Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałSebastian Klimek Został zmieniony 5 lat temu
1
195.Na poziomym torze o długości s=2km prędkość pociągu o masie M=1000t wzrosła od v1=36km/h do v2=72km/h. Jaka była moc lokomotywy? Współczynnik tarcia m=0,003.
2
195.Na poziomym torze o długości s=2km prędkość pociągu o masie M=1000t wzrosła od v1=36km/h do v2=72km/h. Jaka była moc lokomotywy? Współczynnik tarcia m=0,003. Dane: s=2km, v1=10m/s, v2=20m/s, M= 10 6 kg, m=0, P = ? F:
3
195.Na poziomym torze o długości s=2km prędkość pociągu o masie M=1000t wzrosła od v1=36km/h do v2=72km/h. Jaka była moc lokomotywy? Współczynnik tarcia m=0,003. Dane: s=2km, v1=10m/s, v2=20m/s, M= 10 6 kg, m=0, P = ? F: Zmiana energii kinetycznej pociągu jest równa pracy siły wypadkowej na niego działającej:
4
195.Na poziomym torze o długości s=2km prędkość pociągu o masie M=1000t wzrosła od v1=36km/h do v2=72km/h. Jaka była moc lokomotywy? Współczynnik tarcia m=0,003. Dane: s=2km, v1=10m/s, v2=20m/s, M= 10 6 kg, m=0, P = ? F: Zmiana energii kinetycznej pociągu jest równa pracy siły wypadkowej na niego działającej: DEk=WT: M 2 v 2 2 − v 1 2 = F−T s=Fs−μMgs 1)
5
195.Na poziomym torze o długości s=2km prędkość pociągu o masie M=1000t wzrosła od v1=36km/h do v2=72km/h. Jaka była moc lokomotywy? Współczynnik tarcia m=0,003. Dane: s=2km, v1=10m/s, v2=20m/s, M= 10 6 kg, m=0, P = ? F: Zmiana energii kinetycznej pociągu jest równa pracy siły wypadkowej na niego działającej: DEk=WT: M 2 v 2 2 − v 1 2 = F−T s=Fs−μMgs 1) Droga pociągu była: s= v 1 + v 2 2 t 2)
6
195.Na poziomym torze o długości s=2km prędkość pociągu o masie M=1000t wzrosła od v1=36km/h do v2=72km/h. Jaka była moc lokomotywy? Współczynnik tarcia m=0,003. Dane: s=2km, v1=10m/s, v2=20m/s, M= 10 6 kg, m=0, P = ? F: Zmiana energii kinetycznej pociągu jest równa pracy siły wypadkowej na niego działającej: DEk=WT: M 2 v 2 2 − v 1 2 = F−T s=Fs−μMgs 1) Droga pociągu była: s= v 1 + v 2 2 t 2)
7
195.Na poziomym torze o długości s=2km prędkość pociągu o masie M=1000t wzrosła od v1=36km/h do v2=72km/h. Jaka była moc lokomotywy? Współczynnik tarcia m=0,003. Dane: s=2km, v1=10m/s, v2=20m/s, M= 10 6 kg, m=0, P = ? F: Zmiana energii kinetycznej pociągu jest równa pracy siły wypadkowej na niego działającej: DEk=WT: M 2 v 2 2 − v 1 2 = F−T s=Fs−μMgs 1) Droga pociągu była: s= v 1 + v 2 2 t 2) Moc lokomotywy była: P = W t = Fs t )
8
195.Na poziomym torze o długości s=2km prędkość pociągu o masie M=1000t wzrosła od v1=36km/h do v2=72km/h. Jaka była moc lokomotywy? Współczynnik tarcia m=0,003. Dane: s=2km, v1=10m/s, v2=20m/s, M= 10 6 kg, m=0, P = ? F: Zmiana energii kinetycznej pociągu jest równa pracy siły wypadkowej na niego działającej: DEk=WT: M 2 v 2 2 − v 1 2 = F−T s=Fs−μMgs 1) Droga pociągu była: s= v 1 + v 2 2 t 2) Moc lokomotywy była: P = W t = Fs t ) M: Z 1) mamy: Fs= M 2 v 2 2 − v 1 2 −μMgs. 4)
9
195.Na poziomym torze o długości s=2km prędkość pociągu o masie M=1000t wzrosła od v1=36km/h do v2=72km/h. Jaka była moc lokomotywy? Współczynnik tarcia m=0,003. Dane: s=2km, v1=10m/s, v2=20m/s, M= 10 6 kg, m=0, P = ? F: Zmiana energii kinetycznej pociągu jest równa pracy siły wypadkowej na niego działającej: DEk=WT: M 2 v 2 2 − v 1 2 = F−T s=Fs−μMgs 1) Droga pociągu była: s= v 1 + v 2 2 t 2) Moc lokomotywy była: P = W t = Fs t ) M: Z 1) mamy: Fs= M 2 v 2 2 − v 1 2 −μMgs. 4) Wstawiając 2) i 4) do 3) otrzymujemy:
10
195.Na poziomym torze o długości s=2km prędkość pociągu o masie M=1000t wzrosła od v1=36km/h do v2=72km/h. Jaka była moc lokomotywy? Współczynnik tarcia m=0,003. Dane: s=2km, v1=10m/s, v2=20m/s, M= 10 6 kg, m=0, P = ? F: Zmiana energii kinetycznej pociągu jest równa pracy siły wypadkowej na niego działającej: DEk=WT: M 2 v 2 2 − v 1 2 = F−T s=Fs−μMgs 1) Droga pociągu była: s= v 1 + v 2 2 t 2) Moc lokomotywy była: P = W t = Fs t ) M: Z 1) mamy: Fs= M 2 v 2 2 − v 1 2 −μMgs. 4) Wstawiając 2) i 4) do 3) otrzymujemy: P=M v 1 + v v 2 2 − v s + μg 2 =ok.2140KM.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.