Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

marketing internetowy rozliczany za efekt – synergia CPM i CPA

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "marketing internetowy rozliczany za efekt – synergia CPM i CPA"— Zapis prezentacji:

1 marketing internetowy rozliczany za efekt – synergia CPM i CPA

2 Co to jest marketing afiliacyjny?
Generowanie ruchu na witrynie Klienta Leadów (np. wypełnione formularze) Sprzedaży (zakładanie kont, sprzedaż kredytów, produktów sklepów on-line) Kampanie z wykorzystaniem wszystkich dostępnych narzędzi [klasyczne bannery, agresywne formy graficzne, ingi, reklamy w wyszukiwarkach, także nowe formy : feedy, web sindications] Gdzie: we wszystkich dostępnych mediach internetowych [w portalach, sieciach reklamowych i witrynach samodzielnych] Reklama rozliczana za efekt ! © Afilo 2007, ul. Senatorska 13/15, Warszawa, tel , fax

3 Wartość rynku w Polsce Rynek reklamy afiliacyjnej w Polsce [mln pln]
Źródło: szacunki własne, na podstawie wyników badania AdEx © Afilo 2007, ul. Senatorska 13/15, Warszawa, tel , fax

4 Trendy Wzrost zainteresowania marketingiem rozliczanym za efekt
(wpływ kryzysu finansowego) Włączanie na stałe działań marketingu afiliacyjnego do planów sprzedażowych i marketingowych [marketing mix] W 2007 i 2008 pojawiło się na polskim rynku wiele nowych podmiotów zajmujących się marketingiem afiliacyjnym (Afilo, AdLeader, Novem, itd.) Obserwujemy wzrost ilości zapytań o tę formę rozliczeń [2009 do 2008, wzrost o blisko 40%] Specjalizacja w afiliacji i marketing rozliczanym za efekt [sieci afiliacyjne i agencje ROI]. Łączenie zakupów CPM i CPA -> kluczem do sukcesu kampanii. © Afilo 2007, ul. Senatorska 13/15, Warszawa, tel , fax

5 Jak działa agencja afiliacyjna?
W I T R Y N reklama reklama Strona WWW Klienta reklama agencja afiliacyjna reklama reklama Wypełnienie formularza reklama Sprzedaż reklama portal Sieć reklamowa © Afilo 2007, ul. Senatorska 13/15, Warszawa, tel , fax

6 Wypełnione formularze
Lejek reklamowy Odsłony reklam kliknięcia Wypełnione formularze Sprzedaż CTR CR1 CR2 © Adam Dyba, AdAction, ul. Jubilerska 10, Warszawa,

7 Flat fee (opłata ryczałtowa)
Modele rozliczeń CPM (cost per mille) Reklamodawca płaci za liczbę wyświetlonych reklam (za 1000 odłson) Flat fee (opłata ryczałtowa) Reklamodawca płaci za czas emisji (np,. Za tydzień, miesiąc) CPC (cost per click) Reklamodawca płaci za liczbę kliknięć w reklamę (ceny zwykle negocjowane po kampanii testowej) CPL (cost per lead) Reklamodawca płaci za wygenerowanie zainteresowania (np. wypełnienie formularza kontaktowego, za rejestracje w systemie, za pobranie oferty, itp.) CPS (cost per sale) Reklamodawca płaci za wygenerowanie sprzedaży (może być to stała opłata za sprzedaż lub procent od wygenerowanej sprzedaży) Modele mieszane Reklamodawca płaci za generowany ruch, a dodatkowo wynagradza afiliantów za generowanie sprzedaży lub leadów © Afilo 2007, ul. Senatorska 13/15, Warszawa, tel , fax

8 Zalety pay per performance
Minimalizacja ryzyka Klienta [jeśli nie zadziała Klient nie zapłaci, Klient nie płaci za porażkę tylko za sukces] Maksymalizacja konwersji [optymalizacja kampanii na każdym kroku, od reklam do landing page] Klient płaci wyłącznie za efekt Cel Klienta staje się naszym celem [angażujemy się w prowadzenie programów, namawiamy witryny do przystąpienia, mierzymy efekty na każdym etapie realizacji] Działania pay per performance stanowią znaczący element strategii marketingowej wielu podmiotów i są wykorzystywane jako część internet marketingu-mix. © Afilo 2007, ul. Senatorska 13/15, Warszawa, tel , fax

9 Nowe formy reklamy Obok reklam nieinwazyjnych (billboard, banner, rectangle, itp.) stosujemy także: Linki tekstowe Feedy (w kreacjach graficznych) Feedy w postaci zakładek z ofertą reklamodawcy (w przypadku sklepów internetowych, produktów które mogą być sprzedane on-line i jest ich dużo w ofercie). Web sindications – fragment oferty sklepu na witrynie wydawcy © Afilo 2007, ul. Senatorska 13/15, Warszawa, tel , fax

10 Co daje reklama typu display CPM?
Zwiększa konwersję klików z wyszukiwarek (nawet o 50%) Pomaga budować spontaniczną świadomość marki (szczególnie droższe formy graficzne , niedostępne modelach CPA) Zwiększa ilość zapytań „brandowych” do wyszukiwarek Zwiększa ruch powracający na witrynę (o około 40%) Zwiększa konwersję mailingów (nawet od 45%) Wyższa częstotliwość kontaktów zwiększa konwersję (optymalnie 6-7 na użytkownika). Zwiększa zasięg prowadzonych działań. Źródła: Direct Track, badania własne, dane z konferencji E-commerce 2009 © Afilo 2007, ul. Senatorska 13/15, Warszawa, tel , fax

