia Jasińska IIIc , Szymon Pick IIIf Wyróżnienie – Michalina Świątek Brzezińska kl.IIb, Paulina Wróblewska kl. IIb Konkurs językowy dla gimnazjalistów w Technikum nr 2 (B. Kwiatkowska) I miejsce - Przemek Gałęziak kl.IIIc, Filip Weltrowski kl. IIIc, Maciej Wysocki kl. IIIc Konkurs Eurosong w CHDK (B. Kwiatkowska) Wyróżnienie - Julia Jasińska kl. IIIc i Szymon Pick kl. IIIf

36 UROCZYSTOŚCI, AKCJE, PRZEDSIĘWZIĘCIA
Dzień Walentynek – poczta Walentynkowa (M. Pietrzak- Krzywdzińska, B. Kwiatkowska) Pierwszy Dzień Wiosny- konkursy (B. Kwiatkowska, M. Pietrzak- Krzywdzińska) Drzwi Otwarte (J. Rostankowska, S. Kociuba, I. Dampc, M. Pietrzak-Krzywdzińska, B. Szreder-Krajewska, G. Wasiak) Śniadanie Wielkanocne (I. Dampc, K. Kowalska, S. Kociuba, I. Szufrajda) Tydzień Kultury: prezentacja i degustacja kuchni niemieckiej i angielskiej, przedstawienie „Rendez vous z Francją”, pokaz filmów angielsko – i niemieckojęzycznych, prezentacja wierszy i piosenek niemieckich i angielskich, wystawa miniatur symboli krajów anglojęzycznych i niemieckojęzycznych, festiwal sztuki Graffiti, pokaz symboli brytyjskich i amerykańskich, prezentacja multimedialna z wycieczki do Londynu (wszyscy n-le j. obcych) Święto Szkoły (wszyscy n-le j. obcych)

37 UROCZYSTOŚCI, AKCJE, PRZEDSIĘWZIĘCIA
Wszyscy nauczyciele j. obcych brali udział jako przewodniczący lub członkowie komisji w egzaminach gimnazjalnych Wycieczka do Londynu: w ramach propagowania kultury europejskiej p. M. Pietrzak-Krzywdzińska zorganizowała 6-cio dniową wycieczkę do Anglii. W programie oprócz zwiedzania sztandarowych miejsc Londynu, znalazło się nadmorskie miasto Brighton i klify Seven Sisters. (M. Pietrzak – Krzywdzińska, I. Dampc) Stała współpraca z Muzeum Etnograficznym w Chojnicach. (G. Wasiak) Dzień Talentów (J. Rostankowska, B. Kwiatkowska, I. Dampc) Zawody Pierwszej Pomocy dla Szkół Ponadgimnazjalnych (S. Kociuba) Opieka nad uczniami: wycieczka do Gdyni (G. Wasiak), wycieczka do Funki, Gdyni (K. Kowalska, B. Szreder –Krajewska, J. Rostankowska, B. Kwiatkowska, M. Pietrzak- Krzywdzińska, B. Kwiatkowska)

38 Wdrożenie i prowadzenie innowacji pedagogicznej:
Zajęcia teatralno- językowe- przygotowanie i przedstawienie „Randez vous z Francją” (B. Kwiatkowska, B. Szreder Krajewska) Projekt edukacyjny: bajka w j. angielskim „Ciepłe i puchate” (I. Dampc) Projekt edukacyjny „Kuchnia polska, a niemiecka - podobieństwa, różnice” (J. Rostankowska) Projekt edukacyjny: „Święta w Wielkiej Brytanii” (M. Pietrzak-Krzywdzińska) Projekt edukacyjny: „Rendez vous z Francją” (B. Kwiatkowska, B. Szreder-Krajewska)

39 ZESPÓŁ PRZEDMIOTOWO-METODYCZNY NAUCZYCIELI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO I ŚWIETLICY Przewodnicząca: Katarzyna Beska

40 Zewnętrzne oraz wewnątrzszkolne doskonalenie nauczycieli (WDN)
Zebrania i szkolenia: Udział w szkoleniach zewnętrznych Szkolenie Przewodniczących Zespołów Egzaminacyjnych (A. Jasnowska, M. Tybura) Udział w Konferencji Edukacji Kreatywnej Szkół KEKS (K. Beska) Przystąpienie do kursu „Wdrażanie nowej podstawy programowej dla przedmiotu Wychowanie Fizyczne w gimnazjum” (K. Beska) Udział w szkoleniowych Radach Pedagogicznych. Komunikacja interpersonalna (wszyscy nauczyciele) Szkolenie Zespołów Komisji Egzaminacyjnej (wszyscy nauczyciele) Samodoskonalenie: „Wypadki w szkole – procedury postępowania” (S. Okuniewski, W. Banaszak) „Praca dydaktyczno-wychowawcza z uczniem niepełnosprawnym” (A. Jasnowska, K. Beska)

41 Turnieje i zawody sportowe
Miejskie zawody piłki ręcznej chłopców – I miejsce Miejskie zawody piłki ręcznej dziewcząt – II miejsce Powiatowe zawody piłki ręcznej chłopców – III miejsce Turniej piłki siatkowej chłopców – II miejsce Turniej piłki siatkowej dziewcząt – III miejsce Miejska Gimnazjada piłki koszykowej chłopców – III miejsce Miejska Gimnazjada piłki koszykowej dziewcząt – IV miejsce Powiatowy Turniej Piłki Koszykowej Dziewcząt „ORLIK 2014” Rozgrywki wewnątrzszkolne kl. III w piłkę siatkową

42 Turnieje i zawody sportowe
Powiatowy IV Turniej piłki nożnej o Puchar Gryfa Pomorskiego chłopców - II miejsce Gimnazjada w piłkę nożną chłopców: I miejsce zawody miejskie II miejsce zawody powiatowe Coca Cola Cup etap miejski - I miejsce chłopcy etap powiatowy w Przechlewie etap wojewódzki w Gdyni I miejsce w grupie, V miejsce w woj. Pomorskim Coca Cola Cup 2014 etap miejski I miejsce dziewczęta etap powiatowy - II miejsce w Przechlewie Udział w meczu piłkarskim zorganizowanym przez Starostwo Powiatowe oraz w nagrodę wyjazd na mecz ekstraklasy w p. nożną do Gdańska „Lechia Gdańsk – Śląsk Wrocław” Wewnątrzszkolny Turniej piłki nożnej kl. I chłopców

