Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałStanisława Paluch Został zmieniony 5 lat temu
1
Egzamin ósmoklasisty w roku szkolnym 2018/2019
2
Egzamin ósmoklasisty:
INFORMACJE OGÓLNE Egzamin ósmoklasisty: jest przeprowadzany na podstawie wymagań określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego, sprawdza, w jakim stopniu zdający spełnia te wymagania, ma formę pisemną, odbywa się na podstawie podanego przez Centralną Komisję Egzaminacyjną harmonogramu.
3
Język polski 15 kwietnia 2019 roku – poniedziałek - godz. 9:00
TERMINY EGZAMINÓW Język polski 15 kwietnia 2019 roku – poniedziałek - godz. 9:00 Matematyka 16 kwietnia 2019 roku - wtorek- godz. 9:00 Język obcy nowożytny 17 kwietnia 2019 roku – środa - godz. 9:00
4
TERMINY EGZAMINÓW Terminy dodatkowe Język polski Matematyka
3 czerwca 2019 roku –poniedziałek godz. 11:00 Matematyka 4 czerwca 2019 roku - wtorek – godz. 11:00 Język obcy nowożytny czerwca roku – środa - godz. 11:00
5
TERMINY EGZAMINÓW Do egzaminu ósmoklasisty w terminie dodatkowym przystępuje uczeń, który: z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie przystąpił do egzaminu ósmoklasisty z danego przedmiotu lub przedmiotów w terminie głównym przerwał lub któremu przerwano i unieważniono egzamin ósmoklasisty z danego przedmiotu lub przedmiotów w terminie głównym (również z przyczyn losowych lub zdrowotnych).
6
TERMINY EGZAMINÓW któremu dyrektor OKE lub dyrektor CKE unieważnił egzamin z danego przedmiotu lub przedmiotów. Do egzaminu ósmoklasisty w terminie dodatkowym zdający przystępuje w szkole, której jest uczniem.
7
WYNIKI EGZAMINÓW 14 czerwca 2019r. 21 czerwca 2019r.
Termin ogłoszenia wyników egzaminu ósmoklasisty: 14 czerwca 2019r. Termin wydania zaświadczeń: 21 czerwca 2019r.
8
Wyniki egzaminu ósmoklasisty są przedstawiane w procentach i na skali centylowej.
9
WYNIKI EGZAMINÓW Wyniki egzaminu ósmoklasisty w procentach ustala dyrektor Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej na podstawie liczby punktów przyznanych przez egzaminatorów sprawdzających prace egzaminacyjne oraz elektronicznego odczytu karty odpowiedzi (w przypadku wykorzystania do sprawdzania prac egzaminacyjnych narzędzi elektronicznych). Wyniki egzaminu ósmoklasisty na skali centylowej opracowuje Centralna Komisja Egzaminacyjna na podstawie wyników ustalonych przez dyrektorów Okręgowych Komisji Egzaminacyjnych.
10
WYNIKI EGZAMINÓW Wyniki egzaminu ósmoklasisty nie wpływają na ukończenie szkoły. Wyniki egzaminu ósmoklasisty są ostateczne i nie służy na nie skarga do sądu administracyjnego.
11
CZAS TRWANIA Czas trwania egzaminów: Język polski Matematyka
arkusz standardowy 120 min. wydłużony czas 180 min Matematyka arkusz standardowy 100 min. wydłużony czas 150 min.
12
TERMINY Język obcy nowożytny arkusz standardowy 90 min.
wydłużony czas 135 min Do egzaminu ósmoklasisty z języka obcego nowożytnego uczeń przystępuje z tego języka obcego nowożytnego, którego uczy się w szkole w ramach obowiązkowych zajęć edukacyjnych.
13
TERMINY Do czasu trwania egzaminu z każdego przedmiotu nie wlicza się czasu przeznaczonego na sprawdzenie przez ucznia poprawności przeniesienia odpowiedzi na kartę odpowiedzi – 5 min.
