Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

AKCJA „WARTO BYĆ DOBRYM” OFERTA SPONSORSKA

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "AKCJA „WARTO BYĆ DOBRYM” OFERTA SPONSORSKA"— Zapis prezentacji:

1

2 AKCJA „WARTO BYĆ DOBRYM” OFERTA SPONSORSKA

3 Opis akcji Akcja „Warto być dobrym” to największa, interdyscyplinarna kampania edukacyjna w Polsce, kreująca u dzieci dobre postawy, ucząca poszanowania dla innych ludzi, ich emocji, uczuć i praw, a także premiująca zachowania prospołeczne i wolontariat jako drogę do samorealizacji. Głównym elementem Akcji jest konkurs skierowany do uczniów szkół podstawowych i gimnazjów, który każda szkoła będzie prowadziła samodzielnie na podstawie tych samych zasad i z tą samą nagrodą główną – rowerem górskim. Akcja wymyślona i organizowana przez Stowarzyszenie „Przyjazna Szkoła”, została zainicjowana 10 lat temu w śląskich szkołach. W roku szkolnym 2011/2012, wprowadzona zostaje nowa, rozbudowana formuła i zwiększony zasięg.

4 Zasięg akcji Akcja w nowej formule odbywa się w całej Polsce, w szkołach, będących członkami stowarzyszenia. Obejmuje ok dzieci i blisko rodziców.

5 Zasady konkursu Nagrodę główną w każdej szkole dostanie dziecko, które zostanie wylosowane spośród finalistów konkursu reprezentujących poszczególne klasy w danej szkole. Finaliści z poszczególnych klas to uczniowie najlepiej ocenieni przez społeczność danej klasy, spośród tych dzieci,  które przystępując do akcji na początku roku, zobowiążą się do wypełnienia zadań w 3 obszarach: Pomoc drugiemu człowiekowi. (ja i bliźni) Zaangażowanie w środowisko klasy, szkoły, społeczność lokalną. (ja i społeczność) Działania globalne na rzecz praw człowieka i ochrony środowiska. (ja i świat)

6 Cele akcji – dzieci Szkoła  to miejsce największej aktywności młodzieży i przestrzeń gdzie dokonuje się wymiana poglądów o świecie rzeczywistym. To miejsce gdzie kształtują się postawy młodych ludzi. Akcja ma wyzwolić w młodych ludziach modę na dobro i to, że warto być dobrym – bo to się opłaca, a jednocześnie: pokazać dobro i wolontariat jako wartość, dobrą zabawę i drogę do samorealizacji, promować pozytywny system wartości jako wzorzec postaw, docenić odpowiedzialne i pomocne zachowania wobec drugiego człowieka, zwierzęcia, społeczności lokalnej, świata.

7 Cele akcji – stowarzyszenie
Stowarzyszenie „Przyjazna Szkoła” zamierza w atrakcyjny dla dzieci sposób spełniać swoją misję, wychodząc z założenia, że szkoła nie powinna być tylko miejscem zdobywania wiedzy, ale także kreowania pozytywnych postaw. Największa edukacyjna Organizacja Pożytku Publicznego, zarówno pod względem ilości swoich członków jak i zebranego 1%, od lat wprowadzająca innowacje do szkół szczególnie w kwestiach nowych technologii i finansowania edukacji, wdraża nowy sposób pozyskiwania funduszy na realizację swoich pomysłów i działań statutowych.

8 Przebieg akcji w szkole
Szkoła, po przystąpieniu do akcji i podpisaniu umowy dostała przesyłkę – rower, baner akcji, stelaż, komplet materiałów informacyjnych i scenariusz lekcji. W centralnym miejscu korytarza szkoły, został powieszony baner akcji, a obok niego rower na stelażu. Baner oraz nagroda wisząca, przez cały semestr w szkole, ma przypominać dzieciom i rodzicom, że warto się starać i być dobrym dla innych, bo może to być nagrodzone. Na zajęciach dzieci dowiadują się wszystkiego na temat dobrych postaw – dlaczego warto być dobrym dla innych i jak można pomagać – rodzinie, sąsiadom, społeczności lokalnej i całemu światu dzięki idei wolontariatu. Wychowawca otrzymał do dyspozycji przykłady pozytywnych zachowań.

9 Przebieg akcji w szkole c.d.
Dzieci deklarują jakie dobre uczynki będą wykonywały w każdym z trzech, wcześniej wymienionych obszarów, a pod ich deklaracją podpisuje się rodzic. W trakcie semestru dzieci spełniają dobre uczynki i są do tego zachęcane na godzinach wychowawczych. Część zadań realizują samodzielnie, inne w grupie. Na koniec roku, dzieci wybierają reprezentanta klasy, który będzie finalistą konkursu w szkole, na podstawie własnych ocen, które z nich wykazało się największą aktywnością w czynieniu dobra. Głos w tym przypadku należy do dzieci wychowawca jest jedynie moderatorem. Na gali kończącej daną edycję akcji w każdej szkole, jedno dziecko zostaje wylosowane spośród finalistów konkursu, pozostałe dzieci otrzymują nagrody pocieszenia.