43 Zawody sportowe Powiatowa Gimnazjada Lekkoatletyczna
Szyca Aleksander – finał Stępień Julian – finał Czapiewska Monika – finał Gruchała Mateusz – I kula Gomółka Adrian – I oszczep Gwizdała Mikołaj – III 600m Węglewski Adrian – IV skok w dal Narloch Kacper – V skok w dal Karasiński Szymon – IV 1000m Grebin Patrycja – II 100m Kuklińska Klaudia – III kula Laskowska Martyna – III skok wzwyż Michałowska Anna – II skok w dal Sztafeta dziewcząt – II Wojewódzka Gimnazjada Lekkoatletyczna (Słupsk) Gruchała Mateusz – V kula Gomółka Adrian – V oszczep

44 Strzeleckie Zawody Sportowe
Zawody Strzeleckie z Broni Pneumatycznej „Chojnicka Zima 2014” Zawody strzeleckie z broni pneumatycznej Mistrzostwo Ligi Obrony Kraju Województwa Pomorskiego X Mistrzostwa Gimnazjów Województwa Pomorskiego w Strzelaniu z Broni Pneumatycznej (Wyniki dostępne w komunikatach z zawodów)

45 Imprezy, konkursy, projekty oraz inne działania
Udział w imprezie biegowej „Chojnicka Mila” Zajęcia sportowe w strzelnicy szkolnej oraz sali gimnastycznej w czasie ferii zimowych Współorganizacja obchodów Święta Szkoły, organizacja festynu sportowego Współorganizacja Dnia Drzwi Otwartych Szkoły Włączenie się w organizację Tygodnia Kultury (dzień z tańcem) Zorganizowanie wyjścia uczniów na pokazowy trening piłki siatkowej drużyny LOTOSU GDAŃSK Przygotowanie „Poloneza” na bal zakończeniowy kl. III Udział w projekcie „Znajdź właściwe rozwiązanie” Udział w projekcie „Trzymaj formę” Zakup sprzętu sportowego oraz strojów sportowych dla reprezentacji szkolnej

46 Projekty edukacyjne „Zdrowe odżywianie młodzieży gimnazjalnej” opiekun A. Jasnowska „Negatywny wpływ używek na organizm młodego człowieka” opiekun W. Banaszak

47 Działalność członków zespołu
Redagowanie działu sportowego strony internetowej szkoły (P. Gorlik) Kontrolowanie planu zajęć sportowych na basenie (A. Jasnowska) Komisja d.s. dyżurów (K. Beska, A. Jasnowska) Przewodniczenie oraz członkostwo w zespołach egzaminacyjnych Nauczyciele zespołu działają na rzecz: zespołu do spraw terapii pedagogicznej, zespołu integracyjnego, zespołu do spraw profilaktyki, komisji do spraw oceniania, zespołu do spraw bezpieczeństwa, zespołu wychowawczego

48 WNIOSKI Rozwijać w uczniach potrzebę aktywności ruchowej.
Zachęcać do uczestniczenia w zajęciach pozalekcyjnych. Motywować młodzież do reprezentowania szkoły na zawodach sportowych.

49 ZESPÓŁ DS. INTEGRACJI Przewodnicząca: Iwona Dolina

50 W II semestrze roku szkolnego 2013/2014 Zespół Integracyjny realizował plan pracy zespołu
Nauczyciele należący do zespołu: Prowadzili zajęcia dydaktyczne, realizując indywidualne programy edukacyjno -terapeutyczne przygotowane dla uczniów objętych kształceniem specjalnym Pracowali z uczniami, poszukując najlepszych dla nich rozwiązań metodycznych i pomocy dydaktycznych Uczestniczyli w pracy komisji egzaminacyjnych Prowadzili zajęcia rewalidacyjne, realizując przygotowane na początku roku programy rewalidacyjne zgodnie z zaleceniami PPP Wdrażali w życie cele terapeutyczne programów edukacyjno-terapeutycznych. Nauczyciele uczący w danej klasie integracyjnej przekazywali wychowawcy informacje na temat postępów uczniów niepełnosprawnych, ich mocnych i słabych stron Wymieniali się także doświadczeniami na temat efektywności stosowanych metod dydaktycznych

51 W zakresie integracji ze środowiskiem:
Uczniowie klas integracyjnych brali udział wraz z wychowawcami w uroczystościach i akcjach ogólnoszkolnych, m.in. rekolekcjach, Święcie Szkoły, Balu klas III, Dniu Talentów Uczniowie klasy Ia w czasie Drzwi Otwartych prezentowali gościom sposób funkcjonowania klasy integracyjnej Odbyły się wycieczki klas integracyjnych, w których uczestniczyła młodzież z klas ogólnodostępnych (m.in. do Gdyni). Uczniowie klas integracyjnych wzięli też udział w szkolnej wycieczce do Londynu Klasy integracyjne zorganizowały także samodzielne wycieczki i biwaki (Płęsno, Charzykowy, Milof, Gdańsk) Uczniowie klasy IIIa i IIa w ramach działalności koła dziennikarskiego wydali w II semestrze 2 numery szkolnej gazetki „Czas na przerwę”, która jest dostępna w bibliotece oraz na stronie internetowej szkoły Uczniowie klas integracyjnych działali również w ramach szkolnych organizacji – SU, LOP itd

52 W zakresie współpracy z rodzicami:
Nauczyciele na bieżąco rozwiązywali problemy dydaktyczne i wychowawcze. W razie potrzeby prowadzili rozmowy indywidualne z rodzicami w celu poprawy efektywności metod nauczania i wychowania Rodzice uczniów klas integracyjnych włączyli się czynnie w przygotowanie imprez szkolnych, m.in. Święta Szkoły i Balu klas III

53 Wnioski do dalszej pracy
Kontynuować działania w zakresie dydaktyki i terapii ze szczególnym uwzględnieniem uczniów objętych kształceniem specjalnym Dbać o przepływ informacji między nauczycielami na temat sytuacji wychowawczej w klasach integracyjnych Kontynuować współpracę z rodzicami w zespołach integracyjnych Podtrzymywać współpracę z instytucjami pracującymi z osobami niepełnosprawnymi Zamieszczać na bieżąco zdjęcia i informacje na temat życia klas integracyjnych na stronie internetowej naszej szkoły

