Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

CEL I SPECYFIKA KONKURSU W RAMACH

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "CEL I SPECYFIKA KONKURSU W RAMACH"— Zapis prezentacji:

1 CEL I SPECYFIKA KONKURSU W RAMACH
DZIAŁANIA 5.5. KSZTAŁCENIE USTAWICZNE RPO WP na lata 12 czerwca 2019 r. Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata

2 Działanie 5.5. Kształcenie ustawiczne
RPO WP Działanie 5.5. Kształcenie ustawiczne TYP PROJEKTÓW Projekty ukierunkowane na poprawę sytuacji na rynku pracy osób w wieku aktywności zawodowej, które z własnej inicjatywy są zainteresowane nabyciem, uzupełnieniem lub podwyższeniem kwalifikacji i kompetencji, w szczególności pracowników sektora MMŚP, realizowane w oparciu o popytowy model świadczenia wysokiej jakości usług edukacyjnych, z uwzględnieniem analizy potrzeb edukacyjnych danego uczestnika projektu, poprzez: szkolenia i kursy w zakresie TIK, kończące się programem formalnej oceny i certyfikacji zewnętrznej, szkolenia i kursy w zakresie języków obcych kończące się certyfikatem zewnętrznym, potwierdzającym zdobycie przez uczestników określonego poziomu biegłości językowej (zgodnie z Europejskim Systemem Opisu Kształcenia Językowego), iii) rozwój kwalifikacji zgodnych ze zintegrowanym systemem kwalifikacji.

3 Działanie 5.5. Kształcenie ustawiczne
RPO WP Działanie 5.5. Kształcenie ustawiczne TYP PROJEKTÓW – STANDARDY REALIZACJI WSPARCIA W ZAKRESIE DZIAŁANIA 5.5. Zakres możliwych do realizacji form wsparcia został określony w Standardach realizacji wsparcia w zakresie Działania 5.5. Kształcenie ustawiczne, stanowiących załącznik nr 3 do regulaminu konkursu. Wnioskodawca zobligowany jest do opracowania i realizacji projektu z uwzględnieniem i w oparciu o zasady, warunki i elementy składające się na standardy realizacji wsparcia w zakresie Działania 5.5. Kształcenie ustawiczne, które stanowią załącznik do regulaminu konkursu oraz umowy o dofinansowanie projektu.

4 Działanie 5.5. Kształcenie ustawiczne
RPO WP Działanie 5.5. Kształcenie ustawiczne GRUPA DOCELOWA Grupę docelową w ramach Działania 5.5. Kształcenie ustawiczne stanowią osoby w wieku aktywności zawodowej (18 lat i więcej), które z własnej inicjatywy są zainteresowane nabyciem, uzupełnieniem lub podwyższeniem umiejętności, kompetencji lub kwalifikacji zawodowych. Wsparcie kierowane jest do osób niezależnie od ich sytuacji społeczno-zawodowej (zarówno do osób pozostających bez zatrudnienia, jak również pracujących). Preferowane są osoby o niskich kwalifikacjach zawodowych, osoby w wieku 50 lat i więcej, jako grupy wykazujące największą lukę kompetencyjną w zakresie TIK i języków obcych lub posiadające największe potrzeby związane z uzupełnieniem lub podwyższeniem umiejętności, kompetencji lub kwalifikacji zawodowych. Ponadto preferowane jest ukierunkowanie projektów na udział pracowników sektora mikro, małych i średnich przedsiębiorstw, jak również pracowników podmiotów ekonomii społecznej/ przedsiębiorstw społecznych.

5 Kryteria weryfikowane na etapie oceny formalnej – obligatoryjne.
RPO WP Działanie 5.5. Kształcenie ustawiczne WYMOGI DLA PROJEKTÓW NA PODSTAWIE KRYTERIÓW DOPUSZCZALNOŚCI SPECYFICZNYCH W przypadku każdego projektu: Weryfikacji podlega średni koszt przypadający na uczestnika projektu, określony na maksymalnym poziomie zł Weryfikacji podlega, czy co najmniej 80% grupy docelowej projektu stanowią osoby w wieku 25 lat i więcej, z których co najmniej 40% to osoby o niskich kwalifikacjach Kryteria weryfikowane na etapie oceny formalnej – obligatoryjne.