14
ZWOLNIENIA Z EGZAMINÓW
Laureaci i finaliści olimpiady przedmiotowej wymienionej w wykazie olimpiad oraz laureaci konkursów przedmiotowych o zasięgu wojewódzkim lub ponad wojewódzkim, organizowanych z zakresu jednego z przedmiotów objętych egzaminem ósmoklasisty, są zwolnieni z egzaminu z tego przedmiotu.
15
ZWOLNIENIA Z EGZAMINÓW
Zwolnienie następuje na podstawie zaświadczenia stwierdzającego uzyskanie przez ucznia szkoły podstawowej tytułu odpowiednio laureata lub finalisty. Zaświadczenie przedkłada się przewodniczącemu zespołu egzaminacyjnego.
16
SPOSOBY DOSTOSOWANIA Możliwe sposoby dostosowania warunków i form przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty do potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych zdających
17
SPOSOBY DOSTOSOWANIA Dostosowanie formy egzaminu ósmoklasisty polega na przygotowaniu odrębnych arkuszy egzaminacyjnych dostosowanych do: rodzaju niepełnosprawności ucznia, posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność , potrzeb ucznia, któremu ograniczona znajomość języka polskiego utrudnia zrozumienie czytanego tekstu (dotyczy egzaminu z języka polskiego i matematyki) – na podstawie pozytywnej opinii Rady Pedagogicznej.
18
SPOSOBY DOSTOSOWANIA Dostosowanie warunków przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty polega między innymi na: zminimalizowaniu ograniczeń wynikających z niepełnosprawności, niedostosowania społecznego lub zagrożenia niedostosowaniem społecznym ucznia, zapewnieniu uczniowi miejsca pracy odpowiedniego do jego potrzeb edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych, wykorzystaniu odpowiedniego sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych.
19
SPOSOBY DOSTOSOWANIA odpowiednim przedłużeniu czasu przewidzianego na przeprowadzenie egzaminu ósmoklasisty z danego przedmiotu lub przedmiotów, ustaleniu zasad oceniania rozwiązań zadań wykorzystywanych do przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty, o których mowa w art. 9a ust. 2 pkt 2 ustawy, uwzględniających potrzeby edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne ucznia.
20
SPOSOBY DOSTOSOWANIA zapewnieniu obecności i pomocy w czasie egzaminu ósmoklasisty nauczyciela wspomagającego ucznia w czytaniu lub pisaniu lub specjalisty odpowiednio z zakresu danego rodzaju niepełnosprawności, niedostosowania społecznego lub zagrożenia niedostosowaniem społecznym, jeżeli jest to niezbędne do uzyskania właściwego kontaktu z uczniem lub pomocy w obsłudze sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych.
21
Uczniowie ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, w tym: dysleksją, dysgrafią, dysortografią, dyskalkulią (na podstawie opinii poradni psychologiczno- pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej)
22
SPOSOBY DOSTOSOWANIA 1.Zaznaczanie odpowiedzi do zadań zamkniętych w zeszycie zadań egzaminacyjnych, bez przenoszenia ich na kartę odpowiedzi. 2. Przedłużenie czasu, o którym mowa w pkt 17. Komunikatu. 3. Zapisywanie odpowiedzi do zadań na komputerze (możliwe tylko wtedy, gdy głębokość zaburzenia grafii uniemożliwia odczytanie pracy egzaminacyjnej).
23
SPOSOBY DOSTOSOWANIA 4. Korzystanie z pomocy nauczyciela wspomagającego, który zapisuje odpowiedzi zdającego do zadań otwartych (możliwe tylko wtedy, gdy głębokość zaburzenia grafii uniemożliwia odczytanie pracy egzaminacyjnej i gdy uczeń (słuchacz) w toku edukacji został wdrożony do takiej współpracy z nauczycielem).