54 ZESPÓŁ WYCHOWAWCZY Przewodnicząca: Aleksandra Jasnowska

55 Dokumentacja i analiza sytuacji uczniów
Opracowano plan pracy zespołu wychowawczego. Projekty planów pracy wychowawczej dla klas I-III Dokonano analizy sytuacji uczniów potrzebujących pomocy (opieka pedagoga, terapeuty, psychologa, opieka dydaktyczna i zdrowotna, pomoc materialna i problemy w rodzinie) Prowadzono monitoring wychowawczy grup uczniów z problemami zdrowotnymi, wychowawczymi, dydaktycznymi oraz uczniów z trudną sytuacją Monitorowano realizację poszczególnych zadań Programu Wychowawczego

56 Dokumentacja i analiza sytuacji uczniów c.d.
Wraz z pedagogiem i psychologiem, terapeutą, wychowawcami i dyrekcją szkoły prowadzono rozmowy w celu wypracowania skutecznych metod pracy z uczniami sprawiającymi problemy wychowawcze Przeprowadzono dziesięć zebrań związanych z problemami wychowawczymi poszczególnych uczniów, a także zespołów klasowych Dokonano analizy jakościowej wystawionych ocen niedostatecznych i nagannych w roku szkolnym 2013/2014 Zbadano poziom poczucia bezpieczeństwa – zachowania rówieśnicze uczniów w szkole

57 Zespół wychowawczy całorocznie włączał się także do:
Programu Profilaktyki Antynikotynowej Programu „Trzymaj Formę” Programu „Żyjmy Zdrowiej” Programu „Bezpieczne wakacje” Opracowano i przeprowadzono wśród uczniów klas III ankietę wyrażającą ich opinię na temat szkoły Zespół wychowawczy wyłonił do Nagrody Burmistrza uczniów klas III wyróżniających się w nauce i zachowaniu W klasach III na GW odbyły się warsztaty ”Orientacja zawodowa”, które przeprowadziła pedagog i terapeutka Wspierając rozwój zainteresowań i uzdolnień uczniów naszego gimnazjum nauczyciele wspomogli uczniów klas II w realizacji projektów edukacyjnych

58 Wnioski do dalszej pracy
Diagnozowanie poczucia bezpieczeństwa – zachowania rówieśnicze uczniów w szkole Przyjmowanie od nauczycieli i wychowawców propozycji zmian w planach pracy wychowawczej Opracowywanie (wg. potrzeb) scenariuszy lekcji na godziny wychowawcze Przygotowywanie materiałów na zebrania z rodzicami Udział członków prezydium Zespołu Wychowawczego w szkoleniach (wg. potrzeb) Podjęcie działań zapobiegających rozprzestrzenianiu się e- papierosów w szkole Kontynuowanie dotychczasowej pracy, współpraca z wychowawcami, z rodzicami oraz zespołami działającymi w szkole Dalsza praca nad integracją uczniów

59 ZESPÓŁ PROFILAKTYCZNY Przewodnicząca: Iwona Krzyżanowska

60 Działania zespołu profilaktycznego
Opracowanie Planu Pracy Realizacja zadań wyznaczonych przez ogólnopolski edukacyjno- alternatywny program „Jestem kibicem przez duże K” wyjazd do Gdańska na zwiedzanie stadionu Arena wyjazd do Gdańska na mecz Lechia Gdańsk kontra Śląsk–Wrocław udział grupy kibiców w meczu piłki siatkowej na obiekcie OSiR w Chojnicach Przystąpienie po raz kolejny do programu antynikotynowego Znajdź właściwe rozwiązanie. Realizacja w klasach I – odpowiedzialni nauczyciele wychowania fizycznego Przystąpienie do programu „Szkoła w ruchu” i „ Żyjmy zdrowiej” - realizacja tematów prozdrowotnych na lekcjach WF Przystąpienie do programu „Najlepsza szkoła”

61 Działania zespołu profilaktycznego
W dniu 16 stycznia odbyło się spotkanie z funkcjonariuszem policji nt. ”Uświadomienie uczniom konsekwencji prawnych wynikających ze stosowania przemocy oraz kształtowanie umiejętności korzystania z dostępnych form pomocy w sytuacjach kryzysowych. Odpowiedzialność prawna za zachowania chuligańskie - polska gościnność również na stadionach” spotkanie uczniów klas I-II –III z przedstawicielem Komendy Powiatowej Policji w Chojnicach – p. Konopelską dotycząca obchodów Dnia Bezpiecznego Internetu- położono nacisk na to, żeby uczniowie mieli świadomość odpowiedzialności za to co robią i świadomość swoich praw. Jednocześnie powinni zdawać sobie sprawę, że nie można działać na krzywdę innego internauty. Indywidualne rozmowy uczniów z dzielnicowym , p. Mariuszem Wojciechowskim, przeprowadzenie pogadanki w klasie II, dotyczącej odpowiedzialności za swoje czyny. Przeprowadzenie godzin wychowawczych przez pedagoga, terapeutę „Przestrzeganie prawa to obowiązek każdego, także ucznia

62 Działania zespołu profilaktycznego
Opracowano wyniki ankiet przeprowadzonych wśród uczniów i rodziców: ankiety dotyczące zachowań rówieśniczych, fonoholizmu, oczekiwań rodziców względem szkoły, postawy uczniów względem papierosów Obchody Światowego Dnia bez Tytoniu- prezentacja, godzina wychowawcza o stosownej tematyce , gablota tematyczna Indywidualizacja pracy z uczniem agresywnym. Prowadzenie zajęć indywidualnych i grupowych Zespół przygotował informacje do Rodziców: - „Obowiązki rodziców wobec dzieci w oparciu o Kodeks Rodzinny i Statut Szkoły” - Pogadanka „Parę słów do rodziców na temat ferii” - Nastolatki odurzające się dostępnymi lekami bez recepty „Mamo, Tato nie pal” Projekty edukacyjne - Negatywny wpływ używek na organizm młodego człowieka W czerwcu przystąpiono do programu „Bezpieczne wakacje”

63 Wnioski do pracy w roku szkolnym 2014/2015
Kontynuowanie współpracy z wychowawcami w celu realizowania zadań profilaktycznych Promowanie i kształtowanie właściwych zachowań wśród uczniów Włączanie się w różnorodne akcje szkolne i ogólnopolskie o charakterze profilaktycznym

