Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałWacława Markiewicz Został zmieniony 6 lat temu
1
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
Działanie – Doskonalenie zawodowe, Poddziałanie (10iv) – Doskonalenie zawodowe uczniów Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego na lata 2014 – 2020 XXXVII Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO WM na lata czerwca 2018 r. Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
2
Opis znaczenia kryterium
Kryteria dostępu L.p. Kryterium Opis znaczenia kryterium 1. Wnioskodawcą w ramach projektu jest: - organ prowadzący objęte wsparciem szkoły lub placówki systemu oświaty prowadzące kształcenie zawodowe lub - podmiot posiadający co najmniej 3- letnie doświadczenie w obszarze kształcenia zawodowego (z wyłączeniem osób fizycznych innych niż prowadzące działalność gospodarczą lub oświatową na podstawie odrębnych przepisów) w partnerstwie z organem prowadzącym. Doświadczenie, którym legitymuje się wnioskodawca musi pochodzić z okresu maksymalnie 5 lat przed dniem złożenia wniosku o dofinansowanie. Niespełnienie kryterium skutkuje odrzuceniem wniosku
3
Opis znaczenia kryterium
L.p. Kryterium Opis znaczenia kryterium 2. Projekt obejmuje działania zapewniające kompleksowość wsparcia rozwoju szkolnictwa zawodowego w województwie mazowieckim. Niespełnienie kryterium skutkuje odrzuceniem wniosku 3. Projekt sprzyja oszczędnemu, efektywnemu i wydajnemu wydatkowaniu środków oraz zapewnia realizację wskaźników z zachowaniem efektywności kosztowej.
4
Opis znaczenia kryterium
L.p. Kryterium Opis znaczenia kryterium 4. Okres realizacji projektu nie przekracza 36 miesięcy. Niespełnienie kryterium skutkuje odrzuceniem wniosku
5
Kryteria dostępu do oceny na etapie oceny merytorycznej
L.p. Kryterium Opis znaczenia kryterium 5. Projekt zakłada działania umożliwiające kształcenie u każdego ucznia uczestniczącego w projekcie jednocześnie przynajmniej 1 kompetencji kluczowej i co najmniej 3 umiejętności uniwersalnych niezbędnych na rynku pracy, w tym obowiązkowo tych dotyczących innowacyjności i kreatywności. Niespełnienie kryterium skutkuje odrzuceniem wniosku. 6. Realizacja wsparcia w ramach projektu przebiega na podstawie indywidualnie przeprowadzonej diagnozy potrzeb edukacyjnych szkoły i/lub placówki systemu oświaty prowadzącej/ych kształcenie zawodowe, w tym uczniów oraz nauczycieli i instruktorów praktycznej nauki zawodu.
6
Kryteria dostępu do oceny na etapie oceny merytorycznej
L.p. Kryterium Opis znaczenia kryterium 7. Projekt w odniesieniu do rozwoju edukacji zawodowej uwzględnia potrzeby lokalnego/regionalnego rynku pracy. Niespełnienie kryterium skutkuje odrzuceniem wniosku. 8. Przedsięwzięcia realizowane w ramach projektu uwzględniają indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne uczniów objętych wsparciem.
7
Opis znaczenia kryterium
L.p. Kryterium Opis znaczenia kryterium 9. Przedsięwzięcia finansowane w ramach projektu ze środków EFS stanowią uzupełnienie działań prowadzonych przez szkoły lub placówki systemu oświaty przed rozpoczęciem realizacji projektu. Niespełnienie kryterium skutkuje odrzuceniem wniosku. 10. Stworzone w ramach projektu materiały edukacyjne są opublikowane na wolnych licencjach.
8
KRYTERIA MERYTORYCZNE SZCZEGÓŁOWE
Lp Kryterium Punktacja Max. Liczba punktów 1. Projekt przewiduje realizację działań planowanych w projekcie w partnerstwie z instytucjami otoczenia społeczno-gospodarczego szkół. 0/3 pkt realizacja projektu w partnerstwie: 0 pkt - brak partnerstwa lub brak informacji w tym zakresie 1 pkt - z 1 partnerem, 2 pkt - z 2 partnerami , 3 pkt - z 3 i więcej partnerami 3 Odwołać się do analizy potrzeb.