6 Kryterium weryfikowane na etapie oceny formalnej – obligatoryjne.
RPO WP Działanie 5.5. Kształcenie ustawiczne WYMOGI DLA PROJEKTÓW NA PODSTAWIE KRYTERIÓW DOPUSZCZALNOŚCI SPECYFICZNYCH W przypadku każdego projektu: Weryfikacji podlega, czy w ramach projektu założono realizację wskaźnika rezultatu bezpośredniego: Liczba osób o niskich kwalifikacjach, które uzyskały kwalifikacje lub nabyły kompetencje po opuszczeniu Programu lub Liczba osób w wieku 50 lat i więcej, które uzyskały kwalifikacje lub nabyły kompetencje po opuszczeniu Programu Liczba osób w wieku 25 lat i więcej, które uzyskały kwalifikacje lub nabyły kompetencje po opuszczeniu Programu na poziomie co najmniej 85% dla każdego z wybranych wskaźników, w odniesieniu do liczby osób należących do danej kategorii, objętych wsparciem w ramach projektu. Kryterium weryfikowane na etapie oceny formalnej – obligatoryjne.

7 Działanie 5.5. Kształcenie ustawiczne
RPO WP Działanie 5.5. Kształcenie ustawiczne KRYTERIA SPECYFICZNEGO UKIERUNKOWANIA PROJEKTU (1) Nazwa kryterium Definicja kryterium Opis znaczenia Waga Maks. liczba punktów C.1. Specyficzna grupa docelowa Ocenie podlega stopień, w jakim projekt jest ukierunkowany na osoby w wieku 50 lat i więcej i o niskich kwalifikacjach zawodowych. 0 pkt – mniej niż 60% uczestników projektu stanowią (łącznie) osoby w wieku 50 lat i więcej i o niskich kwalifikacjach zawodowych. 1 pkt – co najmniej 60% uczestników projektu stanowią (łącznie) osoby w wieku 50 lat i więcej i o niskich kwalifikacjach zawodowych. 2 pkt – co najmniej 80% uczestników projektu są (łącznie) osoby w wieku 50 lat i więcej i o niskich kwalifikacjach zawodowych. 3 6

8 Działanie 5.5. Kształcenie ustawiczne
RPO WP Działanie 5.5. Kształcenie ustawiczne KRYTERIA SPECYFICZNEGO UKIERUNKOWANIA PROJEKTU (2) Nazwa kryterium Definicja kryterium Opis znaczenia Waga Maks. liczba punktów C.2. Pracownicy MSP i ES Ocenie podlega stopień, w jakim projekt jest ukierunkowany na pracowników sektora mikro, małych i średnich przedsiębiorstw oraz podmiotów ekonomii społecznej/przedsiębiorstw społecznych. 0 pkt – mniej niż połowę uczestników projektu stanowią (łącznie) pracownicy sektora mikro, małych i średnich przedsiębiorstw oraz podmiotów ekonomii społecznej/przedsiębiorstw społecznych. 1 pkt – co najmniej połowę uczestników projektu stanowią (łącznie) pracownicy sektora mikro, małych i średnich przedsiębiorstw oraz podmiotów ekonomii społecznej/przedsiębiorstw społecznych. 2 pkt – wszystkimi uczestnikami projektu są (łącznie) pracownicy sektora mikro, małych i średnich przedsiębiorstw oraz podmiotów ekonomii społecznej/przedsiębiorstw społecznych. 4 8

9 Działanie 5.5. Kształcenie ustawiczne
RPO WP Działanie 5.5. Kształcenie ustawiczne KRYTERIA SPECYFICZNEGO UKIERUNKOWANIA PROJEKTU (2) Nazwa kryterium Definicja kryterium Opis znaczenia Waga Maks. liczba punktów C.3. Porozumienie z pracodawcami Ocenie podlega stopień, w jakim projekt realizowany jest w porozumieniu z pracodawcą/-ami, które przyczyni się do osiągnięcia rezultatów projektu wyrażonych poprzez wskaźniki monitorowania. 0 pkt – projekt realizowany jest w porozumieniu z pracodawcą/-ami, które nie przyczyni się do osiągnięcia rezultatów projektu wyrażonych poprzez wskaźniki monitorowania. 1 pkt – projekt realizowany jest w porozumieniu z pracodawcą/-ami, które przyczyni się do osiągnięcia większości rezultatów projektu wyrażonych poprzez wskaźniki monitorowania. 2 pkt – projekt realizowany jest w porozumieniu z pracodawcą/-ami, które przyczyni się do osiągnięcia wszystkich rezultatów projektu wyrażonych poprzez wskaźniki monitorowania. 3 6