64 Program do spraw bezpieczeństwa w szkole
Integrowanie działań wszystkich podmiotów szkolnych (nauczycieli, uczniów, wychowanków, rodziców) oraz współpracujących ze środowiskiem w zakresie bezpieczeństwa Koordynowanie działań w zakresie bezpieczeństwa w ramach realizowanego w szkole Programu Wychowawczego i Profilaktyki, a także programu „Jestem Kibicem przez duże K” Zorganizowanie spotkania z funkcjonariuszem policji - „Uświadomienie uczniom konsekwencji prawnych wynikających ze stosowania przemocy oraz kształtowanie umiejętności korzystania z dostępnych form pomocy w sytuacjach kryzysowych” Zorganizowanie godziny wychowawczej z dzielnicowym p. Wojciechowskim „Odpowiedzialność nieletnich za czyny karalne”

65 Program do spraw bezpieczeństwa w szkole
Zorganizowanie Dnia Bezpiecznego Internetu pogadanka dla uczniów klas I –III, zaproszenie przedstawiciela KPP Chojnice Przystąpienie i realizowanie programu „Bezpieczne Wakacje.pl” promocja zdrowego stylu życia oraz bezpiecznego wypoczynku Przekazywanie uczniom podstawowych wiadomości na temat bezpieczeństwa Przeciwdziałanie agresji słownej i fizycznej Budowanie pozytywnego klimatu społecznego i bezpiecznego otoczenia szkoły Rozwiązywanie sytuacji konfliktowych i przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu

66 Program do spraw bezpieczeństwa w szkole
Promocja zasad bezpieczeństwa, higieny oraz udzielania pierwszej pomocy - kurs elementarny Pierwsza Pomoc prowadzony przez p. Wałaszewską dla uczniów klas I - szkolenia - sekrety gładkiej i czystej skóry - szkolenie - europejski kodeks walki z rakiem w klasach III - szkolenie - zasady prawidłowego żywienia - edukacja antynikotynowa „Znajdź właściwe rozwiązanie” kl. I. Przeprowadzenie godziny wychowawczej o stosownej tematyce kl. I, II, III Obchody światowego dnia bez tytoniu

67 Wnioski W dalszym ciągu na bieżąco diagnozować ogólne warunki bezpieczeństwa w szkole Przeprowadzić szczególnie w klasach I zajęcia w zakresie bezpiecznego korzystania z Internetu Kontynuować współpracę z Policją, Kuratorami, Sądem i ośrodkami wspierającymi pracę szkoły i domu rodzinnego Na godzinach wychowawczych poruszać problematykę dotyczącą bezpieczeństwa

68 ZESPÓŁ DS. POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ Przewodnicząca: Anna Halik

69 Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
W roku szkolnym 2013/2014 terapią pedagogiczną objętych jest ogółem 29 uczniów; w tym: w klasach I – 11 uczniów w klasach II – 18 uczniów Zajęciami rewalidacyjnymi objętych jest: w klasach I – 7 uczniów w klasach II - 6 uczniów w klasach III - 3 uczniów Prowadzone były następujące rodzaje form pomocy psychologiczno-pedagogicznej: zajęcia socjoterapeutyczne zajęcia o charakterze terapeutycznym zajęcia rewalidacyjne terapia pedagogiczna dla dyslektyków zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze zajęcia rozwijające uzdolnienia porady i konsultacje dla uczniów z nauczycielami przedmiotu, pedagogami, terapeutą, pracownikami instytucji zewnętrznych porady, konsultacje dla rodziców i nauczycieli.

70 WNIOSKI Dokonać ewaluację oceny efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielanej uczniowi Dokonać analizę pomocy psychologiczno -pedagogicznej udzielonej w danym roku szkolnym – przed opracowaniem arkusza organizacyjnego szkoły Motywować uczniów do uczęszczania na zajęcia organizowane przez szkołę Zorganizować pomoc koleżeńską

71 ZESPÓŁ DS. TERAPII PEDAGOGICZNEJ Przewodnicząca: Elżbieta Jażdżewska

72 W II semestrze roku szkolnego 2013/2014 Zespół ds
W II semestrze roku szkolnego 2013/2014 Zespół ds. terapii pedagogicznej wykonał następujące zadania: Spotkanie rodziców z przewodniczącą Zespołu ds. terapii pedagogicznej w „Dniu Otwartych Drzwi” naszej szkoły. Przygotowanie folderu dla rodziców uczniów klas szóstych zainteresowanych klasami terapeutycznymi. (Termin: 13 lutego 2014 r.; odpowiedzialna: Elżbieta Jażdżewska) Przeprowadzanie zebrań Zespołu ds. terapii pedagogicznej. Omawianie sytuacji wychowawczej i dydaktycznej uczniów klas terapeutycznych Zajęcia w klasach II d oraz II e (na godzinach wychowawczych w kwietniu) z panią psycholog – Agnieszką Jażdżejewską (Gimnastyka umysłu. Trening pamięci i koncentracji uwagi) oraz z panią terapeutką – Iwoną Krzyżanowską (Od marzenia do sukcesu)

73 W II semestrze roku szkolnego 2013/2014 Zespół ds
W II semestrze roku szkolnego 2013/2014 Zespół ds. terapii pedagogicznej wykonał następujące zadania: c.d. Uczniowie z klas terapeutycznych wzięli udział w Programie Edukacyjno ‑Terapeutycznym ORTOGRAFFITI Program Edukacyjno-Terapeutyczny ORTOGRAFFITI był realizowany w roku szkolnym 2013/2014 w ramach zajęć terapii pedagogicznej. Program jest rekomendowany przez Polskie Towarzystwo Dysleksji. Dzięki realizacji programu nasza szkoła otrzymała CERTYFIKAT POLSKIEGO TOWARZYSTWA DYSLEKSJI; uczniowie - pamiątkowe dyplomy Udział uczniów w Ogólnopolskim Konkursie „Ortograffiti w mojej szkole” (odpowiedzialna: Jolanta Krzyżewska)

74 W II semestrze roku szkolnego 2013/2014 Zespół ds
W II semestrze roku szkolnego 2013/2014 Zespół ds. terapii pedagogicznej wykonał następujące zadania: c.d. Udział klas terapeutycznych (II d, II e oraz I d) w wycieczce edukacyjnej do Centrum Naukowego Experyment w Gdyni ( ) Przygotowywanie materiałów z pracy Zespołu ds. terapii pedagogicznej na stronę internetową naszego gimnazjum Przeprowadzenie zebrań Zespołu ds. terapii pedagogicznej. Podsumowanie pracy Zespołu ds. terapii pedagogicznej oraz omówienie organizacji obchodów Europejskiego Tygodnia Świadomości Dysleksji w roku szkolnym 2014/2015 (termin: czerwca 2014 r.)