11 Synergia działań odsłony + wyszukiwarka
Wzrost konwersji po kontakcie użytkownika z reklamą graficzną (jednokrotnym i większym ) + 55% Klik z wyszukiwarki + odsłona w kampanii graficznej Klik z wyszukiwarki Źródło: Dane z konferencji Internet 2K9 © Afilo 2007, ul. Senatorska 13/15, Warszawa, tel , fax

12 Efektywna częstotliwość
Zindeksowana średnia konwersja Częstotliwość Źródło: Direct Track © Afilo 2007, ul. Senatorska 13/15, Warszawa, tel , fax

13 Narzędzia Direct Track Narzędzie do zarządzania siecią programów afiliacyjnych. Posiada funkcje dedykowane dla: reklamodawców, afiliantów (wydawców) administratora systemu (sieć afiliacyjna) Ułatwia śledzenie i rozliczanie kampanii w sieci. Posiada algorytmy AntyFRAUD, zabezpieczający sprzedawców przed próbami oszukania ich programu afiliacyjnego. © Afilo 2007, ul. Senatorska 13/15, Warszawa, tel , fax

14 Narzędzia Megapanel Badanie uznane na rynku reklamy internetowej standardem pomiaru oglądalności witryn. Metodologia Megapanelu to połączenie idei badań typu user-centric (badanie panelowe – podobne ideą do badania telemetrycznego w telewizji) oraz badań typu site-centric, czyli monitorowania oglądalności witryn przy użyciu skryptów (GemiusTraffic). TGI - NetTrack SMG/KRC Badanie mówiące o stylach konsumpcji, o opiniach na temat produktów czy mediów , pozwalające dokładnie opisać grupę celową. Jest to badanie ciągłe, przeprowadzane metodą face-to-face na reprezentatywnej próbie ludności. Google Analytics i Gemius Traffic Oprogramowanie pomgające w analizowaniu ruchu na witrynie Klienta i pozwalające wyciągać wnioski, które przekładają się na poprawienie nawigacji, czy wyglądu serwisu internetowego Klienta. © Afilo 2007, ul. Senatorska 13/15, Warszawa, tel , fax

15 Synergia CPM i CPA Większy zasięg działań Kontrola nad częstotliwością
Lubię piosenki, które kiedyś słyszałem -> wypełniam formularze, których reklamę widziałem. Portale + mailingi Wyszukiwarki (Google, Netsprint) Większy zasięg działań Kontrola nad częstotliwością Zwiększona konwersja nawet o 40% (na całej kampanii). Lepsza kontrola budżetu i efektywniej wydane pieniądze. Witryny tematyczne sieci reklamowe Blogi © Afilo 2007, ul. Senatorska 13/15, Warszawa, tel , fax

16 Elementy budowy kampanii
Dobór form i treści reklamowych Co chcemy powiedzieć? Jak chcemy być zapamiętani? Dobór miejsc emisji Affinity index, Megapanel Modele zakupu CPM + CPA Rozłożenie kampanii w czasie (display na początek) Ciągła optymalizacja (pretesty mailingów, landing page, kreacje, dobór miejsc) © Afilo 2007, ul. Senatorska 13/15, Warszawa, tel , fax

17 Proces optymalizacji AFILOopti
PROJEKTOWANIE TESTOWANIE KNOW-HOW © Afilo 2007, ul. Senatorska 13/15, Warszawa, tel , fax

18 Przykłady optymalizacji Landing Page
© Afilo 2007, ul. Senatorska 13/15, Warszawa, tel , fax

19 …Czytelniejszy proces
…Mniej sprzedażowy komunikat …Poprawna implementacja w przeglądarkach …Wyraźniejszy button oraz zaznaczenie zgody na przetwarzanie danych © Afilo 2007, ul. Senatorska 13/15, Warszawa, tel , fax

20 …Zwycięzca testu był o 22,7 % lepszy od najgorszej z testowanych wersji „żółte –zamów kontakt „, Najgorsza z testowanych wersji była ……… 86,3% lepsza od wersji używanej w pierwszej odsłonie kampanii !!!! ZWYCIĘZCA © Afilo 2007, ul. Senatorska 13/15, Warszawa, tel , fax

21 ZWYCIĘZCA …Zwycięzca lepszy o 18,9 %. Wiedza wprowadzona na stale w kampaniach Klienta © Afilo 2007, ul. Senatorska 13/15, Warszawa, tel , fax

22 ZWYCIĘZCA …to tylko obrazek a zwycięzca lepszy o 13,7%. Wiedza została wykorzystana w drugim etapie kampanii.

23 ZWYCIĘZCA …Niewielkim kosztem uzyskaliśmy odpowiedź na ważny problem marketingowy. Zwycięzca lepszy o 16,7 % © Afilo 2007, ul. Senatorska 13/15, Warszawa, tel , fax

24 Dziękuję za uwagę Adam Dyba adam.dyba@afilo.pl
Tel / fax © Afilo 2007, ul. Senatorska 13/15, Warszawa, tel , fax


Pobierz ppt "marketing internetowy rozliczany za efekt – synergia CPM i CPA"

Podobne prezentacje


Reklamy Google