Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
EGZAMIN ÓSMOKLASISTY Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO
11 stycznia 2018 Katarzyna Weiss Sieć współpracy
2
Cele warsztatów Informacje ogólne na temat egzaminu ósmoklasisty
Informacje dodatkowe dotyczące egzaminu Omówienie arkusza egzaminacyjnego Omówienie przykładowych zadań egzaminacyjnych
3
INFORMACJE OGÓLNE Egzamin ósmoklasisty obowiązuje od
roku szkolnego 2018/2019 Jest egzaminem obowiązkowym Egzamin z języka angielskiego odbywa się w kwietniu, trzeciego dnia egzaminów Wyniki egzaminu – w dniu zakończenia roku szkolnego
4
Komisja egzaminacyjna
Jeden poziom egzaminu – A2+/B1 Egzamin obejmuje struktury gramatyczne, które są ujęte w informatorze Egzamin TYLKO z języka, którego uczeń uczył się w szkole Może to być język nauczany jako drugi Komisja egzaminacyjna
5
INFORMACJE dodatkowe Uprawnienia laureatów i finalistów konkursów
Uprawnienia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Harmonogram i informacje dot. egzaminu pojawią się 1 września 2018
6
ARKUSZ EGZAMINACYJNy Egzamin trwa 90 minut
Od 45 do 55 zadań w 12 – 15 wiązkach Typy zadań: zamknięte i otwarte Zadania egzaminacyjne obejmują: •Rozumienie ze słuchu • Rozumienie tekstów pisanych •Znajomość funkcji językowych •Znajomość środków językowych •Wypowiedź pisemna.
7
Zadania egzaminacyjne będą obejmowały
Umiejętności opisane w nastepujących wymaganiach ogólnych: Znajomość środków językowych Rozumienie wypowiedzi Tworzenie wypowiedzi Reagowanie na wypowiedzi Przetwarzanie wypowiedzi
8
1. Rozumienie ze słuchu ŹRÓDŁA TEKSTÓW - teksty adaptowane lub oryginalne, czytane przez rodzimych użytkowników języka CZAS TRWANIA - ok. 20–25 minut LICZBA ZADAŃ -12–14 (3–4 wiązki, w tym przynajmniej 1 wiązka z zadaniami otwartymi) UDZIAŁ W WYNIKU SUMARYCZNYM – ok. 20–25%
9
TYPY ZADAŃ: zadania zamknięte: - wybór wielokrotny - dobieranie
zadania otwarte: - zadanie z luką/lukami - odpowiedzi na pytania
10
2. Znajomość funkcji językowych
krótkie teksty lub materiał ikonograficzny wysłuchane krótkie (jedno-, dwuzdaniowe) wypowiedzi LICZBA ZADAŃ – 10–12 (3–4 wiązki, w tym przynajmniej 1 wiązka z zadaniami otwartymi) UDZIAŁ W WYNIKU SUMARYCZNYM – ok. 15–20%
11
TYPY ZADAŃ : zadania zamknięte: - wybór wielokrotny - dobieranie
zadania otwarte: - zadanie z luką/lukami
12
3. Rozumienie tekstów pisanych
ŹRÓDŁA TEKSTÓW - teksty adaptowane lub oryginalne, część oparta na materiale ikonograficznym ŁĄCZNA DŁUGOŚĆ TEKSTÓW - do 850 wyrazów LICZBA ZADAŃ - 12–16 (3–4 wiązki, w tym przynajmniej 1 wiązka z zadaniami otwartymi) UDZIAŁ W WYNIKU SUMARYCZNYM – ok. 25–30%
13
TYPY ZADAŃ : zadania zamknięte: - wybór wielokrotny - dobieranie
zadania otwarte: - zadanie z luką/lukami - odpowiedzi na pytania
14
4. Znajomość środków językowych
ŹRÓDŁA TEKSTÓW - teksty adaptowane lub oryginalne Zadania oparte są na pojedynczych zdaniach lub krótkich tekstach, część oparta na materiale ikonograficznym LICZBA ZADAŃ - 10–12 (3–4 wiązki, w tym przynajmniej 1 wiązka z zadaniami otwartymi) UDZIAŁ W WYNIKU SUMARYCZNYM – ok. 15–20%