75 Wnioski do pracy w roku szkolnym 2014/2015:
Systematyczne uzupełnianie: Teczki z materiałami dla ucznia z dysleksją, Katalogu materiałów dla ro­dziców do pracy z uczniem z dysleksją oraz Katalogu materiałów – Terapia pedagogiczna Realizowanie w pracy z uczniami z dysleksją rozwojową podstawowych zasad i celów pracy terapeutycznej Stosowanie przez nauczycieli indywidualizacji pracy z uczniem ze specyficznymi trudnościami w nauce o charakterze dysleksji rozwojowej Kontynuowanie współpracy z zespołami zadaniowymi, z wychowawcami klas I – III, terapeutą pedagogicznym, terapeutą szkolnym, psychologiem szkolnym, z pedagogami szkolnymi oraz rodzicami uczniów Urozmaicanie form pomocy psychologiczno-pedagogicznej Kontynuowanie udziału w Programie Edukacyjno -Terapeutycznym ORTOGRAFFITI Przygotowanie i przeprowadzenie obchodów Europejskiego Tygodnia Świadomości Dysleksji

76 ZESPÓŁ DS. PATRONA I TRADYCJI SZKOŁY Przewodnicząca: Alicja Wiśniewska

77 Zrealizowane działania

78 Zrealizowane działania c.d.

79 Zrealizowane działania c.d.

80 Wnioski do dalszej pracy:
motywować uczniów do większego udziału w konkursach i różnorodnych akcjach związanych z patronem inicjować nowe zadania związane z patronem szkoły, np. turnieje międzyklasowe kontynuować w następnych latach festyn z Janem Pawłem II zorganizować w przyszłym roku szkolnym wycieczkę śladami patrona Jana Pawła II

81 SAMORZĄD UCZNIOWSKI

82 SEKCJA BĄDŹMY RAZEM Opiekunowie: s. Halina Lipińska, Hanna Szczodrowska, Iwona Dolina, Renata Dyląg

83 W semestrze II 2014 sekcja Bądźmy Razem wzięła udział w następujących działaniach wynikających z planu pracy SU: Zbiórka i zawiezienie prezentów do Domu Dziecka w Człuchowie (kwiecień) Śniadanie Wielkanocne dla potrzebujących mieszkańców Chojnic i okolic – przygotowanie stołów, dekoracji, posiłków i pozyskiwanie sponsorów(kwiecień) Paczki dla dzieci z Ukrainy i Białorusi (kredki, zeszyty, plecaki, materiały do dekoracji itp. (kwiecień) Pomoc w organizacji Święta Szkoły – prezentacja multimedialna, wystrój hollu (maj) Podsumowanie pracy SU w roku szkolnym 2013/2014, zakup nagród dla Prezydium z klas III – Laura Neira Wojciechowska, Radosław Ginter (czerwiec)

84 SEKCJA IMPREZ I KONKURSÓW MIĘDZYKLASOWYCH
Nauczyciele-opiekunowie: Małgorzata Pietrzak Krzywdzińska Beata Kwiatkowska Marzenna Osowicka Ilona Piotrowska

85 II semestr roku szkolnego 2013/2014
W II semestrze zadania, które realizowała nasza sekcja to konkursy przeprowadzone wraz ze świetlicą szkolną : PLAKAT KARNAWAŁOWY KARNAWAŁOWE ZDJĘCIE KLASY MASZ MINUTĘ MASZ TALENT POWITANIE WIOSNY LOTERIA ŚWIĄTECZNA FESTYN SZKOLNY- „JAKA TO MELODIA?” oraz sprzedaż soków i kefirów owocowych

86 SEKCJA REPREZENTACYJNA
Nauczyciele-opiekunowie: Alicja Rutkowska Grażyna Sołtysiak Agnieszka Kabat Alicja Wojciechowska Monika Gancarz

87 Sprawozdanie z pracy sekcji reprezentacyjnej Samorządu Uczniowskiego za II semestr r. szk. 2013/2014
W II semestrze głównym zadaniem sekcji była organizacja Drzwi Otwartych. Opiekunki sekcji wraz z uczniami odwiedziły wcześniej wszystkie klasy szóste z SP-5 oraz SP-3, inni nauczyciele odwiedzili SP-1 (klasę integracyjną). Podczas wizyt szóstoklasiści otrzymali zaproszenia na Drzwi Otwarte, pozostawiono także plakaty i podania Z zaproszenia skorzystało około 120 szóstoklasistów wraz z rodzicami. Przedstawiciele Samorządu Uczniowskiego: Radek Ginter i Daniel Szumacher przekazali garść ważnych informacji na temat szkoły, jej oferty edukacyjnej, propozycje zajęć pozalekcyjnych, popartych prezentacją multimedialną pokazującą życie szkoły na co dzień i od święta. Prowadzący przedstawili osiągnięcia edukacyjne szkoły, sukcesy uczniów w konkursach i udział szkoły w projekcie „Szkoła Odkrywców Talentów” oraz „Zdolni z Pomorza”. Dalej Goście przeszli do sali gimnastycznej, gdzie odbyły się pokazy sportowe i taneczne, przygotowane przez nauczycieli wychowania fizycznego. Zachwycały pokazy gimnastyczne i akrobatyczne, pokaz piłki siatkowej, nożnej, ręcznej, koszykówki

