Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Marta Siedlikowska. Copywriting

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Marta Siedlikowska. Copywriting"— Zapis prezentacji:

1 Marta Siedlikowska

2 Copywriting jest sztuką tworzenia różnego rodzaju treści mających na celu wywołanie określonej reakcji u czytelników. Polega na pisaniu tekstów, które skutecznie przekonują potencjalnych odbiorców do zakupu produktu lub zlecenia wykonania usługi. Copywriter musi wiedzieć jak sprzedawać, a w tym celu musi znać produkt, docelowego odbiorcę oraz przyjętą w organizacji strategię komunikacji

3 ZAKRES ZADAŃ NALEŻĄCYCH DO COPYWRITERA JEST SZEROKI I OBEJMUJE TWORZENIE TREŚCI REKLAMOWO-MARKETINGOWYCH, WŚRÓD KTÓRYCH ZNAJDUJĄ SIĘ: -hasła i slogany reklamowe, -scenariusze spotów radiowych i telewizyjnych, -teksty i scenariusze kampanii reklam prasowych, -teksty do ulotek i broszur, -teksty na banery, -oferty sprzedażowe, -teksty na strony internetowe.

4 CO INTERESUJE KLIENTA Klienta interesuje wyłącznie jedno: Jakie będę mieć korzyści, wybierając ten, a nie inny produkt lub firmę „x" zamiast „y"? W tworzeniu przekazów reklamowych trzeba wejść w skórę klienta i mówić do niego językiem korzyści, a nie treści pochwalne o swojej firmie.

5 PRZYKŁADOWE TEKSTY COPYWRITERA Branża: Fotograf Zamkniemy Twoje najpiękniejsze chwile w kadrze aparatu! Wspólnie stworzymy waszą wspaniałą historię, składającą się z Waszych uczuć, magii chwili i emocji. Doskonale zdaję sobie sprawę, że fotograf to nie tylko profesjonalny sprzęt i wiedza teoretyczna (choć i to ma znaczenie). Najważniejsze są umiejętność łapania chwili, wejścia w świat, w którym główną rolę gracie właśnie Wy. Czułe oko mojego aparatu uchwyci nawet najmniejszy szczegół i zaakcentuje to, co najistotniejsze. Wykonuję różne rodzaje fotografii – od portretowej, przez biznesową, po okolicznościową. Wszystkie zlecenia są dla mnie nowym wyzwaniem, dlatego każda sesja jest wyjątkowa, niepowtarzalna. Dotrę ze swoim aparatem w każde miejsce, które mi wskażecie. Ja zadbam o to, by Wasze zdjęcia były prawdziwym i niezwykle profesjonalnym odzwierciedleniem magii chwili. Zapraszam!

6 Branża: Przyczepy – wypożyczalnia Kupiłeś nowe mieszkanie i potrzebujesz przewieźć cały swój dobytek? Planujesz przetransportować łódź? Wielkość Twojego samochodu nie jest wystarczająca, by pomieścić wszystko, co zaplanowałeś? Nasza wypożyczalnia przyczep umożliwi Ci szybko, bezpiecznie i tanio przewieźć niemal każdy rodzaj towaru. W ofercie posiadamy różnego typu przyczepy o niejednolitych wymiarach. Dzięki naszym naczepom bezpiecznie przewieziesz: meble, sprzęt AGD itp. motocykle, skutery łodzie, jachty innego rodzaju mienie Posiadamy przyczepy o bardzo dużej nośności, dzięki którym możliwy jest standard nawet ciężkich towarów. Dysponujemy także wytrzymałymi plandekami, które skutecznie ochronią wszystkie przewożone przedmioty. Nasza firma to niezawodne przyczepy w doskonałych cenach!

7 „Nasze produkty s ą doskona ł e, mamy olbrzymie do ś wiadczenie i dysponujemy najlepszymi fachowcami ”– co to oznacza dla odbiorców przekazu? Nic.

8 CECHY DOBREGO COPYWRITERA TO PRZEDE WSZYSTKIM : poprawność językowa, lekkie pióro i znajomość technik tworzenia perswazyjnych tekstów, umiejętność zrozumienia klienta i dotarcia do jego podświadomych potrzeb Tworzone przez niego teksty muszą być łatwo przyswajalne. W przeciwnym razie odstraszą czytelnika, zamiast go zachęcić do określonego działania.

9 Trzeba poznać charakter, potrzeby i zachowania grupy docelowej swojego tekstu. Innego języka używa się przy tworzeniu treści dla pani domu, innego dla dzieci, innego dla menadżerów wysokiego szczebla. Inaczej sprzedaje się produkt codziennego użytku, a inaczej wyjazd wakacyjny dla całej rodziny. PRZYKŁADOWO: Gdy pisze się tekst reklamujący ubezpieczenia, najpierw sugeruje się odbiorcy potencjalne zagrożenia, a następnie wskazuje remedium na całe zło – sprzedawany produkt ubezpieczeniowy. Aby odbiorca, czyli potencjalny klient poczuł się rzeczywiście zagrożony, nie można napisać: Wypadki są niebezpieczne. Kup naszą polisę. To znaczy można, ale nie będzie to skuteczne, gdyż nie wzbudzimy w nim odpowiedniego stanu emocjonalnego, który skłoni go do kupna polisy. Prawda jest taka, że bardzo mało decyzji, zwłaszcza jako konsumenci, podejmujemy czysto racjonalnie. Dlatego dotarcie do uczuć, potrzeb i emocji klienta jest tak kluczowe.

10 JAK WYWOŁAĆ SILNE EMOCJE? – Opisz możliwości produktu, kiedy jest w użyciu (w czasie teraźniejszym) – Wyjaśnij dlaczego problem czytelnika nie został wcześniej rozwiązany – Wyjaśnij jak zmienia się teraz sytuacja i dlaczego

11 PRZYKŁADOWE TEKSTY Wyobraź sobie swoje życie, gdy długi są spłacone, a rachunek na koncie bankowym pokazuje +100 000zł Teraz Ty również możesz mieć krystalicznie czyste podłogi, takie jak w Pałacu Prezydenckim Jedź dzisiaj do domu swoim nowiutkim autem Bardzo dobrze również sprawdzają się inspirujące historie (wiarygodne, od prawdziwych klientów)

12 Są kobiety, które uwielbiają spędzać czas na zakupach w centrum handlowym, rzadko kiedy w swoich wyborach kierują się logiką, tak samo jak mężczyźni którzy spoglądają na artykuły z typowo męskiego asortymentu. Często wystarczy ułamek sekundy, jedno zdanie w opisie, ładne opakowanie, zdjęcie i już pragniemy mieć w swoim posiadaniu wypatrzony produkt. Emocje to silny bodziec do działania i do wydawania pieniędzy – o wiele silniejszy niż logika.

13


Pobierz ppt "Marta Siedlikowska. Copywriting"

Podobne prezentacje


Reklamy Google