Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
HODOWLA FASOLI CEL DOŚWIADCZENIA:
Badanie wpływu działania światła na kiełkowanie, wzrost i rozwój fasoli. Doświadczenie wykonano w terminie: – Autor: Adam Kulesza, klasa IV c
2
Potrzebne materiały: dwa słoiki, gaza, gumki recepturki, ziarna fasoli
Aby zbadać wpływ działania światła na kiełkowanie, wzrost i rozwój fasoli wykonałem następujące doświadczenie: Założyłem hodowlę fasoli: przygotowałem dwa słoiki (nr 1,nr 2), na każdym z nich naciągnąłem gazę i przymocowałem ją gumką. Palcem wcisnąłem gazę tak aby powstały dołki, w których umieściłem po trzy ziarna fasoli. Do słoików wlałem wodę tak aby nasiona były wilgotne. Słoiki postawiłem na podstawkach. Słoik nr 1 umieściłem w zamykanej półce (hodowla bez dostępu światła), słoik nr 2 postawiłem na parapecie (hodowla z dostępem światła). Codziennie dolewałem wody do słoików, tak aby nasiona były wilgotne i prowadziłem obserwacje.
3
Dzień I (8.02.2018) - Założenie hodowli
Słoik nr 1 umieściłem w zamkniętej półce bez dostępu światła. Słoik nr 2 umieściłem na parapecie, gdzie miał on dostęp do światła słonecznego.
4
Dzień II ( ) Słoik nr 1 Słoik nr 2 Nasiona fasoli są nierównomiernie pomarszczone, żadne z nasion nie wykiełkowało.
5
Dzień III ( ) Słoik nr 1: Nasiona są bardzo napęczniałe. Słoik nr 2: Nasiona są bardzo napęczniałe, jedno pękło i widać wyraźnie kiełkujący korzonek.
6
Dzień IV ( ) Słoik nr 1: Nasiona są napęczniałe, widać pęknięcia, z jednego kiełkuje korzonek. Słoik nr 2: Wyraźnie widać kiełkujące korzonki z każdego z nasion.
7
Dzień V ( ) Słoik nr 1 Słoik nr 2 Wyraźnie widać rosnące kiełki w jednej i w drugiej hodowli.
8
Dzień VI ( ) Słoik nr 1 Słoik nr 2 Korzonki są coraz dłuższe. Nasiona i korzonki w hodowli 1 są wyraźnie bledsze. Łupiny odchodzą od nasion, część z nich zaczyna pękać.
9
Dzień VII ( ) Słoik nr 1: Słoik nr 2: Korzonki rozrastają się, widać już wydobywające się pierwsze listki. Listki pojawiały się w pęknięciach nasion.
10
Dzień VIII ( ) Słoik nr 1 Słoik nr 2 W jednej i w drugiej hodowli po dwie fasolki wypuściły listki. W hodowli nr 2 są one zielone w hodowli nr 1 żółte.
11
Dzień IX ( ) Słoik nr 1 Słoik nr 2 Łodygi są coraz dłuższe a listki coraz większe, korzonki rozrastają się. Wyrastające rośliny różnią się kolorem.
12
Dzień X ( ) Słoik nr 1 Słoik nr 2 Rośliny i korzenie są coraz większe.
13
Dzień XII ( ) Słoik nr 1: Słoik nr 2: Rośliny mają żółte, cienkie łodygi i małe, nierozwinięte, żółte liście. Rośliny mają zielone łodygi i rozrastają się liście.
14
Dzień XIV ( ) Słoik nr 1: Rośliny mają coraz dłuższe łodygi. Liście nie rozrastają się i są nadal żółte. Słoik nr 2: Rośliny są coraz większe, mają grubsze, zielone łodygi i coraz większe liście.
15
Czternastego dnia doświadczenia wystawiłem fasolę hodowaną bez dostępu światła na parapet i obserwowałem jak roślina zareaguje na zmianę. Rośliny zaraz po wystawieniu z ciemnej szafki. Rośliny po 6 godzinach od wystawienia na światło. Rośliny po 24 godzinach od wystawienia na światło. Po wystawieniu na światło, rośliny zaczęły robić się coraz bardziej zielone, liście rozwinęły się i urosły.
16
PODSUMOWANIE: Brak dostępu światła słonecznego nie ma dużego wpływu na szybkość kiełkowania. Rośliny hodowane bez dostępu światła są wyższe, jednak mają cienkie, słabe łodygi i nierozwinięte, żółte liście. Rośliny hodowane w nasłonecznionym miejscu są niższe, jednak maja grubą, mocną łodygę i duże, zielone liście. WNIOSEK: ŚWIATŁO SŁONECZNE JEST NIEZBĘDNE DO PRAWIDŁOWEGO WZROSTU I ROZWOJU ROŚLIN !!!
17
Dziękuję za uwagę
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.