88 Sprawozdanie z pracy sekcji reprezentacyjnej Samorządu Uczniowskiego za II semestr r. szk. 2013/ c.d. W dalszej części szóstoklasiści pod opieką uczniów z samorządu szkolnego zwiedzali całą szkołę – sale lekcyjne i inne pomieszczenia szkolne – poznając nauczycieli i starszych kolegów, oglądając krótkie prezentacje przygotowane przez nauczycieli przedmiotów gimnazjalnych. Każdy gość otrzymał specjalnie przygotowany na ten dzień biuletyn informacyjny o Gimnazjum nr 1. Uczniowie na koniec zwiedzania wypełnili ankiety, w których opisali swoje wrażenia z wizyty w naszej szkole. Dwie godziny spotkania minęły bardzo szybko, uczniom odwiedzającym szkołę bardzo się podobało spotkanie, a najbardziej (o czym pisali w ankietach): przestronność szkoły, duża sala gimnastyczna, ciekawe pokazy, mili nauczyciele i oprowadzający uczniowie, dużo ciekawych zajęć pozalekcyjnych Ważnym zadaniem sekcji reprezentacyjnej jest szkolenie pocztów sztandarowych, które zawsze przeprowadza A. Rutkowska. W sekcji pracuje około 20 uczniów klas II i III

89 Kiermasz w holu szkoły połączony ze sprzedażą pisanek
Sprawozdanie z pracy sekcji reprezentacyjnej Samorządu Uczniowskiego za II semestr r. szk. 2013/ c.d. Kiermasz w holu szkoły połączony ze sprzedażą pisanek Udział w „Dniach Talentu” – warsztaty prac ręcznych Udział w przygotowaniu Śniadania Wielkanocnego Wykonanie i obdarowanie drobnymi upominkami osób niepełnosprawnych z okazji „Dnia Niepełnosprawności”

90 SZKOLNE KOŁO LIGI OCHRONY PRZYRODY Opiekun: Lidia Chamier Cieminska Współpraca: Ewa Wałdoch , Iwona Masłowska, Maria Wesołowska , Alicja Wesołowska

91 Działalność LOP Szkolne Koło LOP w bieżącym roku szkolnym liczyło 50 członków, którzy działali w kilku sekcjach Szkolne koło LOP w ramach zadań statutowych realizowało szereg zadań o charakterze długofalowym: gromadziliśmy makulaturę, z której dochód zostanie przeznaczony na nagrody w jesiennym konkursie w następnym roku szkolnym przez kolejny semestr prowadziliśmy regularną zbiórkę zużytych baterii oraz tonerów. Z uwagi na brak nowego regulaminu Firmy REBA przekazanie baterii było niemożliwe. Jesteśmy na etapie szukania informacji o innych firmach, które podejmują współpracę ze szkołami

92 Działalność LOP c.d. w dalszym ciągu realizowaliśmy regularną zbiórkę plastikowych nakrętek, w związku z tym uczniowie pełnili dyżury w szkolnej szatni pod nadzorem p. Lidii Chamier-Cieminskiej. Poprzez gromadzenie plastikowych nakrętek na prośbę jednej z naszych uczennic pomagamy Kamilowi Kucmann z Cołdanek, który jest dzieckiem niepełnosprawnym i wymaga specjalistycznej rehabilitacji w lutym włączyliśmy się w promocję szkoły podczas Dnia Otwartego w marcu odbył się wieczór z filmem przyrodniczym obchody ,,Dnia Ziemi,, przypadające w kwietniu z uwagi na trudności wynikające z przerw w pracy szkoły ograniczone zostały jedynie do kampanii informacyjnej. Odbyły się również lekcje tematyczne w klasach trzecich

93 Działalność LOP c.d. w maju odbyły się zajęcia związane z oznaczaniem roślin w plenerze, w efekcie, których powstały nowe zielniki zainicjowaliśmy rozmowy z Zakładem Zagospodarowania Odpadów w Nowym Dworze w sprawie pomocy w pozyskaniu pojemników, które miały umożliwić podjęcie zaplanowanych działań związanych z wdrażaniem segregacji śmieci przez uczniów na terenie naszej szkoły. Uzyskaliśmy jednak obietnicę zakupu tych pojemników przez naszą szkołę i mamy nadzieję, że od następnego roku szkolnego rozpoczniemy zaplanowaną kampanię

94 SZKOLNE KOŁO PCK Nauczyciele-opiekunowie: Krystyna Hołowienko Dorota Kaptur Sylwia Kociuba

95 Działalność koła PCK Szkolne Koło PCK w swej pracy opierało się na realizacji zadań, wytyczonych ramowym planem działalności na bieżący rok szkolny. Zadania te realizowane były w ścisłej współpracy z zarządem Rejonowym PCK W II semestrze roku szkolnym 2013/2014 zrealizowano następujące punkty planu pracy SK PCK: Przeprowadzone pogadanki: Profilaktyka chorób zakaźnych. Wpływ biernego palenia na zdrowie dzieci. Dzień Honorowego krwiodawstwa – pogadanka na temat oddawania krwi- jako „Daru życia”

96 Działalność koła PCK c.d.
W kwietniu po raz kolejny nasze szkolne PCK włączyło się w zbiórkę pieniędzy, którą zorganizował Polski Czerwony Krzyż wraz z siecią sklepów TESCO z których przychód przeznaczony był na pomoc podopiecznym programu „Godne Dzieciństwo”. Dzięki hojności darczyńców zebrane pieniądze przeznaczone zostały na dożywianie dzieci oraz na paczki świąteczne dla potrzebujących dzieci Członkowie naszego koła przed Świętami Wielkanocnymi włączyli się także w organizację śniadania wielkanocnego dla osób najbardziej potrzebujących

97 Działalność koła PCK c.d.
24 maja nasi członkowie wraz z opiekunkami pomagali w przeprowadzeniu Mistrzostw Pierwszej Pomocy Przedmedycznej szkół ponadgimnazjalnych, które jak co roku odbyły się w naszej szkole W maju włączyliśmy się w obchody Światowego Dnia bez Papierosa, tegoroczne obchody przebiegały pod hasłem „Podnoszenie podatków od tytoniu” 14 czerwca obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Krwiodawstwa, z tej okazji nasi członkowie przygotowali okolicznościowa gazetkę Dziękujemy za współpracę Dyrekcji szkoły, pielęgniarce pani Beacie Wałaszewskiej i innym nauczycielom, wychowawcom oraz pracownikom szkoły

