Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Jakość kształcenia w szkolnictwie wyższym
Przykład AGH Pełnomocnik Rektora AGH ds. Jakości Kształcenia Dr hab. Jacek Tarasiuk
2
Dlaczego musimy się zmieniać?
Kandydaci na studia coraz częściej zwracają uwagę nie tylko na to CO będą studiować, ale również JAK. Oczekują wiedzy konkretnej, praktycznej, dającej przewagę na rynku pracy. Słabi kandydaci zawsze do nas przyjdą. Dobrzy coraz częściej szukają atrakcyjnej oferty za granicą. AGH już konkuruje na Europejskim rynku edukacyjnym.
3
Jakość kształcenia ≠ Jakość wykształcenia
Kształcenie całość doświadczeń składających się na proces zdobywania przez jednostkę umiejętności, wiedzy oraz rozumienia otaczającego ją świata. jakość wykształcenia = jakość kształcenia + poziom kandydatów nauczanie procesy towarzyszące
4
Nauczanie Samouczenie i zdecentralizowana pedagogika
Usieciowienie uczenia się Edukacja open source Zmiana relacji interpersonalnych Przejście od domniemanych autorytetów do kolektywnej wiarygodności Kształcenie wyprzedzające (flipped classroom) Kształcenie hybrydowe (blended learing) Nauczanie problemowe (Problem Based Learning) Metoda projektowa (Project Based Learning) Grywalizacja (gamification) Praca z zasobami sieci (WebQuest)
5
Procesy towarzyszące Procesy służące tworzeniu i zatwierdzaniu programów kształcenia. Kształcenie, które zachęca studentów do aktywności w procesie uczenia się oraz system oceniania studentów odzwierciedlający takie podejście. Określone, opublikowane i stosowane regulacje dotyczące wszystkich etapów „ścieżki edukacyjnej studenta”. Zapewnienie kadry dydaktycznej o odpowiednich kompetencjach. Zapewnienie adekwatnych i łatwo dostępnych zasobów edukacyjne oraz odpowiedniego wsparcie dla studentów. Gromadzenie, analiza i wykorzystanie informacji do zarządzania programami i innymi działaniami. Monitorowanie i weryfikacja programów kształcenia oraz zgodności założonych i uzyskiwanych efektów kształcenia. Poddawanie się zewnętrznym akredytacjom i ocenie. Standardy i Wskazówki dotyczące zapewniania jakości w EOSW Konferencja Ministrów Europejskiego Obszaru Szkolnictwa Wyższego w Erywaniu 2015
6
Rektor, Prorektor ds. kształcenia
Wewnętrzny System Zapewnienia Jakości w AGH - organizacja Rektor, Prorektor ds. kształcenia Pełnomocnik Rektora ds. Jakości Kształcenia Uczelniany Zespół ds. Jakości Kształcenia Rzecznik Praw Studenta Uczelniany Zespół Audytu Dydaktycznego Dziekan, Prodziekan ds. kształcenia Pełnomocnik Dziekana ds. Jakości Kształcenia Wydziałowy Zespół ds. Jakości Kształcenia Wydziałowy Zespół Audytu Dydaktycznego
7
Wewnętrzny System Zapewnienia Jakości w AGH - działania
Ankietyzacje: Prowadzącego Przedmiotu Warunków kształcenia Obsługi administracyjnej Studiów podyplomowych Satysfakcji pracowniczej Roczny raport samooceny Działania Zespołu Audytu Dydaktycznego Dni Dydaktyki AGH Seminaria dydaktyczne Szkolenia dla Pełnomocników Dziekanów Wspomaganie wizytacji PKA Standaryzacja, wzorce i przykłady
8
Dziękuję za uwagę
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.