10 Działanie 5.5. Kształcenie ustawiczne
RPO WP Działanie 5.5. Kształcenie ustawiczne STANDARDY REALIZACJI WSPARCIA (1): W ramach Działania 5.5. możliwa jest realizacja kwalifikacyjnych kursów zawodowych, kursów umiejętności zawodowych oraz innych szkoleń i kursów umożliwiających uzyskanie dodatkowych kwalifikacji zawodowych. Oznacza to, że szkolenia i kursy będą prowadzić do osiągnięcia określonych efektów kształcenia oraz zostaną zakończone walidacją i potwierdzone rozpoznawalnym w danym sektorze/branży certyfikatem/dokumentem. W związku z powyższym projekt musi przewidywać formalne potwierdzenie kwalifikacji nabytych w trakcie jego realizacji, poprzez egzamin przeprowadzany przez podmiot uprawniony do egzaminowania (instytucję certyfikującą) w zakresie zgodnym z realizowanym wsparciem.

11 Działanie 5.5. Kształcenie ustawiczne
RPO WP Działanie 5.5. Kształcenie ustawiczne STANDARDY REALIZACJI WSPARCIA (2) Pomocniczo w celu weryfikacji, czy dany dokument potwierdza uzyskanie kwalifikacji, wnioskodawca/beneficjent może skorzystać z listy sprawdzającej zamieszczonej w załączniku nr 3 do Standardów realizacji wsparcia. W przypadku szkoleń i kursów w zakresie TIK kończących się nabyciem kompetencji przez uczestników projektu, we wniosku o dofinansowanie konieczne jest opisanie zaplanowanych etapów, które prowadzą do nabycia kompetencji oraz wskazanie obszarów zgodnie z ramą kompetencji informatycznych i informacyjnych (Digital Competence Framework), stanowiącą załącznik nr 1 do Standardów realizacji wsparcia. .

12 Działanie 5.5. Kształcenie ustawiczne
RPO WP Działanie 5.5. Kształcenie ustawiczne WSKAŹNIKI REZULTATU BEZPOŚREDNIEGO (1) Liczba osób o niskich kwalifikacjach, które uzyskały kwalifikacje lub nabyły kompetencje po opuszczeniu Programu Liczba osób w wieku 25 lat i więcej, które uzyskały kwalifikacje lub nabyły kompetencje po opuszczeniu Programu Liczba osób w wieku 50 lat i więcej, które uzyskały kwalifikacje lub nabyły kompetencje po opuszczeniu Programu

13 Działanie 5.5. Kształcenie ustawiczne
RPO WP Działanie 5.5. Kształcenie ustawiczne WSKAŹNIKI PRODUKTU (1) Liczba osób w wieku 25 lat i więcej objętych wsparciem w Programie - Wskaźnik mierzy liczbę wszystkich uczestników projektu objętych wsparciem w programie, którzy w dniu w którym przystąpili do projektu byli w wieku 25 lat lub więcej. Wiek uczestników liczony jest na podstawie daty urodzenia i ustalany w dniu rozpoczęcia udziału w projekcie. Liczba osób w wieku 50 lat i więcej objętych wsparciem w Programie - Wskaźnik mierzy liczbę wszystkich uczestników projektu w wieku 50 lat i więcej objętych wsparciem w Programie. Wiek uczestników określany jest na podstawie daty urodzenia i ustalany w dniu rozpoczęcia udziału w projekcie.

14 Działanie 5.5. Kształcenie ustawiczne
RPO WP Działanie 5.5. Kształcenie ustawiczne WSKAŹNIKI PRODUKTU (2) Liczba osób o niskich kwalifikacjach objętych wsparciem w Programie Wskaźnik mierzy liczbę osób o niskich kwalifikacjach, tj. posiadających wykształcenie na poziomie do ISCED 3 włącznie. Stopień uzyskanego wykształcenia jest określany w dniu rozpoczęcia uczestnictwa w projekcie. Osoby przystępujące do projektu należy wykazać raz uwzględniając najwyższy ukończony poziom ISCED. Liczba mikro, małych i średnich przedsiębiorstw, których pracownicy zostali objęci wsparciem w Programie Wskaźnik mierzy liczbę mikroprzedsiębiorstw oraz małych i średnich przedsiębiorstw, których pracownicy zostali objęci wsparciem w zakresie podnoszenia lub zmiany umiejętności i kwalifikacji zawodowych w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

15 Dziękuję za uwagę.


Pobierz ppt "CEL I SPECYFIKA KONKURSU W RAMACH"

Podobne prezentacje


Reklamy Google