98 ŚWIETLICA Nauczyciele świetlicy szkolnej: Marzenna Osowicka
Ilona Piotrowska

99 DZIAŁALNOŚĆ ŚWIETLICY W II SEMESTRZE ROKU SZKOLNEGO 2013/2014
W II semestrze roku szkolnego 2013/2014 kontynuowano realizację zaplanowanych zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych. Działania ukierunkowane były na rozwijanie sportowych, tanecznych, plastycznych i lingwistycznych uzdolnień uczniów. Organizowano zajęcia dla klas podczas nieobecności nauczycieli, pozyskiwano sponsorów dla realizacji zaplanowanych imprez i konkursów, utrzymywano kontakty z mediami w celu informowania lokalnej społeczności o dokonaniach naszych uczniów oraz zdawano relacje z przeprowadzonych przedsięwzięć 7 i 10 lutego w świetlicy zorganizowano sprzedaż świeżego soku pomarańczowego pod hasłem „Owocowy piątek”. Zysk został przekazany na potrzeby Samorządu Uczniowskiego 12 lutego w świetlicy odbyła się sesja fotograficzna firmy MAWI. Sprawnie w jej przeprowadzeniu pomagały uczennice: Laura Neira-Wojciechowska i Ewelina Kutowska z klasy IIIa

100 DZIAŁALNOŚĆ ŚWIETLICY W II SEMESTRZE ROKU SZKOLNEGO 2013/2014
13 lutego, podczas „Drzwi Otwartych” w świetlicy prezentowano ofertę zajęć na bieżący rok szkolny Od 10 do 14 lutego działała Poczta Walentynkowa 14 lutego wspólnie ze Schroniskiem dla zwierząt „Przytulisko” zorganizowaliśmy akcję „Wrzuć miedziaka dla zwierzaka” W lutym, wspólnie z sekcją SU, zorganizowano konkursy: - plastyczny „Plakat karnawałowy”, fotograficzny „Karnawałowe zdjęcie klasy” oraz sprawnościowy „Masz minutę”

101 DZIAŁALNOŚĆ ŚWIETLICY W II SEMESTRZE ROKU SZKOLNEGO 2013/2014
Rozstrzygnięto konkurs na zdjęcie klasy i tak: I miejsce zajęła klasa IIa II miejsce zajęła klasa IIf III miejsce zajęła klasa Ia Konkurs „Masz minutę” był wzorowany na telewizyjnym konkursie o tej samej nazwie. W związku z dużym zainteresowaniem odbył się w dwóch etapach – eliminacje odbyły się 13 lutego, finał konkursu 14 lutego. Cenne nagrody rzeczowe ufundowała Rada Rodziców. Najwięcej punktów zgromadzili: Aleksander Gorlik – 2a, Joanna Czapiewska – 3e, Aleksander Szyca – 2a i Michał Przytarski – 2a

102 DZIAŁALNOŚĆ ŚWIETLICY W II SEMESTRZE ROKU SZKOLNEGO 2013/2014
Kolejne „owocowe dni” w świetlicy, podczas których sprzedawano na rzecz SU sok pomarańczowy odbyły się 7 i 10 marca 14 marca odbył się konkurs dla osób chcących zaprezentować swoje pasje i zainteresowania – „Mam talent”. Nagrodę publiczności i zarazem I miejsce zajęła Ola Chamier Cieminska – Iia, pierwsze miejsce jury przyznało także Dominice Stefaniak – IIh, II miejsce przyznano tancerce Oli Liberze – IIf, ex aequo z Agatą Jażdżewską – IIf, natomiast III miejsce zajęła Julia Jeszka – IIa.

103 DZIAŁALNOŚĆ ŚWIETLICY W II SEMESTRZE ROKU SZKOLNEGO 2013/2014
W marcu przekazaliśmy dary zebrane na rzecz Schroniska dla zwierząt Przytulisko – pościele, kołdry, koce i karmę Tradycyjnie jak co roku wraz z SU, z okazji Powitania Wiosny przeprowadziliśmy konkursy dla klas. W konkursie „Jaka to melodia?” I miejsce zajęła klasa IIIc, II miejsce klasa IIb, III miejsce - klasa Ia. W konkursie na najciekawsze przebranie jury przyznało dwa miejsca pierwsze: Kamilowi Urbanowiczowi z IIa oraz grupie z klasy IIIf w składzie: Jakub Jasiński, Oktawian Niemczyk, Jakub Remus o Paulina Szupke oraz dwa drugie miejsca: grupie z klasy IIIa i Aleksandrowi Cieślińskiemu z IIIc

104 DZIAŁALNOŚĆ ŚWIETLICY W II SEMESTRZE ROKU SZKOLNEGO 2013/2014
1 kwietnia miała miejsce w świetlicy wystawa zwierząt egzotycznych prezentowana przez hodowców z toruńskiej firmy „Modliszka”. Wystawa była połączona z lekcją na temat prezentowanych okazów. Całość przygotowała i zorganizowała kol. J.Krzyżewska 6 kwietnia wraz z kol. I. Doliną i R.Dyląg przeprowadziłam Warsztaty Kreatywności dla uczniów klas III. Zajęcia odbywały się w „Filomatce” w I LO oraz w naszym gimnazjum 14 kwietnia wraz z SU przeprowadzono Świąteczną Loterię Fantową, z której zyski zasiliły konto SU 16 maja podczas festynu z okazji Święta Szkoły w świetlicy zorganizowano stanowisko z zadaniem „Jaka to melodia?” Pomoc w przeprowadzeniu konkursowych zagadek muzycznych okazali Marcin Warmbier i Mateusz Figas – 3f W dniach od 19 do 24 maja kol. I.Piotrowska pełniła rolę opiekuna podczas wycieczki szkolnej do Londynu zorganizowanej przez kol. M.Pietrzak-Krzywdzińską

105 DZIAŁALNOŚĆ ŚWIETLICY W II SEMESTRZE ROKU SZKOLNEGO 2013/2014
6 i 9 czerwca w świetlicy były prezentowane i sprzedawane kefiry ze świeżych truskawek. Akcje owocowe były inicjowane przez Daniela Szumachera z klasy II f 18 czerwca kol. I. Piotrowska pełniła rolę opiekuna na wycieczce klasy I c do Gdyni, zorganizowanej przez kol. I. Dolinę 23 czerwca kol. I. Piotrowska uczestniczyła jako opiekun w realizacji programu edukacyjnego „Gra miejska” przygotowanego pod kierunkiem kol. M. Warnke W drugim semestrze losowaniem Szczęśliwego numerka zajmowała się Marta Dziarnowska z klasy II f W II semestrze swoje umiejętności szachowe wytrwale i systematycznie doskonalili: Maciej Wysocki, Patryk Miszewski, Janek Andrzejak i Filip Weltrowski z klasy IIIc, natomiast tenisowe : Dominik Grzywacz, Michał Kołak, Oskar Furmanek, Marcin Warmbier, Mateusz Figas z kl. IIIc, a także Paweł Leszczyński i Dominik Szyszka z kl. Ie