9
L.p. Kryterium Punktacja Max. Liczba punktów 2. Projekt przewiduje doskonalenie umiejętności, kompetencji lub kwalifikacji zawodowych nauczycieli zawodu i instruktorów praktycznej nauki zawodu na studiach podyplomowych lub kursach kwalifikacyjnych przygotowujących do wykonywania zawodu nauczyciela kształcenia zawodowego w ramach zawodów nowo wprowadzonych do klasyfikacji zawodów szkolnictwa zawodowego, zawodów wprowadzonych w ramach modernizacji oferty kształcenia zawodowego albo nowoutworzonych kierunków nauczania lub zawodów, na które występuje deficyt na regionalnym rynku pracy oraz braki kadrowe nauczycieli. 0/6 pkt podjęcie w projekcie działań mających na celu doskonalenie umiejętności […], w ramach zawodów nowo wprowadzonych do klasyfikacji, zawodów wprowadzonych w ramach modernizacji oferty kształcenia, Nowoutworzonych kierunków nauczania lub zawodów 0 pkt - brak powyższych działań lub brak informacji w tym zakresie, 3 pkt - podjęcie przynajmniej jednego z powyższych działań, 6 pkt - podjęcie przynajmniej dwóch z powyższych działań. 6
10
Lp Kryterium Punktacja Max. Liczba punktów 3. Projekt zakłada stworzenie nowych lub doposażenie istniejących międzyszkolnych pracowni umożliwiających praktyczną naukę zawodu. 0/4 pkt stworzenie i/lub doposażenie międzyszkolnej/ międzyszkolnych pracowni w ramach projektu oraz udostępnienie jej/ich innym szkołom 0 pkt - brak powyższych działań lub brak informacji w tym zakresie. 2 pkt - stworzenie i/lub doposażenie międzyszkolnej/międzyszkolnych pracowni i udostępnienie 1 szkole, 4 pkt - stworzenie i/lub doposażenie międzyszkolnej/międzyszkolnych pracowni i udostępnienie 2 szkołom i więcej. 4 Odwołać się do analizy potrzeb.
11
Lp Kryterium Punktacja Max. Liczba punktów 4. Projekt zakłada, że realizowane będą działania w zakresie kształcenia w miejscu pracy bądź programy stażowe umożliwiające nabywanie kompetencji zawodowych w rzeczywistym środowisku pracy. 0/6 pkt 0 pkt - działania w ramach projektu realizowane w wyposażonej przyszkolnej pracowni zawodowej/warsztacie, 2 pkt - działania w ramach projektu realizowane w miejscu pracy 6 Odwołać się do analizy potrzeb.
12
Lp Kryterium Punktacja Max. Liczba punktów 5. Projekt zakłada partycypację finansową pracodawcy na poziomie minimum 5% w kosztach organizacji i prowadzenia stażu i/lub praktyki zawodowej w przedsiębiorstwach. 0/2 pkt partycypacja finansowa pracodawcy na poziomie minimum 5% w kosztach organizacji i prowadzenia stażu i/lub praktyki zawodowej w przedsiębiorstwach: 0 pkt - brak partycypacji lub brak informacji w tym zakresie, 2 pkt - partycypacja finansową pracodawcy na poziomie minimum 5%. 2 Odwołać się do analizy potrzeb.
13
Lp Kryterium Punktacja Max. Liczba punktów 6. Działania w zakresie kształtowania i rozwijania u uczniów i słuchaczy szkół lub placówek systemu oświaty prowadzących kształcenie zawodowe kompetencji kluczowych oraz umiejętności uniwersalnych niezbędnych na rynku pracy są realizowane z wykorzystaniem e-podręczników bądź e-zasobów/ e-materiałów dydaktycznych stworzonych dzięki środkom EFS w latach i . 0/2 pkt 0 pkt – nie są wykorzystane e-podręczniki bądź e-zasoby/e-materiały dydaktyczne stworzone dzięki środkom EFS w latach i lub brak informacji w tym zakresie, 2 pkt – są wykorzystane e-podręczniki bądź e-zasoby/e-materiały dydaktyczne stworzone dzięki środkom EFS w latach i 2 Odwołać się do analizy potrzeb.
14
Lp Kryterium Punktacja Max. Liczba punktów 7. Projekt jest realizowany wyłącznie na rzecz szkół z terenu miast średnich lub miast średnich tracących funkcje społeczno-gospodarcze. 0/2 pkt pkt – wsparciem nie są objęte szkoły wyłącznie z terenu miast średnich lub miast średnich tracących funkcje społeczno-gospodarcze, ewentualnie brak informacji w tym zakresie, 2 pkt – wsparciem są objęte szkoły wyłącznie z terenu miast średnich lub miast średnich tracących funkcje społeczno-gospodarcze. 2 Odwołać się do analizy potrzeb.
15
Lp Kryterium Punktacja Max. Liczba punktów 8. Projekt jest zgodny z programem rewitalizacji obowiązującym na obszarze, na którym jest realizowany. 0/2 pkt zgodność projektu z programem rewitalizacji: 0 pkt – nie jest zgodny lub brak informacji w tym zakresie 2 pkt - jest zgodny 2 Odwołać się do analizy potrzeb.
16
Lp Kryterium Punktacja Max. Liczba punktów 9. Projekt wynika z Planu Inwestycyjnego dla subregionu objętego problemowym Obszarem Strategicznej Interwencji (OSI problemowymi). 0/2 0 pkt – projekt nie wynika z Planu Inwestycyjnego dla subregionu objętego problemowym Obszarem Strategicznej Interwencji (OSI problemowymi) lub brak informacji w tym zakresie; 2 pkt - projekt wynika z Planu Inwestycyjnego dla subregionu objętego problemowym Obszarem Strategicznej Interwencji (OSI problemowymi) 2 Odwołać się do analizy potrzeb.
17
Dziękuję za uwagę Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego Biuro Programowania EFS
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.