15
TYPY ZADAŃ : zadania zamknięte: wybór wielokrotny dobieranie
zadania otwarte: zadanie z luką/lukami parafraza zdań tłumaczenie fragmentów zdań na język obcy układanie fragmentów zdań z podanych elementów leksykalnych
16
5. Wypowiedź pisemna krótki tekst informacyjny z elementami opisu, opowiadania, zaproszenia, wyrażania i uzasadniania opinii itp., zgodnie ze wskazówkami podanymi w poleceniu RODZAJ WYPOWIEDZI - notatka, ogłoszenie, zaproszenie, wiadomość, , wpis na blogu DŁUGOŚĆ WYPOWIEDZI - 50–120 wyrazów UDZIAŁ W WYNIKU SUMARYCZNYM - ok. 20%
17
CHARAKTERYSTYKA ZADANIA
TYP ZADANIA - zadanie otwarte jedno zadanie (bez możliwości wyboru) polecenie w języku polskim w poleceniu podane trzy podpunkty, które zdający powinien rozwinąć w wypowiedzi podany początek wypowiedzi
18
ZASADY OCENIANIA Zadania zamknięte: - 1 pkt – poprawna odpowiedź.
0 pkt – odpowiedź niepoprawna lub brak odpowiedzi Zadania otwarte: Odpowiedź musi być komunikatywna. Odpowiedź nie jest akceptowana, jeśli:
19
błędy zmieniają znaczenie słowa, np.
meet zamiast meat użyte słowo nie byłoby zrozumiane przez odbiorcę jako słowo, którym zdający powinien uzupełnić tekst, np. hiken zamiast chicken odpowiedź jest dwuznaczna lub wieloznaczna użyty jest zapis fonetyczny w języku polskim Odpowiedź jest w innym języku niż wymagany
20
spójność i logika wypowiedzi: od 0 do 2 pkt
3. Rozumienie ze słuchu i tekstów pisanych: Ważne jest przekazanie komunikatu, błędy ortograficzne i językowe są dopuszczalne. 4. Znajomość funkcji językowych: komunikatywność = poprawność 5. Wypowiedź pisemna: treść: od 0 do 4 pkt spójność i logika wypowiedzi: od 0 do 2 pkt zakres środków językowych: od 0 do 2 pkt poprawność środków językowych: od 0 do 2 pkt
21
Ocena treści wypowiedzi pisemnej
Ocena spójności i logiki wypowiedzi
22
Ocena zakresu środków językowych
Ocena poprawności środków językowych
23
Praca nie podlega ocenie
Jest nieczytelna Jest niezgodna z poleceniem Jest niekomunikatywna (np. napisana fonetycznie) Jest odtworzona z podręcznika lub innego źródła 0 pkt za treść = 0 pkt w pozostałych kryteriach 1 pkt za treść = najwyżej 1 pkt w pozostałych 40 słów lub mniej = 0 pkt
24
Oznaczanie błędów w wypowiedzi pisemnej
25
Przykładowe zadanie - wypowiedź pisemna
26
Przykładowa Wypowiedź ucznia i jej ocena
27
Treść – 2 pkt: uczeń odniósł się do dwóch punktów polecenia i
dwa z nich rozwinął (podpunkt 1 i 2) Spójność i logika wypowiedzi – 1 pkt: wypowiedź zawiera usterki w spójności/logice na poziomie poszczególnych zdań i akapitów Zakres środków językowych – 1 pkt: ograniczony zakres środków językowych, w wypowiedzi użyte są głównie środki o wysokim stopniu pospolitości Poprawność środków językowych – 1 pkt: liczne błędy czasami zakłócające komunikację
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.