10 Patronaty honorowe i medialne akcji
Obecnie nad akcją otrzymaliśmy patronat następujących instytucji: Minister Edukacji Narodowej UNESCO 15 Kuratoriów Akcji będzie patronowało medialnie Sieć Kin Helios i Cinema City Radio ESKA Dzienniki ogólnopolskie Telewizja ogólnopolska Superstacja, TVS Miesięczniki „Edukacja i dialog” oraz Miesięcznik Dyrektora Szkoły. Wiele regionalnych i lokalnych mediów

11 Wizualizacja baneru i roweru w szkole

12 Nagroda główna w konkursie
W każdej szkole jedno dziecko wygra rower firmy KROSS, wyprodukowany na indywidualne zamówienie Stowarzyszenia „Przyjazna Szkoła”. Przez cały okres konkursu rower wisi w szkole, żeby motywować dzieci do lepszego zachowania. Jest to sprawdzony model konkursu i w szkołach, w których jest realizowany od prawie 10 lat, cieszy się wielką popularnością. Rower jest uniwersalną nagrodą, kojarzącą się ze sportem, aktywnym wypoczynkiem zwykle w gronie znajomych lub rodziny. Promuje zdrowy styl życia i sport wśród młodych ludzi.

13 Nagrody dla szkół Każda szkoła, która bierze udział w akcji, otrzymała od firmy FORMAT nagrodę do wyposażenia biblioteki szkolnej. Jest nią zestaw edukacyjnych programów multimedialnych – Akademia Umysłu ® cz.2, w skład którego wchodzą, aż 3 programy: PAMIĘĆ, KONCENTRACJA, SZYBKIE CZYTANIE. Zawarte w nich ćwiczenia zwiększają zdolność zapamiętywania, wspomagają koncentrację oraz sprawne czytanie u dzieci i młodzieży. Wartość pakietu dla każdej szkoły ponad 600 zł 10 szkół, które uzyskają najwyższy wskaźnik będący stosunkiem ilości Uczestników, którzy zostaną członkami OKI Klubu do ilości uczniów Szkoły otrzyma nagrody w postaci grantów po zł na zrealizowanie projektu z dziećmi wg. własnego pomysłu, dla wspólnego dobra.

14 Wizualizacja roweru

15 Akcja w liczbach Przeszło 500 000 dzieci i 45 000 nauczycieli w szkołach, którzy będą codziennie widzieć baner. Przeszło 1 000 000 rodziców, którzy przynajmniej kilka razy zobaczą baner w szkole i będą informowani o akcji w szkole na zebraniach i przez jej stronę www. Kilka milionów Polaków, którzy dowiedzą się o akcji z artykułów, audycji, programów telewizyjnych, kampanii banerowej, reklam prasowych i z outdooru.

16 Wsparcie akcji – OKI Dodatkowym wsparciem w promocji akcji Warto być dobrym jest OKI – ambasador dobrych uczynków, który został wymyślony przez Stowarzyszenie „Przyjazna Szkoła”. OKI jest łącznikiem we wszystkich akcjach skierowanych do dzieci, jako przyjaciel-przewodnik, który tłumaczy dzieciom w sposób prosty rzeczy ważne i trudne. OKI jest wykorzystywany w prezentacjach i materiałach edukacyjnych. Jest też maskotką, która będzie nagrodą w konkursach. W przygotowaniu jest też OKI KLUB, który będzie połączony z dużym programem lojalnościowym dla dzieci i ich rodziców.

17 Sponsoring – sponsorzy lokalni i regionalni
W czasie realizacji akcji w szkołach, sponsorzy lokalni i regionalni mogą wykupić miejsce na naklejkę ze swoim logo na dowolnej liczbie banerów – od 1 do Koszt miejsca jest zawsze taki sam. O kolejności na banerze decyduje kolejność zgłoszeń. Firmy i osoby prywatne mogą otrzymać 1 naklejkę w podziękowaniu za 100 zł w formie darowizny lub w pakiecie sponsorskim na fakturę. Naklejki będą drukowane przez wyspecjalizowaną drukarnie cyfrową i kolportowane przesyłkami kurierskimi. Rozmiar naklejki 13x13 cm.

18


Pobierz ppt "AKCJA „WARTO BYĆ DOBRYM” OFERTA SPONSORSKA"

Podobne prezentacje


Reklamy Google