24
SPOSOBY DOSTOSOWANIA 5.Pomoc nauczyciela (członka zespołu nadzorującego), który przed przystąpieniem ucznia do pracy, odczytuje z arkusza rezerwowego jeden raz głośno, po kolei wszystkie teksty liczące po 250 słów lub więcej, stanowiące podstawę zadań egzaminu ósmoklasisty albo egzaminu gimnazjalnego z języka polskiego (możliwe tylko wtedy, gdy głęboka dysleksja znacznie utrudnia samodzielne czytanie i zrozumienie dłuższego tekstu lub wtedy, kiedy poważne trudności w samodzielnym czytaniu i rozumieniu dłuższego tekstu zostały wskazane w opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej).
25
SPOSOBY DOSTOSOWANIA 6. Zastosowanie szczegółowych zasad oceniania rozwiązań zadań otwartych z języka polskiego, języków obcych nowożytnych oraz matematyki, uwzględniających specyficzne trudności w uczeniu się.
26
PODSTAWA DOSTOSOWANIA
Dokumenty, na podstawie których przyznawane jest dostosowanie formy lub warunków przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty, to: orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność, orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niedostosowanie społeczne lub zagrożenie niedostosowaniem społecznym .
27
PODSTAWA DOSTOSOWANIA
orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania, zaświadczenie o stanie zdrowia wydane przez lekarza, opinia poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej, o specyficznych trudnościach w uczeniu się,
28
PODSTAWA DOSTOSOWANIA
pozytywna opinia rady pedagogicznej w przypadku uczniów: objętych pomocą psychologiczno-pedagogiczną w szkole ze względu na trudności adaptacyjne związane z wcześniejszym kształceniem za granicą, zaburzenia komunikacji językowej lub sytuację kryzysową lub traumatyczną cudzoziemców, którym ograniczona znajomość języka polskiego utrudnia zrozumienie czytanego tekstu.
29
PODSTAWA DOSTOSOWANIA
Zaświadczenie o stanie zdrowia, przedkłada się dyrektorowi szkoły nie później niż do 15 października 2018 roku. Opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej, o specyficznych trudnościach w uczeniu się, przedkłada się dyrektorowi szkoły nie później niż do 15 października 2018 roku.
30
PODSTAWA DOSTOSOWANIA
W przypadkach losowych dokumenty mogą być przedłożone w terminie późniejszym, niezwłocznie po ich otrzymaniu.
31
PODSTAWA DOSTOSOWANIA
Rada pedagogiczna, spośród możliwych sposobów dostosowania warunków i form przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty, wymienionych w komunikacie o dostosowaniach, wskazuje sposób lub sposoby dostosowania warunków lub formy przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty dla ucznia.
32
PODSTAWA DOSTOSOWANIA
W szczególnych przypadkach losowych lub zdrowotnych Dyrektor Szkoły na wniosek Rady Pedagogicznej, może wystąpić do Dyrektora OKE z wnioskiem o wyrażenie zgody na przystąpienie ucznia do egzaminu w warunkach dostosowanych do jego potrzeb edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych nieujętych w komunikacie o dostosowaniach. Wniosek powinien być uzasadniony i potwierdzony stosownymi dokumentami.
33
PODSTAWA DOSTOSOWANIA
Uzgodnienia pomiędzy Dyrektorem Szkoły a Dyrektorem OKE odbywają się nie później niż do 11 lutego 2019r. w formie pisemnej. Jeżeli konieczność dostosowań nastąpi po tym terminie stosowne uzgodnienia muszą zostać przeprowadzone niezwłocznie po uzyskaniu przez Dyrektora Szkoły informacji o potrzebie takich dostosowań.
34
PODSTAWA DOSTOSOWANIA
Dyrektor szkoły informuje na piśmie rodziców ucznia o wskazanym przez Radę Pedagogiczną sposobie lub sposobach dostosowania warunków lub formy przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty do jego potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych, nie później niż do 20 listopada 2018 roku.
