Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałGaweł Ginter Został zmieniony 10 lat temu
1
Racjonalnie korzystam z energii dla dobra mojego
i przyrody
2
1 – A 2 – B 3 – C … 23 – Y 24 - Z Zajęcia rozpoczęliśmy od rozwiązania tajemniczego szyfru: liczby na tablicy oznaczały kolejność liter w alfabecie.
3
Po odgadnięciu i odczytaniu tematu zajęć wyjaśniliśmy pojęcie „racjonalnie”.
4
Przeprowadziłam krótką pogadankę na temat żarówek tradycyjnych i energooszczędnych, dzieci mogły je obejrzeć i przeczytać informacje na opakowaniach.
5
Uczniowie w parach mieli za zadanie wypisać jak największą liczbę urządzeń elektrycznych, z których korzystamy w domach (załącznik XV z Zeszytu Metodycznego).
6
Wszystkie prace wywiesiliśmy na tablicy, przeczytaliśmy nazwy wypisanych urządzeń, a dzieci zastanawiały się, z których mogłyby zrezygnować lub ograniczyć ich używanie.
7
Na podstawie przygotowanych informacji mogliśmy się przekonać, jakie urządzenia zużywają najwięcej energii, zastanawialiśmy się, dlaczego tak się dzieje.
8
Przy okazji dowiedzieliśmy się, co oznaczają klasy energetyczne urządzeń AGD, i mieliśmy okazję zastanowić się, dlaczego nie zawsze oszczędzamy energię i jak to zmienić.
9
Zmniejszamy zużycie energii w naszych pokojach, domach, szkole
i w naszej miejscowości – praca w grupach.
10
Efekt grupowej „burzy mózgów” – pisownia oryginalna.
11
Zaproponowałam dzieciom sformułowanie haseł zachęcających do racjonalnego korzystania z energii i zapisywania ich na tablicy.
12
Niektóre propozycje były naprawdę ciekawe, pewnie zostaną wykorzystane w plakatach, nad którymi pracują uczniowie.
13
A na koniec praca domowa w zeszytach przedmiotowych.
14
Były to zajęcia, które dały dzieciom wiele do myślenia i zachęciły do racjonalnego korzystania z energii dla dobra własnego i przyrody.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.