Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałDominik Rutkowski Został zmieniony 6 lat temu
1
Mariaż reklamy mobile-desktop Jacek Kotarbiński | kotarbinski.com
3
Źródło: raport stategiczny IAB, czerwiec 2016)
Polska smartfonowa Grupa15+ II kwartał 2016 79% Źródło: raport stategiczny IAB, czerwiec 2016)
4
+259% 16% udział reklamy mobilnej w wydatkach na reklamę internetową
Polska smartfonowa udział reklamy mobilnej w wydatkach na reklamę internetową 16% wzrost wydatków rok do roku +259% Źródło: raport AdEx 2015, maj 2015
5
Mobile, raj ograniczonych możliwości
6
Czy coś się zmieniło? „Rosnąca popularność programów blokujących reklamy w internecie to znak, że trzeba albo zmienić sposób komunikacji reklamowej z użytkownikami, albo wręcz przebudować model biznesowy dostarczania treści do odbiorców” Wirtualne Media, 2015
7
Trojmiasto.pl Desktop / dziennie Mobile
9
Ale dlaczegoooo …
12
Ludzkie mentalności 1. Przeniesienie mentalności ATL do internetu (desktop) 2. Przeniesienie mentalności Internetu (desktop) do mobile (powielanie contentu)
13
Ludzkie mentalności 3. Przeniesienie mentalności mobile na zróżnicowane platformy (Facebook, Snapchat, Instagram, LinkedIn) 4. Dążenie do w pełni personalizowanego przekazu
14
Proste wnioski Lepiej iść w kierunku marketing performance, czyli mierzalność skutków, niż klasyczny display. Budowanie zasięgów kosztuje coraz mniej, ale zasięgi nie budują zaangażowania. Reklama desktop+mobile powinna być wbudowana w kontekst: strony, aplikacji, landing page, projektu, treści.
15
Ukierunkowania komunikacji mobile
KREACJA (Kreatura) EFEKTYWNOŚĆ (EFFIE) USER EXPERIENCE (doświadczenie użyteczności) CUSTOMER EXPERIENCE (doświadczenie klienta)
16
Mobile i desktop Mobile i desktop nie należy traktować jak konkurencji, tylko wzajemny alians
17
Mobile i desktop nie dokonujemy checkinu na desktopach, tylko mobile
nie zrobimy selfie na dekstopie reklama: mobile web to nie to samo co mobile app w mobile nasze położenie wskaże GPS, desktop to tylko IP użytkownika (brak precyzji lokalizacji)
18
Agata Meble
19
Agata Meble Nacisk na wyszukiwarkę z wielopoziomowym filtrem
Porównywanie mebli i dodawanie do listy zakupowej Menu skonstruowane pod kątem przeznaczenia lub typu mebli Sprawdzanie aranżacji Wykorzystanie geolokalizacji do znalezienia najbliższego sklepu
20
+240% Efekt Agata Meble poprzez urządzenia mobilne
Źródło: IAB Polska Marketing mobilny, 2015
21
Mercedes mobile Insight: grupa odbiorców z kilku kategorii zawodowych – m.in. prawnicy, lekarze, architekci (Warszawa i okolice)
22
Mercedes mobile: mechanizm akcji
MMS z opcją reklamową: click-to-call (CTA) Przejście na stronę mobile Mercedes Umówienie się na jazdę próbną Dotarcie: 6 tysięcy odbiorców Konwersja: przekierowanie na stronę zapisu (CTR) = 15% Źródło: IAB Polska Marketing mobilny, 2015
23
Spongebob Nickelodeon
24
Spongebob Nickelodeon
Kampania wizerunkowa Formaty banerowe zachęcały do potrząśnięcia telefonem. W miarę potrząsania, ekran zapełniał się wirtualną wodą, a bohater zmieniał się Kreacje były klikalne, przekierowywały na stronę z informacjami o ofercie programowej kanału. By zapewnić płynne działanie kampanii, została ona stargetowana na urządzenia z systemem iOS Wskaźnik interakcji: ponad 34%, ponad 20 tysięcy przekierowań do strony mobilnej
25
Statoil Diesel Gold
26
Diesel gold arktyczny.mov
27
Statoil Diesel Gold Targetowanie pogodowe na urządzenia mobilne (pierwszy raz w Polsce): reklama była emitowana wyłącznie przy ujemnej temperaturze Należało „odszronić” ekran: ukazywała się właściwa część kreacji z informacjami o unikalnych właściwościach paliwa arktycznego Statoil Wskaźnik interakcji z reklamą na poziomie kilkudziesięciu procent
28
Statoil Diesel Gold 214 tys. użytkowników zostało zaangażowanych przez kreację łączny czas spędzony na kontakcie z reklamą wyniósł 1500 godzin prawie 50% użytkowników weszło na stronę Statoil
29
Ale można jeszcze inaczej …
31
Puenta na zakończenie …
32
„Wyślijmy kolejne 1000 ludzi”
„może któryś w końcu rozwali ten bunkier”
33
„Wydajmy kolejny milion”
„może w końcu osiągniemy zakładane KPI”
34
Interruption czyli od outbound do inbound marketingu
Podstawową cechą kompleksu medialno-przemysłowego, jest przeszkadzanie. Kreatywni spędzają mnóstwo czasu w biurach, wymyślając sposoby przeszkadzania, które przyciągną Twoją uwagę. Seth Godin
37
Nie jest sztuką wydać na reklamę dużo pieniędzy
Nie jest sztuką wydać na reklamę dużo pieniędzy. Sztuką jest zrobić to mądrze = efektywnie.
38
Dziękuję za uwagę
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.