Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałTekla Ogrodowczyk Został zmieniony 10 lat temu
1
DEBATA Nie tylko wybory czy młodzi ludzie mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? w ramach realizacji programu CEO - Sejm Dzieci i Młodzieży PREZENTACJA Dziedzictwo przyrodnicze Sępopola przygotowana w ramach projektu Youngster
2
Etap I Aktywność sępopolskiej młodzieży w demokracji Jak jest? Jak być powinno?
3
Wyniki badań Czy Ty jako młody człowiek masz możliwość wpływania na decyzje podejmowane prze lokalną władzę? W badaniu wzięły udział 73 osoby 53% badanych twierdzi, że nie wie, jakie ma możliwości, 32% uważa, że ich nie posiada. Tylko 13,6% respondentów wskazało, że może wpływać na lokalną władzę
4
Respondenci, którzy odpowiedzieli TAK, udzielili następujących odpowiedzi: 1) Organizując różne zabawy, spotkania. 2) Organizując spotkania z władzą wykonawczą i proponując nowe działania. 3) Pisząc petycje itp. 4) Wyrażając opinię. 5) Uczestnicząc w referendum. 6) Zbierając podpisy osób dorosłych w celu rozwiązania konkretnej zmiany. 7) Na decyzję lokalnej władzy mogę wpływać poprzez udział w spotkaniach organizujących przez władze mojej gminy oraz aktywny udział w tym spotkaniu. 8) Mogę dawać pomysły i udzielać się w urzędzie gminnym. 9) Aktywnie uczestnicząc w życiu szkoły. Interesując się decyzjami podejmowanymi na Radach Miasta, w sprawie naszej okolicy
5
Podsumowując Możliwości, jakie daje demokracja młodym ludziom, aby mogli zmieniać rzeczywistość i angażować się w życie publiczne Inicjatywy obywatelskie Działalność w organizacjach pozarządowych Pisanie petycji i zbieranie podpisów z wykorzystaniem internetu Pisanie listów do lokalnych polityków Składanie skarg Udział w konsultacjach społecznych Tworzenie fanpage na Facebooku Komentowanie postów polityków na portalach społecznościowych Tworzenie i praca w Radach Młodzieżowych Zbieranie podpisów pod inicjatywą ustawodawczą Udział lub organizacja demonstracji, pikiet, manifestacji Udział w referendum ETAP II
6
ETAP III Wybieramy problem do rozwiązania Sondaż wśród mieszkańców Sępopola
7
WYNIKI
8
ETAP IV W jaki sposób młodzież wspólnie z lokalną władzą i innymi instytucjami mogłaby rozwiązać problem: Niewystarczająca promocja walorów gminy /brak zainteresowania turystów pobytem na Nizinie Sępopolskiej
9
PODSUMOWANIE
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.