35
KRYTERIA REKRUTACYJNE DLA ABSOLWENTÓW SZKOŁY PODSTAWOWEJ
Punkty za świadectwo pkt. Aktywność na rzecz innych ludzi – 3 pkt. Świadectwo ukończenia szkoły podstawowej z wyróżnieniem – 7 pkt. Szczególne osiągnięcia – 18 pkt. Ocena celująca z języka polskiego – 18 pkt. Ocena celująca z matematyki - 18 pkt. Ocena celująca z I przedmiotu pkt. Ocena celująca z II przedmiotu pkt.
36
KRYTERIA REKRUTACYJNE DLA ABSOLWENTÓW SZKOŁY PODSTAWOWEJ
Ocena bardzo dobra z języka polskiego -17 pkt. Ocena bardzo dobra z matematyki - 17 pkt. Ocena bardzo dobra z I przedmiotu - 17 pkt. Ocena bardzo dobra z II przedmiotu - 17 pkt.
37
KRYTERIA REKRUTACYJNE DLA ABSOLWENTÓW SZKOŁY PODSTAWOWEJ
Ocena dobra z języka polskiego -14 pkt. Ocena dobra z matematyki - 14 pkt. Ocena dobra z I przedmiotu - 14 pkt. Ocena dobra z II przedmiotu - 14 pkt.
38
KRYTERIA REKRUTACYJNE DLA ABSOLWENTÓW SZKOŁY PODSTAWOWEJ
Ocena dostateczna z języka polskiego -8 pkt. Ocena dostateczna z matematyki - 14 pkt. Ocena dostateczna z I przedmiotu - 14 pkt. Ocena dostateczna z II przedmiotu - 14 pkt.
39
KRYTERIA REKRUTACYJNE DLA ABSOLWENTÓW SZKOŁY PODSTAWOWEJ
Ocena dostateczna z języka polskiego -8 pkt. Ocena dostateczna z matematyki - 8 pkt. Ocena dostateczna z I przedmiotu - 8 pkt. Ocena dostateczna z II przedmiotu - 8 pkt.
40
KRYTERIA REKRUTACYJNE DLA ABSOLWENTÓW SZKOŁY PODSTAWOWEJ
Ocena dopuszczająca z j. polskiego -2 pkt. Ocena dopuszczająca z matematyki - 2 pkt. Ocena dopuszczająca z I przedmiotu - 2 pkt. Ocena dopuszczająca z II przedmiotu - 2 pkt.
41
KRYTERIA REKRUTACYJNE DLA ABSOLWENTÓW SZKOŁY PODSTAWOWEJ
Punkty za egzamin ósmoklasisty 100 pkt Wynik z języka polskiego 100% x 0,35 = 35 pkt Wynik z matematyki 100% x 0,35 = 35 pkt Wynik z języka obcego nowożytnego 100% x 0,3 = 30 pkt
42
Laureaci konkursów przedmiotowych organizowanych przez Kuratora Oświaty, finaliści i laureaci olimpiad przedmiotowych organizowanych przez podmioty wskazane w wykazie MEN są przyjmowani w pierwszej kolejności do: Czteroletniego liceum ogólnokształcącego, Pięcioletniego technikum, Branżowej szkoły I stopnia prowadzonej dla absolwentów szkoły podstawowej.
43
Postępowania rekrutacyjne będą prowadzone w tym samym czasie, ale każda szkoła utworzy odrębne klasy dla absolwentów szkoły podstawowej i gimnazjum.
44
Za weryfikację wniosków i ostateczne wyniki postępowania rekrutacyjnego będzie odpowiadać komisja rekrutacyjna powołana przez dyrektora szkoły.
45
SZKOŁY ZAPEWNIĄ MIEJSCE WSZYSTKIM ABSOLWENTOM
Kryteria rekrutacyjne dla absolwentów szkoły podstawowej i gimnazjum będą takie same. SZKOŁY ZAPEWNIĄ MIEJSCE WSZYSTKIM ABSOLWENTOM
46
Ważne adresy: www. cke. gov. pl www. oke. gov. pl www. gov
Ważne adresy: szkolny
47
Dziękuję za uwagę.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.