Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałAngelika Murawska Został zmieniony 6 lat temu
1
Brzuch, brzuszek, brzuszysko – utrwalenie wiadomości o kategoriach słowotwórczych wyrazów pochodnych.
2
Kolejne polecenia prezentowane na slajdach wykonasz bez trudu, Drogi Uczniu i Droga Uczennico, jeśli tylko zastosowałeś/-aś się do instrukcji podanej przed dzisiejszą lekcją. Wykonuj je w skupieniu, uzupełniając sukcesywnie kartę pracy.
3
Zadanie 1. Wyjaśnij, co to znaczy, że wyraz jest niepodzielny słowotwórczo. Podaj 3 przykłady takich wyrazów.
4
Zadanie 2. Uzupełnij luki w podanej definicji.
5
Znaczenie wyrazu pochodnego = znaczenie …………………………………………………………………………………… + ……………………………….. nadawane przez ……………………….. .
6
Zadanie 3. Pogrupuj podane wyrazy, kwalifikując je do odpowiedniej kategorii słowotwórczej. Nazwij kategorie.
7
tatunio, bladość, rasizm, wrzosowisko, łapka, bohaterstwo, poczekalnia, kawusia, ciasteczko, pilność, pieniążek, ciotula, łowisko, rączka
8
Zadanie 4. Utwórz parafrazy słowotwórcze podanych wyrazów pochodnych
Zadanie 4. Utwórz parafrazy słowotwórcze podanych wyrazów pochodnych. Podkreśl formanty. ciemnieć, błyskać, pięknieć, sędziować, piłować
9
Zadanie 5. W jaki sposób utworzono podane wyrazy pochodne
Zadanie 5. W jaki sposób utworzono podane wyrazy pochodne? przebić, donieść, pojechać, zrobić, ugotować
10
Zadanie 6. Zapisz wyrazy pochodne, od których prof
Zadanie 6. Zapisz wyrazy pochodne, od których prof. Jerzy Bralczyk rozpoczyna omawianie zgrubień i zdrobnień oraz wyraz podstawowy, od którego zostały utworzone.
11
To już wszystko – nie mam więcej pytań z zakresu wiedzy, którą miałeś/-miałaś zdobyć na dzisiejszą lekcję. A Ty?
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.