106 Sprawozdanie z działalności Zespołu do organizacji Tygodnia Kultury Gimnazjum nr 1

107 W tym roku szkolnym w prace Zespołu do organizacji Tygodnia Kultury w naszym gimnazjum zaangażowali się: Beata Szreder-Krajewska, Iwona Dampc, Małgorzata Pietrzak-Krzywdzińska, Justyna Rostankowska, Sylwia Kociuba, Kasia Kowalska, Iwona Szufrajda, Gabriela Wasiak, Ilona Piotrowska, Mariola Warnke, Maria Wesołowska, Dorota Finster, , Wioletta Polakowska. We wrześniu opracowaliśmy plan organizacji tygodnia kultury na czerwiec Naszym celem było rozbudzenie wśród uczniów zainteresowania kulturą krajów anglojęzycznych i niemieckojęzycznych a także muzyką, tańcem i plastyką. W maju ustaliliśmy szczegóły dotyczące przebiegu Tygodnia Kultury w roku szkolnym 2013/2014. Termin został ustalony na okres od 16 do 26 czerwca.

108 Odbyły się następujące imprezy:
Prezentacje wierszy i piosenek niemieckich i angielskich oraz bajki w języku angielskim „ Ciepłe i puchate” (odpowiedzialni: J. Rostankowska, I.Dampc, I. Szufrajda, G.Wasiak, K.Kowalska)   Warsztaty plastyczne z p. Wandą Sawicką z Chojnickiego Domu Kultury (odpowiedzialna: B.Kwiatkowska)  Projekcja filmu Jaś Fasola wraz z prezentacją multimedialną o Rowanie Atkinsonie (odpowiedzialne: B.Szreder-Krajewska, B.Kwiatkowska, K.Kowalska, I.Dampc) Projekcja filmu niemieckiego (odpowiedzialne: J.Rostankowska, S.Kociuba)

109 Festiwal sztuki GRAFFITI (B.Szreder-Krajewska, K.Kowalska)
Prezentacja multimedialna z wycieczki do Londynu (odpowiedzialna: M.Pietrzak -Krzywdzińska) Festiwal sztuki GRAFFITI (B.Szreder-Krajewska, K.Kowalska) Kuchnia niemiecka i angielska (językowcy) Spotkanie z rzeźbiarzem J.Faryno (D. Finster) warsztaty teatralne z p. Grzegorzem Szlangą (D.Finster) GRA MIEJSKA w centrum Chojnic (M.Warnke, I.Piotrowska)  Lekcja kaszubskiego (M.Wesołowska)  Przedstawienie Randez Vous z Francją (B.Kwiatkowska, B.Szreder-Krajewska) Pokazy cheerliderek. Pokaz tancerzy z ChDK (P. M.Michalewicz) Cała szkoła tańczy zoombę (taniec z instruktorką) (W.Polakowska, B.Kwiatkowska)

110 SZKOLNA BIBLIOTEKA I INTERNETOWE CENTRUM INFORMACJI MULTIMEDIALNEJ Nauczyciele-bibliotekarze: Maria Lichacz, Ilona Skupień

111 Realizacja zadań Gromadzenie i opracowanie zbiorów
Księgozbiór biblioteki zgodnie z księgami inwentarzowymi po uwzględnieniu ubytków liczy: książki, 1280 podręczników i sztuk zbiorów audiowizualnych Obsługa czytelnika Na 518 uczniów szkoły mamy 467 czytelników co stanowi 90% ogółu. Wypożyczono łącznie książki, czyli około 4,4 książki na czytelnika. Najwięcej książek przeczytali uczniowie klasy I a (7,0 książki na czytelnika), następnie uczniowie klasy I b (6,9 książki na czytelnika) i uczniowie klasy II c (6,7 książki na czytelnika) Kształtowanie umiejętności poszukiwania informacji z różnych źródeł oraz efektywnego posługiwania się technologią informacyjną. Zajęcia opiekuńcze i dydaktyczne Poza obsługą indywidualnych użytkowników w czytelni odbywają się też zajęcia opiekuńcze – łącznie zrealizowano 154 godziny Praca z aktywem bibliotecznym Praca administracyjna biblioteki oraz konserwacja zbiorów

112 Realizacja zadań c.d. Kształtowanie zainteresowań czytelniczych ucznia poprzez opracowywanie recenzji książek, reklamę nowości, pracę indywidualną z czytelnikiem oraz przygotowywanie wystaw Działalność kulturalna biblioteki: „Co nowego w bibliotece” – wystawa nowości Wystawa poświęcona patronowi szkoły - Janowi Pawłowi II Europejski Tydzień Dysleksji - wystawa „Z książką przez życie” – cykl promujący czytelnictwo wystawa ulubionych książek uczniów, nauczycieli i pracowników Szkoły konkurs plastyczny – „Ilustracja do ulubionej książki” Międzynarodowy Dzień Niepełnosprawnych – spotkanie z p. T. Bieskiem Dni otwarte szkoły Dni regionalne: wystawa publikacji o regionie spotkanie z poetą p. J. Sabiniarzem Święto Szkoły Dni Kultury: spotkanie z rzeźbiarzem p. J.Faryną warsztaty teatralne z p. G. Szlangą

113 Realizacja zadań c.d. Działalność na rzecz środowiska:
Powakacyjny kiermasz używanych podręczników oraz kiermasz przed zakończeniem roku szkolnego Zakup nagród książkowych Opieka podczas międzyszkolnych konkursów, wycieczek szkolnych oraz wyjść na przedstawienia Egzaminy gimnazjalne

114 Internetowe Centrum Informacji Multimedialnej
udostępniane dla potrzeb uczniów i nauczycieli: zajęcia rewalidacyjne i nauczanie indywidualne drukowanie materiałów edukacyjnych, dyplomów, świadectw i innych korzystanie z Internetu uczniowie przygotowują prace lekcyjne i konkursowe


Pobierz ppt "Podsumowanie pracy szkoły II semestr roku szkolnego 2013/2014"

Podobne prezentacje


Reklamy Google